Ga naar inhoud


Andere Tijden: Millenniumbug


Amager95

Aanbevolen berichten

In de aanloop naar Oudejaarsnacht 2000 stijgt de spanning: slaat de millenniumbug toe of niet? De overheid heeft ons voorbereid, er is geoefend met noodscenario’s maar niemand weet wat er echt gaat gebeuren.

 

Bij Andere Tijden (NPS) 17 december 2009.

 

Tien jaar geleden was de wereld in rep en roer om de milenniumbug. Onvoorstelbaar dat dit al weer 10 jaar geleden was en nu al onderwerp is in een geschiedenisprogramma.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie wel enige overeenkomst met de CO2 hoax.

 

Overigens was de millennium bug wel echt. Alleen de voorspelde rampen niet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik zie wel enige overeenkomst met de CO2 hoax.


De zure regen was dan zeker ook een hoax ?
Helaas zijn de effecten van een hogere concentratie CO2 in de atmosfeer vele malen lastiger te bewijzen als de effecten van zure regen op de flora en fauna destijds. Maar neem rustig aan dat het hele CO2 verhaal geen hoax is. Het kan wel meevallen net zoals bij de zure regen. Dat hadden de westerse landen met toendertijd zeer vergaande milieumaatregelen binnen een paar jaar onder controle (tot ieders verbazing).

Wat de millenniumbug aangaat, ik heb echt wel de nodige computers moeten aanpassen. Wekenlang in de auto gebivakkeerd heel Europa rondtoerend settings opslaan, programma's wisselen, settings terugzetten. Elke klant op het lijstje afvinken totdat je ze allemaal had gehad. En bij sommige klanten kon je de settings niet eens opslaan, je moest ze uitprinten en na programma wisselen en factory preset weer alles handmatig er inkloppen. Pfffwwww.....
Ook hier is het allemaal goed gekomen door op tijd ingrijpen. Geen enkele procescontroller van mijn toenmalige werkgever is door de hoeven gegaan. Maar helemaal van zelf is dat echt niet gegaan.

groeten,
Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor. Die zure regen was wel degelijk een hoax. Die beelden van die zwarte bomen zijn bewust gebruikt door de milieutaliban. Dat hebben ze zelf toegegeven. De "problemen" waren hoofdzakelijk in het buitenland en ze waren bang dat de Nederlander er zich dan niets van zou aantrekken. Maar wat doen die gasten? Als blijkt dat ze er naast zitten zeggen ze dat we dat mooi opgelost hebben. Idem voor het gat in de ozonlaag.

 

Google maar even. Nu de milieutaliban met CO2 paniek zaait vraagt iedereen zich af hoe het afgelopen is met de zure regen. Daar is nu dus genoeg over te vinden.

 

Er heeft overigens een verschuiving plaatsgevonden. Men spreekt nu van verzuring. Dat is voor het milieutuig een mooie gelegenheid om de veeteelt aan te pakken. Het tuig is immers vegetarier of nog erger veganist en laat amoniak uit poep nu net ook een verzuurder zijn. Kunnen we die boer ook lekker wegpesten.

 

Krijg je weer van die onzinnige oproepen om 1 dag per week vegetarier te zijn. Een andere politiek malloot riep op om van vrijdag weer visdag te maken. Die sukkel had het niet helemaal begrepen.

 

 

 

En nu on-topic.

Als ICT'er heel wat systemen aangepast maar volgens mij was het niet echt nodig. Er zaten domweg nauwelijks echt kritische systemen tussen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kan me die overgang nog goed herinneren, nooit verwacht dat ik een systeem zou tegenkomen die er last van had.

 

En nee die kwam ik ook niet tegen, tenminste niet op 1 januari 2000.

 

Maar op het tankstation waar ik toen werkzaam was hadden we een oud systeem voor de tellers op de pompen staan.

 

Kwam ik op 29 februari 2000 op het werk, stond dat gekke ding ineens op 1 maart 1900. En datum opnieuw instellen hielp niet, je kon alleen 00 invullen wat automatisch 1900 werd.

 

Klein jaar later kwam er een nieuw systeem (wat draait op zo ongeveer elk tankstation tegenwoordig) probleem opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: Psychosammie
Een andere politiek malloot riep op om van vrijdag weer visdag te maken. Die sukkel had het niet helemaal begrepen.


was geen politci, was een bischop die dat riep.
iets met, dat het vroeger gewoon was voor katolieken om op vrijdag vis te eten..
pfff..


on topic.
kan me die bug nog goed herinneren.
werkte destijds bij een ict-bedrijf en moest 's nachts oproepbaar zijn voor calimiteiten.
yeah right, heb die avond goed vol laten lopen smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nee hoor. Die zure regen was wel degelijk een hoax


Helaas ben je dan toch verkeerd geinformeerd. Maar als je allerhande wazige sites die sprookjes als waarheid verkopen vaak overgoten met een wetenschappelijk sausje gelooft......(kreten als milieutaliban geven wel aan wat voor sites jij als informatiebron gebruikt. Ook vraag ik me hardop af of je uberhaupt weet wat een vegetarier is? En wat een veganist? het klinkt in ieder geval wel erg stoer, milieutaliban).

