Ga naar inhoud


BigBisat met Alps en 50cm sneeuw


mifi

Aanbevolen berichten

Het was de afgelopen week heel koud, tot ruim -10 aan toe. En er ligt een pak sneeuw op de LNB's. Sterker nog, ik zie ze niet meer.

Bij wijze van experiment ben ik niet naar de schotel gelopen om hem schoon te vegen.

 

En de ontvangst? Geen enkele storing gehad. Prima ontvangst op alle LNB's: 13E, 19E, 23E, 28E en zelfs op 5W. Nergens blokjes in beeld.

 

(ik gebruik geen HD ontvanger... 8PSK heb ik niet getest)

 

m

 

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites


hier in gent hadden we zelfs meer ontvangst op Nilesat met dit sneeuwweer ( er lag nu wel niet zoveel sneeuw meer op de schotel), enkel uitval gehad van nilesat bij hevige sneeuwval

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maja
Je weet toch wel waar dit aan ligt?


Wel ik heb de discussie gevolgd tussen Sjaak en Drs. IJzerbout blijkbaar zijn de meningen verdeelt.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch heb ik zelf de indruk dat kouder weer echt wel voor betere ontvangst zorgt maar of dit nu door een "koudere" lnb komt of betere atmosferische omstandigheden of nog iets totaal anders zou ik totaal niet weten.

 

Off topic :

Positief is dat we bij koud weer niet moeten klagen over ontvangst en wel over berijdbaarheid van de wegen en het waarom niet strooien op bepaalde wegen terwijl die mensen die op aan deze wegen wonen ook belastingen betalen etc...

 

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wolverine

Off topic :
Positief is dat we bij koud weer niet moeten klagen over ontvangst en wel over berijdbaarheid van de wegen en het waarom niet strooien op bepaalde wegen terwijl die mensen die op aan deze wegen wonen ook belastingen betalen etc...

Dat gaat mooi samen. Als je niet naar je werk kunt komen, kan je de hele achter de TV hangen. :D
Maar goed dat er veel kanalen te ontvangen zijn whistle

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat mooi samen. Als je niet naar je werk kunt komen, kan je de hele achter de TV hangen.

-------------------------------------------------------

 

Mifi, Ik persoonlijk zit toch liever op mijn gemak (voor) de TV . Dan zie je ook 'n stuk meer. sorry Grapje . :D

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...