Ga naar inhoud


Wanneer beter type HD800 met 2 tuners?


riji

Aanbevolen berichten


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

abcom toestanden voor +-600 euro, kan enigma op draaien dacht ik en cccam support via incubus. Zit je wel met een slechte user interface (vond ik toch een goeie 8 maand geleden getest)

 

ofwel een htpc maken op basis van een nvidia ion voor ongeveer 400 euro (minimum) met 2 USB dvb-s2 tuners. maar dan izt je weer je tijd te verdoen om alles werkende te krijgen. (is wel het goedkoopste, en je kan nog eens alle media files afspelen ook. en heb je nog een deftige cpu waar je iets mee kan doen en hdd ingebouwd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Mail je klacht naar DMM,
Bereik je meer dan hier te lopen klagen. smile


Een beetje vriendelijker kan ook.
Je weet net zo goed als ik dat zo'n individuele actie naar DMM niet uithaalt.
Ik heb een commercieel probleem en dit mag op dit forum net zo goed aan bod komen als een technisch probleem, dacht ik toch. Meer zelfs, zo'n forum zou kans moeten bieden tot acties om daaraan te verhelpen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gastvanlux

Je zou eens naar de AzBox Premium + kunnen kijken. Ik moet er wel bijzeggen dat ik na lang twijfelen uiteindelijk voor de DM8000 gekozen heb, maar de AzBox leek me het beste alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
klingelingeling..

Gevalletje klok maar de klepel is weg ??

Waarom geen DM7025 maar dan in HD uitvoering met HDMI ? Wat is er zo heilig aan HDMI.?

Ik vertik het om een DM8000 te kopen. Jouw keuze.!
Compleet overprized, Alle waar naar zijn geld.!
slechts 32MB flash, Zullen we hier maar 128 Mb van maken.!
geen harddisk en dat voor richting de € 1.000 Euro. Klopt, kan teminste zelf bepalen wat voor grote erin wilt hebben
Kan mij ook echt niet voorstellen dat dit model goed verkoopt. Dacht het wel.

Blijf dus voorlopig lekker met mijn 7025 draaien. ook Jouw keuze.!



volledig mee eens,een dream 8000 daar kan niks aan
hij is prijzig oke maar kwalitet betaald
er komt meer bij kijken dan enkel een tweede tuner in een case te stoppen
zet gewoon een sd ontvanger erbij en je kan kijken wat je wil

dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met

Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver

telenet abbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: basix
abcom toestanden voor +-600 euro, kan enigma op draaien dacht ik en cccam support via incubus. Zit je wel met een slechte user interface (vond ik toch een goeie 8 maand geleden getest)

ofwel een htpc maken op basis van een nvidia ion voor ongeveer 400 euro (minimum) met 2 USB dvb-s2 tuners. maar dan izt je weer je tijd te verdoen om alles werkende te krijgen. (is wel het goedkoopste, en je kan nog eens alle media files afspelen ook. en heb je nog een deftige cpu waar je iets mee kan doen en hdd ingebouwd)


Bedankt, ik eerst eens naar de voorgestelde AzBox Premium + kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit zelf met precies ook met deze vraag. Ik heb nu een dm7025 met twee dvb-c tuners. Nu wil ik graag naar HD en zou dus eigenlijk een 7025 HD-versie willen hebben.

 

De dm800 is alles wat ik zoek op 1 klein dingetje na, namelijk de 2e tuner. De dm800 is te krijgen voor 400 euro. Wil je 1 tuner erbij, dan moet je 600 euro extra neertellen, Voor 1 extra tunerruimte! Dat is dus jammer, er zit een gat in het aanbod tussen de dm800 en de dm8000. Dat zou nou mooi opgevuld kunnen worden met een dm8025 bijvoorbeeld.

 

Ik denk dat ik toch maar voor de dm800 ga en met vtuner die dvb-c tuners van de 7025 er "virtueel inbouw". Dat lijkt me de beste mogelijkheid om een dm800 met 2 tuners te krijgen.

 

Wat mensen ook zeggen, ik denk dat ik niet de enige ben die 1000 euro voor een HD twintuner gewoon onbespreekbaar vind.

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets als commercieel misbruik is er niet want niemand verplicht je om te kiezen tussen de 800 of de 8000. Dus dat argument moet gelijk weggeveegd worden.

 

Wat je bedoeld is te zeggen dat Dream alleen een DM8000 aanbied en daaronder een DM800 terwijl er ook best een 'tussenmodel' geboden kan worden in de vorm van een 7025HD.

 

Dit is inderdaad mogelijk en ik denk ook wel dat die er komt (net zoals de DM500HD is gekomen, wat eigenlijk identiek is aan de DM800 maar dat terzijde), alleen we kunnen niets anders doen dan roeien met de riemen die we hebben.

 

Ik wil niet zeggen dat de DM8000 zijn geld niet waard is alleen voor mij en vele andere mensen is 1000 euro gewoonweg teveel van het goede. Vandaar dat ik en veel andere graag een 7025HD willen zien zodat we gebruik kunnen maken van 'best of both worlds'.

 

Verder speculeren hierover is uiteraard nutteloos, de DM500HD is aangekondigd maar verder ook nergens te koop, dus ook al zou dat ding er komen, dan nog moet je minimaal een jaar wachten totdat je hem kan kopen.

 

Dus op dit moment, als je voor en Dreambox wilt gaan, moet je het doen met DM8000, 800 of 7025 met alle voor en nadelen die er zijn...

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
Zoiets als commercieel misbruik is er niet want niemand verplicht je om te kiezen tussen de 800 of de 8000. Dus dat argument moet gelijk weggeveegd worden.
Wat je bedoeld is te zeggen dat Dream alleen een DM8000 aanbied en daaronder een DM800 terwijl er ook best een 'tussenmodel' geboden kan worden in de vorm van een 7025HD.


Ik bedoel inderdaad niet dat er enige inbreuk is, maar dat Dream teveel het geld uit ons zakken poogt te halen. Ze moeten toch heel goed onze behoefte aan dit "tussenmodel" kennen. Hopelijk valt de verkoop van de DM8000 zo tegen, dat ze er wel toe gedwongen worden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is een vtuner?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met vtuner bedoel ik een stukje code dat gebouwd is, waarmee het mogelijk is geworden om een tuner van een dreambox (de server) beschikbaar te stellen aan een andere dreambox (de client).

 

Hiermee is het mogelijk om, bijvoorbeeld in mijn geval, een tuner van de dm7025 exclusief beschikbaar te stellen aan een dm800. Hiermee krijgt de dm800 dus 2 tuners (waarvan 1 virtueel) en is in de dm7025 deze tuner niet meer te gebruiken.

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...