Ga naar inhoud


[Elite-HD] advies voor externe harddisk voor in het netwerk


ggmaster

Aanbevolen berichten


er zijn heel veel merken soorten en prijsverschillen

 

wat betreft plug and play, tja zo eenvoudig is het meestal niet echt. ( ofschoon ik met QNAP binnen een uurtje instellen een CIFS mount had draaien op de dreambox )

 

er zijn ook afhankelijk van wat je nog meer van een NAS verwacht kleinere en grote verschillen in datgene je aanschaft...

dus zorg dat je eerst op de hoogte bent van wat je allemaal kunt en nodig vindt.

 

hoeveel hdd's moeten erin

- 1

- meerdere als stripe set of in RAID (mirror)

- 24:7 altijd aan dus goede hdd nemen

hoeveel geheugen (voor server applicaties belangrijk)

- webserver

- ftpserver

- iTunes server

- mailserver

- printserver

- backupserver voor je LAN

hoeveel dvb-s film en of media data

- heb je nu al en ga je der op zetten komende jaren

hoeveel PC correspondentie, werk, hobby data

- wil je eventueel ook allemaal gebackupped hebben

 

initieel is voor de AZbox een CIFS en beter nog een NFS mount nodig om HDtv opnames te kunnen opslaan

dat is behoorlijk data-intensief tijdens openemen en afspelen

 

als je al naar test-reviews etc kijkt, denk eraan voor HDtv heb je minstens 30Mb/s nodig... meer is beter

 

de nieuwe modellen van QNAP zijn allemaal erg goed en stil, met weinig stroomverbruik

een erg leuke voor klein budget is de ts 101 oeps ik bedoelde ts 110

een dure is de ss 439 pro

 

en vergis je niet je moet natuurlijk ook desgewenst aantal hdd (vaste schijven) erbij kopen

 

nu mbt AZbox, alles omtrent mounten en data-throughput op zo'n linux machine is hetzelfde als bij andere linux dvb-s receivers dus kijk vooral ook eens bij de buren... wink

 

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ggmaster
Zoek een passende harddisk die ik aan mijn netwerk kan hangen en waar de Azbox goed mee overweg kan. Als kan plug en play.
Wie hebben er ervaring mee?

Ik ben daar ook al mee aan het stoeien geweest. Heb een netwerk rond mijn Synology DS209 NAS in gebruik. Alles is in theory prima te mounten, zij het voor opname naar de Nas via een truckje met usb stick, in de praktijk loop ik echter tegen hikkende beelden en vastlopers aan. Daar NFS (nog) niet ondersteund word door AZbox heb ik alleen ervaring met cifs.
Ik vermoed dat de Azbox de netwerksnelheid niet aan kan of deze beperkt heeft om de processor te ontlasten.
Maar zou ook in mijn hardware (AZBOX) kunnen zitten, dreamboxen doen het namelijk wel perfect.
Ben ook erg benieuwd naar ervaringen van onze andere mede hobby-isten op dit punt blush

misschien een tip voor een supergoedkope maar veelbelovende nas:
google eens op: eTRAYz

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ben ook erg benieuwd naar ervaringen van onze andere mede hobby-isten op dit punt blush


Ik heb zojuist nog een aflevering top gear in HD gekeken, 1 uur materiaal = 4.5GB. Dit gaat zonder hikken. Toch een deftige 1.5MB per seconde.
Weet je zeker dat de syno niks anders staat te doen?

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ribbe82
Citaat:
Ben ook erg benieuwd naar ervaringen van onze andere mede hobby-isten op dit punt blush


Ik heb zojuist nog een aflevering top gear in HD gekeken, 1 uur materiaal = 4.5GB. Dit gaat zonder hikken. Toch een deftige 1.5MB per seconde.
Weet je zeker dat de syno niks anders staat te doen?

Veel HD materiaal loopt wel, maar blue ray disk rips lopen vaak niet.
Maar de vastlopers heb ik al tijdens opnemen naar nas!
Tja misschien heb ik wel een eigenwijze syno die zijn eigen plan trekt wink
Zal morgen eens opnieuw testen met de laatste daily build FW!

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tipje
kun je ook video-TS bestanden afspelen op de premium ??
Dat kan, je kunt de aparte bestanden van de ts map afspelen, wil je de hele dvd met menu dan moet je op de map gaan staan en play drukken!

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...