Ga naar inhoud


[DM800HD] Gemini 4.5 en Newenigma v2.8.1 Wazig beeld ook hd zenders...


Gast Sambir

Aanbevolen berichten

Beste mede satellieters, Tot op heden heb ik gebruik gemaakt van Gemini 4.4 met de beeldresolutie op 1080i. HD zenders ware lekker haarscherp en sd zenders werden goed gescaled. Alleen deinterlacer was wat minder maar daar kon ik wel mee leven. Met de nieuwe images (bootloader 75) zijn hd zenders niet scherp meer en er is veel ruis. Bijvoorbeeld ondertitelingen op hd zenders waren haarscherp maar zijn nu gewoon wazig. Waar kan dit aan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


indien je niet die nieuwe images nodig had voor het juist functioneren van je dm800hd,

dan zou je natuurlijk ook kunnen teruggaan

 

ik ben van hd terug op sd dreambox als extreem voorbeeld.

 

maar het is ook al beschreven dat onder de images met bepaalde drivers aan boord de beeldweergave verschilt.

 

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja deinterlacing zou verbeterd moeten zijn vandaar dat ik voor een nieuwe image koos. Trouwens met newenigma is het ook veel makkelijker om een netwerk map te koppelen. Newenigma 2.8.2 is al een stuk beter....maar nogsteeds niet even scherp als eerst. Ik ga toch misschien terug naar gemini 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal toch geen grote verandering brengen denk ik....de huidige image bezit de laatste bootloader met de laatste drivers... Trouwens ik ben toch geen grote ven van pli laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...