Ga naar inhoud


Mounten met mountmanager aan de DM7025+


Broertje

Aanbevolen berichten

Sinds de DM8000HD in de huiskamer is komen te staan, is de DM7025+ naar boven verhuisd. Echter zou het mooi zijn als je af elke ontvanger de andere harddisk kon benaderen om een opgenomen film te bekijken. Er staan nog veel films op de "oude" harddisk.

Ik kan ze over zetten met FTP natuurlijk, maar probeerde deze over het netwerk te bekijken

Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Ook de een handleiding van het forum alhier gevolgt. Deze

 

Op beide boxen draait het PLI image. Op beide had ik ook Mountmanager gezet. Maar misschien maak ik het wel te moeilijk zo ? Wie heeft ook 2 boxen met elk een eigen harddisk en kan deze van twee kanten benaderen ?

Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je op beide de laatste Pli heb staan, dus niet de PliOpen en dat zal wel want je hebt een mountmanager, is het heel simpel.

 

Haal eerst de NFS server eruit, die heb je niet nodig. Je kan beter een CIFS mount opzetten, gewoon over en weer de harddisk als server kiezen (staat volgens mij default al op "harddisk") en als lokale map media/net. Bij username en password gewoon een willekeurige letter kiezen.

 

Installeer vervolgens de Suomipoeka plugin, bij de instellingen van deze plugin staat ergens een pad met de beperking /media/hdd, dit moet je veranderen in alleen een slash (/) dan kan je de disks over en weer benaderen en ook bestanden verplaatsen van de ene naar de andere en dergelijke.

 

Succes!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de 8000HD naar boven (de 7025+) gaat het prima inmiddels ;-)

 

De films die op de 7025+ staan kan ik op de 8000HD nu via Filebrowser zien en aanklikken (en beginnen te spelen). Ik kan ze nog niet zien als ik op de 8000HD de video knop klik....zie geen mogelijk nog daar te browsen. Wellicht kan dat ook niet ?

Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, na mij gejubbel gister....

Van de 7025+ naar de 8000HD gaat goed ook.

Alleen van de 8000HD naar de 7025+ ineens niet meer.

Als ik met mountmanagerop de 8000HD een nieuwe mount maak (oude weg) krijg ik bij opslaan "nou such divice".

Als ik dan filebrowse op de 8000HD en kies voor 'harddisk' zien ik de lokale bestanden op de 8000HD. Ok...die error melding is niet voor niets lijkt mij ;-)

Ga wel weer verder prutsen, maar mocht iemand een heldere tip hebben ? Graag :-)

Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D OK, oeps.....

Als ik de FSTAB opzoek op de 8000HD staat o.a. deze regel erin

 

//192.168.1.4/harddisk /media/net cifs username=,password=,rsize=16384,wsize=16384 1 0

 

Die zal door de Mountmanager zijn gezet nadat ik aldaar een setting heb gemaakt. Kun je hier iets aan zien of nog over zeggen misschien.

 

Die 192.168.1.4 is de 7025+ dus.

Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andersom van de 7025+ naar de 8000HD werkt het dus wel.

In de FSTAB staat bij de 7025+

 

//192.168.1.3/harddisk /media/hdd cifs username=a,password=b,rsize=16384,wsize=16384 1 0

 

Bij de 8000HD username en password aangepast en ook een c/d gezet.

Neem aan dat je de Dreambox altijd moet herstarten bij ene dergelijke wijziging ? Ik heb het in ieder geval wel gedaan....maar van de 8000 naar de 7025+, werkt het nog steeds niet nl.

Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Broertje
Andersom van de 7025+ naar de 8000HD werkt het dus wel.
In de FSTAB staat bij de 7025+

//192.168.1.3/harddisk /media/hdd cifs username=a,password=b,rsize=16384,wsize=16384 1 0

Bij de 8000HD username en password aangepast en ook een c/d gezet.
Neem aan dat je de Dreambox altijd moet herstarten bij ene dergelijke wijziging ? Ik heb het in ieder geval wel gedaan....maar van de 8000 naar de 7025+, werkt het nog steeds niet nl.


volgens mij hoef je niet steeds opnieuw te starten.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...