Ga naar inhoud


Wanneer beter type HD800 met 2 tuners?


riji

Aanbevolen berichten

Na het inbouwen van een harde schijf is er bij ons behoefte aan een tweede tuner.

 

We vinden het onverantwoord om alleen hiervoor bijna 2,5 x de prijs van een HD800 uit te geven voor een HD8000.

Dit omdat we geen behoefte hebben aan de andere extra voorzieningen van dit toestel (2 commun interfaces, tweede kaartlezer, component video, wifi-mogelijkheden, inbouwmogelijkheid dvd... ).

 

Of is het zo dat de basisfuncties van een HD8000 ook beter zijn dan die van de HD800: beeld en klank?

- Wat het beeld betreft hebben wij in ons plasma scherm soms een korte beeldstoring (even een flitsende draad in een deel van de scherm) terwijl we dit bij geen enkele andere beeldbron hebben.

- Wat de klank betreft (met AC3-standaard en downmix uit) moeten we (meestal TV-Vlaanderen transponder) het volume van de HD800 flink in het oranje zetten en dan nog moet de versterker (Pioneer VSX-919) flink luid (-15) om goed te begrijpen wat er gezegd wordt. Schakelen we dan naar een andere bron (DVB-T, dvd,popcornhour) dan schrikken we bijna dat het zo luid gaat.

Ook mist ons geluid daarbij helderheid terwijl we toch prima luidsprekers hebben (KEF iQ 90).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Wanneer beter type HD800 met 2 tuners?


in maart 2010 komt als het goed is de DM500HD uit
deze single HD tuner box zou uitbreidbaar zijn met een 2e insteektuner

zie eerdere berichtgevingen betreffende dit dreambox model

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even opgezocht en alhoewel prijsgunstig (300€), is er het belangrijk nadeel dat je in de DM500HD geen harde schijf kan inbouwen en laat die nu juist de oorsprong zijn van onze behoefte aan een tweede tuner.

Het staat niet in de specificaties en er is slechts eenmaal sprake van de mogelijkheid tot inbouw van een tweede tuner.

Ik merk ook dat er nu wel een HDMI aansluiting is maar dat men verzaakt heeft aan DHCP.

Ik had gehoopt op een betere DM800HD met een tweede tuner voor zo'n 100 euro meer, niet dus.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JBnl
de dm500hd kan een hd via de externe Esata eengesloten worden net zoals de DM800HD.

Dan krijg je weer dit gedoe met een extra bakje met externe voeding met extra kabels en mijn vrouw wil daar vanaf, wat ik kan begrijpen. Daarbij waren we nu net tevreden over de correcte werking van de DM800 voor het in slaaptoestand brengen van de interne harde schijf; met een externe harde schijf wordt wil wellicht weer een ander verhaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

dan blijft er maar 1 mogelijkheid over voor je als je de andere zaken niet accepteert en dat is de DM8000 met 2 tuners en de mogelijkheid om er een harde schijf in te bouwen...

 

 

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dit dus niet van Dream Multimedia: waarom Dreambox geïnteresseerden proberen te dwingen tot het kopen van een heel duur toestel daar waar ze enkel behoefte hebben aan één belangrijke voorziening meer, namelijk twee DVB-S2 tuners?

Is het niet kunnen inbouwen van een harde schijf in de DM500HD deel van eenzelfde strategie? Immers er zit een sata-aansluiting op het bordje, dan kun je toch net zo goed wat meer ruimte voorzien zodat er een 2,5" harde schijf in kan.

Ik denk dat Dream Multimedia op deze manier commercieel verkeerd bezig is.

Overigens, ik ben met hen niet getrouwd, misschien is er een alternatief (ik volg de markt al een hele tijd niet meer), mits dezelfde zapsnelheid en netwerkmogelijkheden?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je kijkt naar de grote populariteit van de oude 500 is een HD opvolger daarvan een juiste keuze lijkt me...? in die oude 500 kon je ook geen harde schijf inbouwen en moest je ook via het netwerk opnemen, de opvolger van de 500 waar wel een harde schijf in past werd de 600, de HD opvolger van de 600 werd weer de 800...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

De type nummering is inderdaad logisch.

Maar ik vind het onlogisch dat de de goedkopere 500HD wel met twee tuners overweg zou kunnen en de duurdere 800HD niet. Overigens heb ik ergens gelezen dat dit belangrijke hardware voorziening (voor dual decoding) vergt.

Maar goed, wat ik wil is dan een 900HD of een alternatief van een ander merk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit mij hier geheel bij aan.

 

Waarom geen DM7025 maar dan in HD uitvoering met HDMI ?

 

Ik vertik het om een DM8000 te kopen.

Compleet overprized, slechts 32MB flash, geen harddisk en dat voor richting de € 1.000 Euro.

Kan mij ook echt niet voorstellen dat dit model goed verkoopt.

 

Blijf dus voorlopig lekker met mijn 7025 draaien.

 

Tuurtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

klingelingeling..

 

Gevalletje klok maar de klepel is weg ??

 

Waarom geen DM7025 maar dan in HD uitvoering met HDMI ? Wat is er zo heilig aan HDMI.?

 

Ik vertik het om een DM8000 te kopen. Jouw keuze.!

Compleet overprized, Alle waar naar zijn geld.!

slechts 32MB flash, Zullen we hier maar 128 Mb van maken.!

geen harddisk en dat voor richting de € 1.000 Euro. Klopt, kan teminste zelf bepalen wat voor grote erin wilt hebben

Kan mij ook echt niet voorstellen dat dit model goed verkoopt. Dacht het wel.

Blijf dus voorlopig lekker met mijn 7025 draaien. ook Jouw keuze.!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: basix
ik heb even gegoogled naar dm500hd en op de eerste satshop (hint) een aantal foto's van de binnenkant gevonden. ik zie daar geen plaats voor een 2de tuner..


Tweede tuner zou bovenop de bestaande tuner kunnen, heb je wel een kooplaat eerste klas.

Maar er zit nergens een aansluiting voor de tweede tuner,

Krijg ook erg het gevoel dat de tweede tuner voor dit model tot het rijk van de fabelen behoort.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...