Ga naar inhoud


Installatie HD pakket - Enkele vragen


Gast Palette

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vorige week woensdag heb ik het HD pakket van TV Vlaanderen aangeschaft. Alles netjes volgens het boekje gedaan, doch ik krijg nog steeds niet meer dan een "zwak" signaal op m'n scherm.

 

Ook tijdens het positioneren van de schotel geen enkel resultaat. Als ik de coaxkabel uit de decoder (Philips 7121) haal, zegt hij opnieuw dat m'n signaal "zwak" is.

 

Gisteren dan maar zo'n "Sat-Finder" gaan kopen, maar ook deze verroert geen vin als ik de schotel voorzichtjes heen en weer beweeg.

 

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Of ben ik gewoon te ongeduldig en moet ik meer op m'n tanden bijten?

 

Mvg,

 

Palette

 

 

P.S.: Ik las in een ander topic dat iemand met specifieke instellingen werkt voor z'n signaal. Mijn instellingen zijn allemaal redelijk leeg, bijvoorbeeld "LO Freq", "Hoofdfreq" en "Symbol" zijn allen 0 of leeg, zou het hieraan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de schotel uitricht, niet te snel bewegen.

Het signaal is digitaal en heeft wat tijd nodig om verwerkt te worden in de decoder.

Kijk eerst eens in de buurt naar welke richting de schotels staan dan heb je al een idee naar waar te richten.

Het is niet zo moeilijk maar je moet even rustig uitrichten tot je ontvangst hebt.

 

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Palette

P.S.: Ik las in een ander topic dat iemand met specifieke instellingen werkt voor z'n signaal. Mijn instellingen zijn allemaal redelijk leeg, bijvoorbeeld "LO Freq", "Hoofdfreq" en "Symbol" zijn allen 0 of leeg, zou het hieraan liggen?


Dat is zeker en vast de oorzaak.
Waarschijnlijk heb je in die waarden toch zitten spelen ?
Want de default waarden zijn gewoon goed.

Ik heb de goede settings niet bij de hand, zal ik even opzoeken en morgen posten.

Een veel voorkomende fout is ook bij het in elkaar schroeven van de schotel, de beugel aan de achterkant, daarvan moet je zorgen dat het CE logo onderaan zit. Anders kloppen de graden niet. En voor alle duidelijkheid, als jouw beugel mooi waterpas staat moet je 30° instellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mebo870
Als je de schotel uitricht, niet te snel bewegen.
Het signaal is digitaal en heeft wat tijd nodig om verwerkt te worden in de decoder.
Kijk eerst eens in de buurt naar welke richting de schotels staan dan heb je al een idee naar waar te richten.
Het is niet zo moeilijk maar je moet even rustig uitrichten tot je ontvangst hebt.


Bedankt, zal ik zeker in gedachte houden.

Origineel bericht van: redneck eyeball
Origineel bericht van: Palette

P.S.: Ik las in een ander topic dat iemand met specifieke instellingen werkt voor z'n signaal. Mijn instellingen zijn allemaal redelijk leeg, bijvoorbeeld "LO Freq", "Hoofdfreq" en "Symbol" zijn allen 0 of leeg, zou het hieraan liggen?


Dat is zeker en vast de oorzaak.
Waarschijnlijk heb je in die waarden toch zitten spelen ?
Want de default waarden zijn gewoon goed.

Ik heb de goede settings niet bij de hand, zal ik even opzoeken en morgen posten.

Een veel voorkomende fout is ook bij het in elkaar schroeven van de schotel, de beugel aan de achterkant, daarvan moet je zorgen dat het CE logo onderaan zit. Anders kloppen de graden niet. En voor alle duidelijkheid, als jouw beugel mooi waterpas staat moet je 30° instellen.


Het CE logo zit onderaan, en schotel staat op 30°. Ik hoop dus dat het aan de instellingen zal liggen. Alvast bedankt voor het opsporen van uw waarden!
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je ongeveer ziet hoe de andere schotels staan. zet je de jouwe ook in die richting. satfinder ertussen

 

en dan beweeg je de schotel boven naar onder en van links naar recht.

