Jump to content

[DM800HD] Gemini 4.5 en Newenigma v2.8.1 Wazig beeld ook hd zenders...

Guest Sambir

Recommended Posts

Beste mede satellieters, Tot op heden heb ik gebruik gemaakt van Gemini 4.4 met de beeldresolutie op 1080i. HD zenders ware lekker haarscherp en sd zenders werden goed gescaled. Alleen deinterlacer was wat minder maar daar kon ik wel mee leven. Met de nieuwe images (bootloader 75) zijn hd zenders niet scherp meer en er is veel ruis. Bijvoorbeeld ondertitelingen op hd zenders waren haarscherp maar zijn nu gewoon wazig. Waar kan dit aan liggen?

indien je niet die nieuwe images nodig had voor het juist functioneren van je dm800hd,

dan zou je natuurlijk ook kunnen teruggaan

ik ben van hd terug op sd dreambox als extreem voorbeeld.

maar het is ook al beschreven dat onder de images met bepaalde drivers aan boord de beeldweergave verschilt.

ciao

Rock And Roll Part 2

opnieuw achter tralies Gary Glitter

Ja deinterlacing zou verbeterd moeten zijn vandaar dat ik voor een nieuwe image koos. Trouwens met newenigma is het ook veel makkelijker om een netwerk map te koppelen. Newenigma 2.8.2 is al een stuk beter....maar nogsteeds niet even scherp als eerst. Ik ga toch misschien terug naar gemini 4.4

ha ja, dat is dan logisch dat je een verbeterde versie probeerd

maar uh als het niet beter is qua beeldkwaliteit,

zou ik terugstappen en de melding afgeven aan de imagebakkers via hun fora.

opdat er een volgende image beter wordt

ciao

Rock And Roll Part 2

opnieuw achter tralies Gary Glitter

Zal toch geen grote verandering brengen denk ik....de huidige image bezit de laatste bootloader met de laatste drivers... Trouwens ik ben toch geen grote ven van pli laugh