Ga naar inhoud


kan epg database op usb stick geplaatst worden ?


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

ok, heb dus openPLi op mijn DM8000 geplaatst - na installatie van de nodige plugins zie ik in DCC2 dat mijn flash geheugen 85% vol staat.

ik heb er ook een USB stick van 8 giga in geplaatst en gemount, en daar heb ik alle picons opgezet, maar die wordt nu voor maar 2% gebruikt.

ik vind in enigma2 nergens opties voor een swap file, of om de locatie van de epg database te verplaatsen. bestaan die opties nog in enigma2/openPLi ?

omdat ik een 7-daagse epg wens van alle Vlaamse, Nederlandse, Britse, Duitse en Scandinavische landen ga ik er van uit dat dit een hele grote epg database wordt. Kan die op de usb gezet worden of moet die in de flash ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


EPG staat momenteel altijd in RAM, niet in flash.

 

De 7025 is de zwakste doos qua RAM (en flash), en die heeft geen problemen met de EPG als je een beetje rustig aan doet. Je kunt de "uitgebreide" beschrijvingen inperken, wat ruim de helft scheelt in geheugen.

 

Aan een database implementatie ben ik aan het werken, om dat goed te integreren is nog geen makkelijke opgaaf, maar een aantal belangrijke dingen heb ik al uitgezocht (o.a. MySQL en threading). Als ik voor elkaar krijg wat ik wil doen kun je straks:

- Onbeperkt EPG vooruit laden (30 dagen voor 1000 zenders...)

- EPG sneller en makkelijker doorzoeken

- EPG 'delen' met andere dreamboxen

- De EPG database op een andere server draaien (bijv. NAS)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo

- EPG 'delen' met andere dreamboxen


ik durf 't bijna niet te vragen maar doe 't lekker toch :D

Het delen, is het je streven dat ook uitwisselbaar te laten zijn tussen E1 en E2?


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...