 

als je signaal heb gevonden laat je de ontvanger zenders zoeken.

 

kan je direct zien op welke sat je zit.

zit je op 23.5 of 28.2 of 19.2 dan moet je, als je acher de schotel staat hem iets naar rechts draaien. sta je op hotbird zit je goed.

 

dan nog alleen monob block instellen op de reciver en klaar en dan maar laten zenders zoeken.

 

greetz

wavefrontier T55 - 13.0 - 19.2 - 23.5 - 28.2

db 500s - philips 6071 out of use - philips7121 HD (stuk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de instellingen van de Philips 7121 gevonden via google. Ik zal deze vanavond eens uitproberen.

 

Citaat:
LNB spanning : AAN

Polarisatie : Horizontaal

LO frequentie : 11700

Hoofdfrequentie : 12515

FEC : 5/6

Symbol rate : 22000

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook gehad met mijn 8121.ik mocht draaien met de schotel wat ik wilde ,geen sinaal.Ook satfinder reageerde niet,dan contact genomen met plaatselijke tvv dealer en ontvanger meegenomen.Hij heeft de zenders ter plaatse ingelezen en bij thuiskomst de 8121 aangesloten,even met de schotel gedraaid en.....BEELD.Als ik U was zou ik dit ook eens proberen.

 

mvg,

 

ludoke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om correct de schotel zelf te installeren is nodig een satfinder.

De duolnbf moet met de klem om de 19.2 zitten.

als je dan naar de schotel kijkt hangt de 23.5 aan de linker kant iets omhoog.

Nu schotel afstellen en als je uitslag op je meter hebt dan controlleren met de phlips.

Houd rekening dat je vanuit de taal menu gaat beginnen en niet hem in de antenne menu laat staan.

als je naar antenne menu gaat dan 8 sec wachten en signaal moet groen uitslaan.

De iedergeval moet je wat uitslag hebben, haal de meter er tussenuit en controlleer opnieuw.

Nu moet signaal uitslaan tot de laatste 4of 3 grijs blijven.

Rest verder afwerken, zenders zoeken update enz enz

 

namelijk kunnen de decoders niks met diseqc zoalng de decoder niet geupdate is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je eerst de post leest van Palette en je leest dan mijn post hierboven gaat er misschien een lichtje branden.

Ik heb nl hetzelfde probleem gehad(geen signaal en satfinder reageerde ook niet)blijkbaar moeten eerst de zenders ingelezen zijn en zonder signaal lukt dat natuurlijk niet.

Nadat deze ingelezen waren had ik meteen signaal en beeld.

 

mvg

 

ludoke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, het is me gelukt! Gisterenavond even de instellingen correct ingevuld, even met de schotel gespeeld en kreeg meteen "Goed" signaal! Daarna zenders ingelezen en TV Vlaanderen Smartcard geactiveerd. Heren, hier zit een gelukkig man! Bedankt allen voor uw hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redneck eyeball
Goed dat het werkt, ik dacht net te zeggen dat de settings gegevens inderdaad hier al correct gepost werden.

Heb je dan ook sinds gisteren de nieuwe firmware ingeladen ?


Inderdaad, gisterenavond kreeg ik de update binnen. Alles werkte nadien nog normaal :-). Ik heb nog een vraagje. Ik heb maandag m'n smartcard geactiveerd via SMS, maar had nog geen overeenkomst. Daarna kon ik niet alle paketten ontvangen uit het basispakket. Bijvoorbeeld Eén HD, als ik daarnaar zap krijg ik een bericht dat ik geen recht heb op dat kanaal. Komt dit omdat ik nog geen abonnement had? Ik heb eergisteren de brief verstuurd met de overeenkomst. Gisterenavond had ik ook nog geen Eén HD. Is dit normaal? Of moet ik m'n zenderlijst herladen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...