Ga naar inhoud


Wanneer beter type HD800 met 2 tuners?


riji

Aanbevolen berichten


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoe het moet, heb ik nog niet zoveel van begrepen, maar op een ander forum wordt er uitgebreid over gesproken. Als ik via de meestgebruikte zoekmachine zoek naar dreambox vtuner, dan kom ik direct in de discussie (helaas wel in het duits) terecht als ik de 1e link volg.

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
in die oude 500 kon je ook geen harde schijf inbouwen en moest je ook via het netwerk opnemen,

Ik vind anders niks mis met opnemen op een netwerkschijf! MI heeft 't alleen maar voordelen, zouden meer mensen moeten doen! Van mij had de cm8000 best zonder inbouwmogelijkheid van harddisk en dvd speler geleverd mogen worden. Alleen die vier tuners he...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
begrijp ik het zelf verkeerd of heeft iemand zich niet voorbereid op de aankoop?
meer dan een jaar of anderhalf verwachte men de 800
meer dan wat je lief is worden topics gestart en kennis uitgewisseld
en dan heeft iemand nu een 800 en wilde eigenlijk een 8000
of wat?

Sorry, maar heb je de discussie wel volledig gelezen?
Het gaat erom dat mensen die genoeg hebben aan een eenvoudige HD ontvanger zoals de reeds niet goedkope 800HD, niet 2,5 maal meer willen betalen voor een 8000HD enkel omdat er behoefte hebben aan een twin-tuner.
Indien Dream die niet wil aanbieden, wordt naar een alternatief gezocht.
Een mogelijkheid zou de vtuner kunnen zijn. Daarom graag wat meer hierover.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riji

Sorry, maar heb je de discussie wel volledig gelezen?
Het gaat erom dat mensen die genoeg hebben aan een eenvoudige HD ontvanger zoals de reeds niet goedkope 800HD, niet 2,5 maal meer willen betalen voor een 8000HD enkel omdat er behoefte hebben aan een twin-tuner.
Indien Dream die niet wil aanbieden, wordt naar een alternatief gezocht.
Een mogelijkheid zou de vtuner kunnen zijn. Daarom graag wat meer hierover.

Uit de uitleg dat ik gelezen heb begrijp ik dat Vtuner een extra tuner gebruikt die aan je PC hangt.
Je PC moet dan op Linux draaien.
Die extra tuner kun je dan echter alleen gebruiken voor opnames, en er zouden nog wel wat beperkingen zijn.
Misschien dat ik het hier ooit nog wel eens probeer op mijn 8000, alleen moet ik dan Linux op mijn PC zetten, en zien dat ik Linux drivers heb voor die extra tuner.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: riji

Sorry, maar heb je de discussie wel volledig gelezen?
Het gaat erom dat mensen die genoeg hebben aan een eenvoudige HD ontvanger zoals de reeds niet goedkope 800HD, niet 2,5 maal meer willen betalen voor een 8000HD enkel omdat er behoefte hebben aan een twin-tuner.
Indien Dream die niet wil aanbieden, wordt naar een alternatief gezocht.
Een mogelijkheid zou de vtuner kunnen zijn. Daarom graag wat meer hierover.

Uit de uitleg dat ik gelezen heb begrijp ik dat Vtuner een extra tuner gebruikt die aan je PC hangt.
Je PC moet dan op Linux draaien.
Die extra tuner kun je dan echter alleen gebruiken voor opnames, en er zouden nog wel wat beperkingen zijn.
Misschien dat ik het hier ooit nog wel eens probeer op mijn 8000, alleen moet ik dan Linux op mijn PC zetten, en zien dat ik Linux drivers heb voor die extra tuner.


Bedankt.
Jammer, in dit geval zal het voor de meeste van ons niet doenbaar zijn.
Dan nog maar eens kijken naar de AZbox HD Prenium+.
Ik zie alvast 389€ + 39€ voor tweede tuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zatchannels
Heb er zelf nog geen ervaring mee, hadden er bestaat ook een partnerbox plugin voor de DM800.

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1700831/DM800HD_2e_tuner_inbouwen


partnerbox is nice (y), 't enige nadeel is dat het wisselen van kanaal zeer omslachtig is maar verder is 't een hele leuke plugin


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: riji

Sorry, maar heb je de discussie wel volledig gelezen?
Het gaat erom dat mensen die genoeg hebben aan een eenvoudige HD ontvanger zoals de reeds niet goedkope 800HD, niet 2,5 maal meer willen betalen voor een 8000HD enkel omdat er behoefte hebben aan een twin-tuner.
Indien Dream die niet wil aanbieden, wordt naar een alternatief gezocht.
Een mogelijkheid zou de vtuner kunnen zijn. Daarom graag wat meer hierover.

Uit de uitleg dat ik gelezen heb begrijp ik dat Vtuner een extra tuner gebruikt die aan je PC hangt.
Je PC moet dan op Linux draaien.
Die extra tuner kun je dan echter alleen gebruiken voor opnames, en er zouden nog wel wat beperkingen zijn.
Misschien dat ik het hier ooit nog wel eens probeer op mijn 8000, alleen moet ik dan Linux op mijn PC zetten, en zien dat ik Linux drivers heb voor die extra tuner.

