Ga naar inhoud


Javascript werkt niet goed.


Coliseo

Aanbevolen berichten

Bij een poging tot installeren van McAfee securitycenter kreeg ik na het extracten van de files volgende melding :"We’re having trouble installing your McAfee software because JavaScript is not working correctly on this PC".

 

De PC draait op Windows XP home.

 

Ook de zoekfunctie (start -> zoeken) geeft een lege pagina. In een poging om het probleem van de JavaScript op te lossen heb ik IE vervangen door Mozilla Firefox. Sommige internetpagina's die met IE ook blanco bleven, worden nu wel geopend, maar het JavaScript-probleem blijft bestaan. Iemand een idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


klik op:

 

Start - Configuratiescherm - Software Toevoegen/Verwijderen

 

Zoek in het nieuwe venster JAVA op, selecteer deze en druk op deinstalleren/verwijderen.

 

Als hij hiermee klaar is ga je naar www.java.com (.nl?) en zul je vanzelf een grote knop met JAVA installeren zien staan.

 

Goed lezen, eventuele toolbars etc. uitvinken en je zult zien dat het allemaal wel meevalt.

 

Belangrijkste als je dit de eerste paar keren doet is vooral lezen, goed lezen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Sjattuh, maar ik heb het vermoeden dat JavaScript weinig of niets te maken heeft met Java.

 

De java.com website vermeldt immers : "De JavaScript-programmeertaal is ontwikkeld door Netscape, Inc. en is geen onderdeel van het Java-platform. De JavaScript-programmeertaal en de Java-programmeertaal hebben een aantal gemeenschappelijke kenmerken, maar zijn afzonderlijk ontwikkeld.".

 

We zoeken dus maar verder.

 

Groeten

Coliseo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de oplossing gevonden op één of ander supportforum voor informatica :

 

click on the start button>click RUN

on the window that will appear, type CMD then press enter

type "regsvr32 jscript.dll" without the quotes on the black window that will apear then press Enter(A message will appear confirming that the process was succesful) Restart your PC then try check if the problem disappears

 

Probleem opgelost.

Bedankt voor het meedenken !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...