Ga naar inhoud


Picons HD opstart bij zappen


Gast ramses55

Aanbevolen berichten

Beste satcollega's,

 

afgelopen weekend heb ik eens een beetje met skins en picons aan het spelen geweest. Het oogt mooi om de logo's van de zenders te zien op de informatiebalk.

 

Wat me sindsdien irriteert is dat je soms bij het zappen radertjes krijgt, de harddisk aangesproken wordt en het enkele seconden duurt vooraleer je beeld krijgt.

 

Is hier een oplossing voor? Bv. die picons in het flash geheugen zetten. De HD constant laten draaien vind ik geen optie.

 

Groetjes,

Ramses.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Dream1975
Een CF kaart in je DM8000 zetten en de Picons hierop installeren


Ik heb ondertussen een CF kaartje van 512 Mb (genoeg voor de 4 sat posities?) gevonden en in de box gestoken.

Nu wil ik de picons opnieuw downloaden en ze staan niet meer in de lijst! Ik dacht dat ik alles van de harddisk had gehaald maar blijkbaar dus niet. Dan nog eens opnieuw de box geflasht met de laatste openpli maar dat helpt ook niet. Miserie, miserie :-)

Enig idee hoe ik dit gefixt krijg?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ramses55


Nu wil ik de picons opnieuw downloaden en ze staan niet meer in de lijst! Ik dacht dat ik alles van de harddisk had gehaald maar blijkbaar dus niet. Dan nog eens opnieuw de box geflasht met de laatste openpli maar dat helpt ook niet. Miserie, miserie :-)

Enig idee hoe ik dit gefixt krijg?


Je hebt ze vermoedelijk "handmatig" van je harddisk verwijderd, en niet via de optie "verwijderen" via het downloadmenu.
Als je dit alsnog doet kun je ze daarna opnieuw installeren via het menu naar je CF.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voortbordurend op dit: Ik heb een 800 dus geen CF, zou een USB-stick ook goed zijn? Tot nu toe de harde schijf gebruikt en het was mij niet opgevallen, de radartjes, maar het zou inderdaad wel eens voorgekomen zijn ja.

 

Omdat ik een HD-skin gebruik, zijn de picons te klein maar je kan bij het downloaden niet kiezen voor de grootte van de picons. Hoe los ik dat op?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een usb stickie van een gig achter in de DM800 gestoken waarop de picons staan. Verder aangesloten een 1TB op eSATA.

 

In de eerste instantie had ik ook de picons op HD staan, maar iedere keer met zappen had ik ook problemen met de snelheid. Ben er toen achtergekomen dat de HD dan eerst uit standby getrokken moest worden voordat zappen mogelijk was. USB stick heeft in dit geval de problemen met picons opgelost.

 

Bij het downloaden kan je niet kiezen voor de grote van de picons. Dit is standaard en inderdaad kan dat in sommige skins niet helemaal lekker staan. (magic skin FTW)

 

 

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...