Ga naar inhoud


[DM500S] opnamen op mounted hdd haperen


Gast alive

Aanbevolen berichten

Hi allen.

Ik heb me sufgegoogled en hier gekeken, maar kan nergens een antwoord vinden, wél deze vraag hier en daar.

 

Dankzij de uitleg via dit forum heb ik een hdd van een pc in mijn netwerk kunnen mounten.

Ontvangst op de pc is prima, signaal van dreambox is dus ok.

Maar als ik op de pc, via de webinterface iets opneem, hangt het beeld na 3 sec vast, en stotterd het.

Zowel op de pc zelf, als via de dreambox stotterd het.

Weet iemand een oplossing?

post-50468-1318260572,9105_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: alive
Hi allen.
Ik heb me sufgegoogled en hier gekeken, maar kan nergens een antwoord vinden, wél deze vraag hier en daar.

Dankzij de uitleg via dit forum heb ik een hdd van een pc in mijn netwerk kunnen mounten.
Ontvangst op de pc is prima, signaal van dreambox is dus ok.
Maar als ik op de pc, via de webinterface iets opneem, hangt het beeld na 3 sec vast, en stotterd het.
Zowel op de pc zelf, als via de dreambox stotterd het.
Weet iemand een oplossing?


Niet echt......

De dm500s is gewoon niet geschikt daarvoor. Daarvoor kun je beter een slagje hoger gaan (bijv. een dm500s). Die nemen feilloos op. Ook live tv kijken via de webinterface gaat stukken beter.

Ik heb het in het verleden ook geprobeerd, maar ben er mee opgehouden.


mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: djpetit
De dm500s is gewoon niet geschikt daarvoor. Daarvoor kun je beter een slagje hoger gaan (bijv. een dm500s).


wat moet ie nu?


excuus eek

.... dm600 ...zat met mijn hoofd bij een andere topic

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

allereerst kun je ook al eens proberen de options aan te vinken

TCP,rw,nolock,sync

 

afhankelijk van je switch en of router willen die vaker TCP wel goed afwerken en EDP (default) niet.

Nbrok heeft destijds heel verhaal geschreven over var verschuiven op nfs voor de dm500

 

ciao

 

toevoeging: betekend wel effe restart dm500 om met de server de negotiation opnieuw af te stemmen / sync<>async kan wel in enkele gevallen helpen, maar als het niks oplevert weglaten

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

`hi tonski.

Bedankt vor je hulpzover, tof!

De vinkjes hebben niets uit gehaald.

En var (wat is dat trouwens) verplaatsen durf ik nunog niet, ben pas weekje actief met db.

mounten is wel gelukt.

Snap niet waarom dat opnemen stottert, en de stream raak helder is..... is toch t zelfde signaal?

Hoop echt dat iemand mij kan helpen, mn hdrecorder is kapot, en een nieuwe zit er niet in...

HAPPY HOLIDAYS EVERYONE

Link naar reactie
Delen op andere sites

de dm500s oud of nieuw,

 

die oude heeft nog minder dan een vijfde van de gebruikers op gebied van mounten, opnemen en afspelen kunnen overtuigen

 

diverse versies en revisies waren er.

 

slechte netwerk performance is een van de meest voorkomende redenen

maar belangrijk is om te weten dat er maar een demuxer aan boord is die met zo weinig geheugen en beperkte cpu eigenlijk eerder niet dan wel netjes kan opnemen en afspelen en nooit voorzien door dmm

 

maar options heb je geprobeerd,

afhankelijk van de server (windows/linux/nas) is een andere rsize wsize instellen nog een test optie

 

dus 512 die je nu hebt, verdubbelen n*2*512

4096 zou optimaal zijn, wat ik er nog over weet voor dm500

ciao

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alive

En var (wat is dat trouwens) verplaatsen durf ik nunog niet, ben pas weekje actief met db.

Zou ik niet doen. Ik kan me niet voorstellen dat je daardoor betere opnames zou krijgen.
Origineel bericht van: alive

Snap niet waarom dat opnemen stottert, en de stream raak helder is..... is toch t zelfde signaal?

Nee, het is niet hetzelfde. Opnames zijn ook van hogere kwaliteit dan streamen.
Zoals ze hier eerder zeiden: de DM500 heeft een slecht netwerk en je kunt alleen nog spelen met rsize en wsize (2048, 4096, 8192 enz). Verder kan 't zijn dat je last hebt van een hardware bug in de DM500 en dan wordt 't solderen. Maar als streamen zo goed gaat, dan denk ik niet dat dat 't geval is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook hetzelfde probleem met mijn DM500s. Ik kan hem netjes mounten aan mijn NAS (in mijn geval de Popcornhour) maar het afspelen gaat met hakken en stoten.

 

Eigenlijk zit het hem niet in het afspelen maar de opname. Dit omdat de Popcornhour hem zelf ook niet goed kan afspelen.

 

Bij een mount vanuit de DM naar mijn PC ging het echter wel goed....

 

zet ik daarna een opname (gemaakt met de PC) op de Popcornhour kan ik hem weer prima afspelen met zowel de PCH als de DM....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...