Ga naar inhoud


2 netwerk adapters data doorgeven


Gast fortec star

Aanbevolen berichten

Ik heb dit specifieke toestel niet kunnen vinden maar wel een ander type en daar zit inderdaad een router ingebouwd. De enige manier om daar achter te komen is kijken wat voor ip adres je krijgt op je pc. Als dat een 192.168.x.x of een 10.0.x.x ip adres is heb je een router. Krijg je een ip adres met een heel ander getal dan is het geen router.

 

Als het wel een router is dan kun je die linksys direct op een van de lan poorten van de Lightning Edge aansluiten. Je moet dan wel de lan ip range van de linksys instellen op dezelfde range als dat glasvezel modem. Dus als je een ip krijgt van de Lightning Edge dat bijvoorbeeld 192.168.1.4 is moet je de linksys instellen op dhcp van 192.168.1.5 tot (bijv) 192.168.1.100. De linksys werkt dan als switch achter de galsvezel modem.

 

Als het geen router is dan moet je 2 nic's in je pc hebben. 1 voor het internet van je modem en de andere gaat dan naar de linksys. Dit moet via utp. De netwerkkaart setup van je pc moet dan op "internet delen" staan.

Configuratie scherm --> netwerkverbindingen --> nic aanklikken met rechter muiskop --> eigenschappen --> geavanceerd --> intenet delen. (XP)

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast fortec star

Bedankt nogmaals voor je tijd die je aan dit probleempje besteed.

 

Dit apparaat is denk ik geen router. Mijn IP begint met 87.XXX.XXX.XX. Ik geloof dat men deze oplossing GPON noemt. Dit is een soort fiber ring waarin deze apparaatjes zijn opgenomen.

 

Niettemin ga ik het een en ander proberen na de Kerst wat je mij hebt aanbevolen.

 

Bedankt en alvast een Prettige Kerst en Nieuwjaar!

 

Tot Horens,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...