Je hebt volgens mij geen linux pc nodig. Er moet een server zijn die een tuner beschikbaar stelt, maar dat kan van alles zijn een dm800, dm7025, dbox2 of inderdaad een computer.

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski

 

Je slaat de spijker precies op zijn kop: "en dan heeft iemand nu een 800 en wilde eigenlijk een 8000". Ik heb zelf een DM800 maar ik had natuurlijk liever een DM8000 gehad maar dat had ik geen €1000 voor over. Maar dat wil niet zeggen dat ik me niet heb voorbereid... Sterker nog, ik heb er jaren over gedaan om mijn eerste (!) DM te kopen.

 

Het probleem is uiteraard de strategie van DM: als de DM8000 goed verkoopt dat is dat dus blijkbaar de goede produktstrategie (geweest). Dat neemt niet weg dat ik net als de topicstarter graag een soort "7025HD" had gezien. Voorlopig moet ik het dus doen met de DM800 waar ik overigens zeer tevreden over ben. Geen spijtoptant dus, maar ja die 2e tuner.....

 

saluti,

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: zatchannels
Heb er zelf nog geen ervaring mee, hadden er bestaat ook een partnerbox plugin voor de DM800.

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1700831/DM800HD_2e_tuner_inbouwen


Ik gebruik deze plug-in en ben er heel tevreden mee (DM800 met interne HDD en DM7020 zonder HDD). Zo kan gerust wachten tot Dream minder hebzuchtig is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riji
Origineel bericht van: zatchannels
Heb er zelf nog geen ervaring mee, hadden er bestaat ook een partnerbox plugin voor de DM800.

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1700831/DM800HD_2e_tuner_inbouwen


Ik gebruik deze plug-in en ben er heel tevreden mee (DM800 met interne HDD en DM7020 zonder HDD). Zo kan gerust wachten tot Dream minder hebzuchtig is.


Ik gebruik partnerbox op de 800HD en 7025+ en heb nu 3 tuners en 2 HDD's ter beschikking. Vooral "remote timer" wordt gewaardeerd. Als je "zap to service when streaming" op nee hebt gezet gaat het zappen bij remote tv-player veel beter.(eerder bericht)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is deze geen alternatief voor de dm8000?

Hij is al een keer vernoemd in een ander topic,maar ik haal hem hier nog eens aan.

 

0.gif

 

Technische Daten für VU+ Duo Twin Linux HDTV Receiver PVR ready

 

Technische Daten:

 

* Open-Source Linux Betriebssystem (Enigma2)

* Broadcom Mips Prozessor

* Twin DVB-S2 Tuner

* MPEG2/ H.264 Hardware decoding (DVB konform)

* 16 Stelliges Alphanummerisches VFD Display

* 2 x Common Interface Slots

* 2 x Smartcard-Reader (Conax Embedded)

* 10/100 Mbit Ethernet Interface

* 3 x USB2.0 (1xFront/2xBack)

* 1 x intern SATA für den Einbau einer HDD

* 1 x E-SATA

* 1 x V.24/RS232

* HDMI Anschluss

* 2 x Scart

* 1 x YPrPb

* 1 x S/PDIF für digitale Audioübertragung (optisch)

* Kanalwechsel < 1 Sekunde

* EPG (electronic program guide)

* Plugin Support (JPEG,MP3,XVID...)

* Unterstützung von Bouquet-Listen

* OSD Mehrsprachig, Skin - Unterstützung

* Vollautomatischer, Manueller Kanalsuchlauf

* Videotext

* DiSEqC 1.o,1.1 und1.2

 

Video:

 

* Video resolution CCIR 601 (720 x 576 lines), 576p, 720p, 1080i

* Video decoding MPEG-2, MPEG-4 compatible

* Input data rate 2-45 MSymb/s

* S/N >53 dB

 

Audio:

 

* Decoding AC 3, MPEG-4 (AAC-HE), MPEG-1, Layer 1, 2 and 3

* Sampling rate 32/44.1/48 kHz

* S/N > 65 dB

 

Leistungsaufnahme:

 

* < 25W (im Betrieb, horizontal / 400mA LNB Strom)

* < 20W (im Betrieb, ohne LNB)

* < 1W (Deep-Standby-Mode)

* Betriebssspannung:

* 100-240 Volt 50-60 Hz

 

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ransjooman
Is deze geen alternatief voor de dm8000?
Hij is al een keer vernoemd in een ander topic,maar ik haal hem hier nog eens aan.

0.gif

Technische Daten für VU+ Duo Twin Linux HDTV Receiver PVR ready

Technische Daten:

* Open-Source Linux Betriebssystem (Enigma2)
* Broadcom Mips Prozessor
*bla bla


had mijn bericht / reactie kunnen zijn wink

het is gedaan met de pret. (@DeDream en anderen)

dreambox is achterlijk duur
en
heeft teveel sponsjes op de markt gezet waarbij de toplaag vergeten was

twintuners
alles wat men aan 2 tuners wil spenderen hetgeen nooit een maandsalaris moet kosten is bij andere merken beter besteed.


chauw

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...