Hezelfde geraaskal kom je helaas veel tegen bij mensen die heilig overtuigd zijn van chemtrails, de mogelijkheid om met de apparatuur van onderzoeksinstituut HAARP allerlei ongein uit te halen en de "verborgen" signalen in GSM dataverkeer.

Ach ja, je zal altijd mensen houden die, ondanks aantoonbaar onjuist, de plank echt volledig mis slaan en toch denken volledig gelijk te hebben.

groeten,
Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets wazige sites.

 

Zomaar even een citaat uit een kwaliteitskrant

Citaat:
Wat is er met de zure regen gebeurd?, vraagt NRC Handelsblad. Voor de jongere lezers: dat was een geweldig groot probleem in de jaren tachtig. De bossen en de aarde zouden er aan ten onder gaan als wij, slechte mensen, niet snel anders gingen leven.

Nooit meer iets van gehoord.

Zure regen bestaat nog steeds, zegt Robert Koelemeijer van het Planbureau voor de Leefomgeving. Verzuring is een gevolg van neerslaande stikstofoxiden, ammoniak en zwaveldioxide. Waarom horen we daar nu niks meer van? Het probleem is een stuk kleiner dan in de jaren tachtig, zegt Koelemeijer. „Dat komt door succesvol beleid.” Schoorstenen van fabrieken kregen filters, zwavel werd uit brandstoffen gehaald, in auto’s kwamen katalysators om stikstofoxide-uitstoot tegen te gaan.

Hij was erbij op het hoogtepunt in 1984, toen Natuur en Milieu waarschuwde voor aantasting van de bossen. Andere milieuorganisaties voorspelden zelfs massale bossterfte. Dat was wat overtrokken, maar de waarschuwing heeft wel gewerkt, denkt Fransen. De kwetsbaarheid van bossen en meren is minder groot door de maatregelen die toen zijn ingevoerd.

Gelukkig zijn we niet door onze problemen heen: de planeet gaat nog steeds ten onder. Nu aan CO2.

 

Bron: NRC Handelsblad

 

 

Als jij alle ophef rond die onzin in Kopenhagen een beetje op TV volgt heb je al heel wat professoren voorbij kunnen zien komen die een heel ander geluid laten horen.

 

Er is dus zeker geen concensus.

 

En helemaal een giller als hoofdman taliban Gore komt vertellen dat het allemaal nog veel erger is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie

Ach ja, je zal altijd mensen houden die, ondanks aantoonbaar onjuist, de plank echt volledig mis slaan en toch denken volledig gelijk te hebben.

groeten,
Peter.


Inderdaad, en ze kijken ook nooit in de spiegel om hun eigen overtuiging te toetsen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk zullen jullie van mij niets aannemen.

 

Lees dit

 

En klik dan ook even onderaan op de lijst van ondertekenaars.

 

Allemaal geleerden die natuurlijk ook de weg kwijt zijn?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Natuurlijk zullen jullie van mij niets aannemen.

Lees dit

En klik dan ook even onderaan op de lijst van ondertekenaars.

Allemaal geleerden die natuurlijk ook de weg kwijt zijn?


Dit gaat toch wel off topic moet ik zeggen.

Volgens mij heeft de stress rondom de millenniumbug in de samenleving zich als enige gehandhaafd.
Wanneer gaan de Nederlanders eens wat minder stressig doen? Het lijkt wel of het steeds wordt in dit land. Laat de Nederlanders maar eens kijken naar de Noren en Zweden. Daar bestaat een dag gewoon uit 24 uren en zij erkennen dat een dag 24 uren heeft. Maar in Nederland moet worden geleefd alsof een dag 26 uur heeft.
Laten we dat eens afschaffen, dan wordt het wat minder stressig. Volgens mij is deze wijze van een vooral economische leven in Nederland een overblijfsel van na het Milliniumbug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom sporadisch nog wel eens van die "millenium proof" stickers tegen op m'n werk.

Veelal op apparaten die geeneens een interne klok hebben...

Zag laatst bij een klant nog zo'n sticker zitten op een koffiezet apparaat (gewoon zo een met alleen een aan-uit knop).

Maar goed, dat was bij de overheid, die hebben veel te veel geld uit gegeven aan de millenium hype. Natuurlijk waren er kritische systemen die aangepast moesten worden, maar veel bedrijven sloegen door en lieten alles door dure externe bedrijven controleren tot aan de soldeerbout aan toe.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Natuurlijk zullen jullie van mij niets aannemen.

Lees dit

En klik dan ook even onderaan op de lijst van ondertekenaars.

Allemaal geleerden die natuurlijk ook de weg kwijt zijn?


Er zijn altijd nog veel meer gerenommeerde wetenschappers die NIET getekend hebben. Voor de meeste ondertekenaars is het slechts ten behoeve van het korte termijn eigen belang om de hype in stand te houden, anders zijn ze werkeloos en brodeloos. Ze zijn niet de weg kwijt, ze willen een goed belegde boterham op kosten van de belastingbetaler. Wat moet je anders met die opleiding-leraar worden?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...