Ga naar inhoud


HD Ontvangers, en opnemen op een HDD


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Als ik zo hier en daar lees, zijn er zo ver ik kan overzien, met alle HD ontvangers met een twin tuner wel wat problemen, met name met opnemen, en deels ook gewoon TV kijken.

 

Ik vraag mij dan wel af, bestaat er wel een goede ontvanger, die doet waarvoor hij is gekocht

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probleem is men brengt ontvangers op de markt waar men in de toekomst nog van alles en nog wat aan wil veranderen. Men kan beter ontvangers op de markt brengen die zo getest zijn dat ze de basis zaken als opnemen en kijken goed doen. Bij een ander forum van inverto omschreef iemand het als het banaan principe. In de markt moet het produkt rijpen en niet voordat het op de markt komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Ik vraag mij dan wel af, bestaat er wel een goede ontvanger, die doet waarvoor hij is gekocht.

Als je daarbij ook nog de eis stelt dat e.e.a. op een enigszins gebruikersvriendelijke wijze moet zijn uitgevoerd, vrees ik dat het antwoord op dit moment een volmondig "Neen" moet luiden.
Op bij de SD-equivalenten heeft het jaren geduurd voordat dit het geval was: er gloort wellicht nog hoop voor degenen die geen haast hebben!
Gezien de blijkbaar geringe marges die deze markt momenteel toelaat, ben ik ook bang dat het banaanprincipe (het product rijpt bij de klant), ook hier weer van toepassing is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat opnemen van HD materiaal met de Dreambox DM800 perfect werkt. Ook hier waren in het begin wat problemen mee maar het werkt echt al maanden vlekkeloos.

 

Heb wat FTA materiaal betreft ook goede ervaringen met de Clarke-Tech 5000+

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

a) als je hem koopt is die al verouderd

- ontwikkeling al jaren vooraf plaatsgevonden

- release datum en nieuwe ontwikkelingen zijn al meer een wensdroom dan vooruitziende blik

B) waarom opnemen?

- bijna alles van de uitgezonden "content" is extreem veel herhaling

- verzamelaars halen hun hart op en besteden duizenden guldens aan digitale media en/of backup

- je kunt iets niet "live" zien dus je ziet het op uitzending gemist

- kijken en iets anders opnemen is wel een kunstig stukje tijd-management (vaak kom je er niet eens toe je opnames te bekijken)

- iedereen een kijkdoos - receiver - opname mogelijkheid - zijn eigen archief (lijkt me de verkwisting alom)

c) wat is een goede ontvanger

- dat is me na 7 jaar op dit forum nog steeds niet duidelijk.

 

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

a) op het moment dat de box uitkomt is get een nieuw product, wat de ontwikkelaars op dat moment in hun ontwikkelafdelingen aan het brouwen zijn is op dat moment nog niet relevant tenzij er andere fabrikanten voorlopen en de techniek dus al op de markt is.

 

B) is dit relevant voor de vraag? de vraagsteller geeft aan graag op te nemen, wie ben jij om te zeggen dat dat een nutteloze feature is vanuit jouw oogpunt.

 

c) goed is een aardig subjectief woord juist daarom bestaat een goede ontvanger vanuit universeel perspectief ook niet. Ik ontwikkel graag eigen scriptjes en programmatjes en daarom is een hobbybox als de dreambox een leuke en "goede" box voor mij. Voor iemand die graag een stabiele eenvoudige box is er vast een betere box te koop. Kortom wat "goed" is, is voor iedereen weer anders.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacksparrow
Ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat opnemen van HD materiaal met de Dreambox DM800 perfect werkt.

Je bedoelt zeker de 8000: de vraag ging per slot van rekening over een twin-HD-PVR. Goede single tuners zijn er naar mijn idee wel voldoende.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

B) waarom opnemen?
- bijna alles van de uitgezonden "content" is extreem veel herhaling
- verzamelaars halen hun hart op en besteden duizenden guldens aan digitale media en/of backup
- je kunt iets niet "live" zien dus je ziet het op uitzending gemist
- kijken en iets anders opnemen is wel een kunstig stukje tijd-management (vaak kom je er niet eens toe je opnames te bekijken)
- iedereen een kijkdoos - receiver - opname mogelijkheid - zijn eigen archief (lijkt me de verkwisting alom)

Met andere woorden: jij kijkt nooit TV (want het is toch allemaal herhaling), laat staan satelliet TV (want daar is geen uitzending gemist, en al helemaal niet van buitenlandse zenders)!
Maar er zijn goede redenen om wel op te nemen:
1- niet alles is een herhaling van iets dat ik al gezien heb;
2- er staat altijd iets klaar, zonder gebonden te zijn aan uitzendtijden: er is juist geen sprake van time management!
3- je hoeft echt niet alles te bekijken dat je hebt opgenomen;
4- geen archief: bekeken = weg; ouder dan twee weken = weg.

Overigens heeft de vraagsteller weinig aan jouw niet-opnemen politiek: hij wil dat (om begrijpelijke redenen) juist wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...