Ga naar inhoud


2 netwerk adapters data doorgeven


Gast fortec star

Aanbevolen berichten

Gast fortec star

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is.

 

Ik heb een Internet aansluiting die binnenkomt op een NIC adapter, cat5. Nu heb ik een kabel modem (Wireless) van Linksys WGC200 die een USB aansluiting heeft. Na installatie van de drivers kan ik een netwerk adapter creeren, dus een tweede netwerk adapter. Nu heeft deze WGC200 een wireless optie. Nu wil ik deze wireless optie gebruiken voor mijn Laptop voor internet gebruik. De data zou dus van de Linksys via de NIC adapter moeten lopen.

 

Ik heb al geprobeerd om met statische IP's te werken, en de NIC adapter als gateway opgegeven, maar krijg het niet werkend omdat de WGC schijnbaar niet de verbinding kan maken naar de NIC adapter.

 

Nou hoe zou ik dit kunnen doen of is dit niet mogelijk?

 

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast fortec star

Dat begrijp ik maar is niet mijn vraag.

 

Deze Linksys kabel modem heeft zijn eigen aansluiting naar de www, maar die gebruik ik niet. Maar nu sluit ik hem aan via USB aan mijn PC. Mijn PC hangt aan het internet via een NIC adapter.

 

ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, volgende vraag: hoe krijg je je internet binnen? en hoe zit die linksys in de keten? Zit die met een cat5 aan je modem? Op de linksys zit geen WAN poort omdat het een kabelmodem is maar je zei dat je die niet gebruikte voor het internet. Maar welk modem gebruik je dan voor het internet? ADSL of kabel? En welk type? En als ik het goed begrijp heb je een cat5 naar usb adapter en die gebruik je op een usb poort van de pc?

Nog een vraag: waarom wil je draadloos connecten via die nic adapter? Dat kan toch rechtstreeks via die linksys?

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fortec star

Bedankt dat je met me mee wilt denken.

 

Misschien is het verwarrend wat ik schrijf daar het misschien niet kan. Echter was ik dit gaan uitproberen omdat ik begreep dat je twee netwerk adapters (nic) in je pc kan installeren en de data kan doorgeven. Ik heb deze Linksys kabelmodem voor 5 euro gekocht om te zien of ik er iets mee kon doen.

 

Goed voor de duidelijkheid heb ik even een eenvoudig tekening bij gedaan.

 

De Linksys is stand-alone en heeft een coaxiale aansluiting voor de IP provider. Deze aansluiting gebruik ik dus niet! De Linksys heeft ook een USB connector deze sluit ik aan op de USB port. Dus ipv dat ik Linksys wil gebruiken via de normale kabel port, hoop ik dat ik dit kan via de NIC in de PC.

 

 

setupLK.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu wordt het wat duidelijker smile In principe kan het wel wat jij wil maar dat gaat niet via de usb poort lukken. Dan zou je een 2e netwerkkaart in je pc moeten zetten en die op internet share instellen. Dan kan je daarna met een utp naar 1 van de 4 lan poorten op je linksys.

 

Als je een modem hebt met router functie (zoals de zyxel adsl modem) dan kun je de linksys direct aansluiten op het modem en je pc op 1 van de lan poorten. Die worden dan gebruikt als switch.

 

Ik heb hier zelf een zyxel modem met een oude siemens experiabox als switch. Dat werkt als een tierelier smile

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fortec star

De switch zal wel bruikbaar zijn maar maak deze ook contact met het wireless gedeelte van de Linksys? Ik denk het niet. Is er een manier dat ik dan de cat5 kan omzetten naar een kabel signaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fortec star

ja, het had FTTH moeten zijn, foutje. Fiber to the Home. Dit komt binnen op een Tripple play modem en de internet data wordt verdeelt over een Ethernet cat5 distributie.

 

Wat jij zegt: ik heb nog een NIC adapter met een BNC aansluiting. Zou ik deze kunnen aansluiten aan de kabel ingang van de Linksys??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fortec star
Origineel bericht van: Oldereast
Als het goed is werkt de wifi gewoon via de switch.


Dus als ik mijn ethernet verbinding aansluit op de switch zou ik dan via de wireless connectie kunnen internetten met mij laptop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fortec star
.... en de internet data wordt verdeelt over een Ethernet cat5 distributie.


Is dat een router? Als dat zo is kan je die linksys zo aansluiten. Wel even de ip adressen in dezelfde range zetten als die router. Heb je overigens een merk/type van dat apparaat? Dan kan ik eens kijken wat voor ding dat is.

Origineel bericht van: fortec star
Wat jij zegt: ik heb nog een NIC adapter met een BNC aansluiting. Zou ik deze kunnen aansluiten aan de kabel ingang van de Linksys??


Dat gaat niet lukken omdat die linksys een kabelmodem is en die heeft een cai signaal nodig. Bovendien heb je die ingang ook niet nodig als je hem puur voor de wifi wilt gebruiken.

Origineel bericht van: fortec star
Dus als ik mijn ethernet verbinding aansluit op de switch zou ik dan via de wireless connectie kunnen internetten met mij laptop?


Ja, dat zou moeten werken.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fortec star

OK sorry, alleen ik denk niet dat dit ons kan helpen omdat aan deze modem niet veel te doen valt.

 

Het is van World Wide Packets, Lightning Edge 38 SFP, Uit deze box komt tripple play signalen zoals TV, Telefoon (pots) en internet via Ethernet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...