Ga naar inhoud


[Satelliet] Canal Digitaal: Voor de kerst RTL4 in HD.


rai

Aanbevolen berichten

Gast calculator
Origineel bericht van: jacksparrow
En weer zit je ernaast telraam. Het wel of niet kunnen scalen van een HD uitzending zit puur in de software van het tv toestel en heeft niets te maken met de afmetingen van het panel.


Beste Jacksparrow, ik stel het op prijs als je het woord "weer" niet te pas en te onpas gebruikt.
Moet ik bij jou soms ook iets gaan tellen en dan "weer" gaan roepen?

Je kan ook eerst aan de persoon vragen hoe die iets bedoelt, voordat je tetterende een forumlid van iets beschuldigd.

Ik zeg in mijn bericht dat een vierkant beeld 4:3 op een groot toestel prima kijken is.
Op een middel tot klein toestel kan ik me nog voorstellen dat je een beeldvullende stand kiest, ook al vermink je daar het vierkante beeld mee, omdat het dan wat klein wordt om naar te kijken.
Bij een maat van 42 inch of groter is een vierkant beeld met balken aan de zijkant groot genoeg om zonder het beeld te vullen of op te blazen naar te kijken.

Je ziet, het heeft helemaal niks te maken met een telraam.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 258
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: calculator
Ik schrik toch wel van de reacties over de beeldkwaliteit.
Canal Digitaal vraagt een flinke maandelijkse bijdrage voor deze zender. Als het beeld er dan zo matig uitziet vind ik eigenlijk dat je je klanten behoorlijk bij de neus neemt als je ze er extra voor laat betalen.

Heeft iemand hier op het forum Caiway zodat de beeldkwaliteit vergeleken kan worden met de kabel?


Wil je ook nog vertellen dat je zelf geen caiway hebt?????

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, Juubke, dat is nog eens een goede opmerking.

 

Laten we blij zijn dat CD het probeert, ermee begint, nadat menigeen ellenlang heeft lopen zeuren dat CD van alles belooft maar niks aan HD doet, of dat Caiway het beter doet en aanverwandte offtopic opmerkingen.

 

En dat het eerste "test"-beeld niet meteen perfect of slechts ge-upscaled SD is... Ze zijn er in ieder geval mee bezig. Ben ik blij mee!

 

Goed zo, en ga vooral zo door CD! Voor je het weet, hebben we een hele rits HD zenders.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator
Origineel bericht van: dream7020
Origineel bericht van: calculator
Ik schrik toch wel van de reacties over de beeldkwaliteit.
Canal Digitaal vraagt een flinke maandelijkse bijdrage voor deze zender. Als het beeld er dan zo matig uitziet vind ik eigenlijk dat je je klanten behoorlijk bij de neus neemt als je ze er extra voor laat betalen.

Heeft iemand hier op het forum Caiway zodat de beeldkwaliteit vergeleken kan worden met de kabel?


Wil je ook nog vertellen dat je zelf geen caiway hebt?????




Ik heb nu nog geen Caiway, maar waarschijnlijk volgend jaar wel, op glasvezel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Calculator het woord "weer" gebruik ik te pas en te onpas wanneer ik dat wil. Ik raak gewoon erg geirriteerd van jouw zwartkijkerij en opportunistische consumentenblik op zaken.

 

Het is voor jou plain en simple we betalen allemaal teveel, we krijgen veel te weinig en het is nooit goed. Daar komt het toch allemaal op neer? Bij deze duly noted, we kennen elkaars meningen en zullen we nu ophouden met het gezeur? Overigens binnen het kader van correct Nederlands: "hoe die iets bedoelt", "die" is geen persoonvorm in het Nederlands.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Origineel bericht van: dream7020
Origineel bericht van: calculator
Ik schrik toch wel van de reacties over de beeldkwaliteit.
Canal Digitaal vraagt een flinke maandelijkse bijdrage voor deze zender. Als het beeld er dan zo matig uitziet vind ik eigenlijk dat je je klanten behoorlijk bij de neus neemt als je ze er extra voor laat betalen.

Heeft iemand hier op het forum Caiway zodat de beeldkwaliteit vergeleken kan worden met de kabel?


Wil je ook nog vertellen dat je zelf geen caiway hebt?????




Ik heb nu nog geen Caiway, maar waarschijnlijk volgend jaar wel, op glasvezel.


Dus dan ben je hier steeds caiway de lucht in aan het prijzen ,terwijl je het produkt absoluut niet kent.
Beetje ongeloofwaardig allemaal nu
Dat is net zoiets van advies geven aan iemand die een auto wil kopen , en dat je die auto op alle aspecten perfect vind ,terwijl je er alleen 1 hebt zien rijden.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag het vast niet zeggen, maar ik doe het toch. Ik heb de laatste tijd sterk het gevoel, dat er hier mensen zitten op het forum met maar een doel voor ogen. Kabelpromotie. Zo, dat moest er ff uit.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: exciter
Ik mag het vast niet zeggen, maar ik doe het toch. Ik heb de laatste tijd sterk het gevoel, dat er hier mensen zitten op het forum met maar een doel voor ogen. Kabelpromotie. Zo, dat moest er ff uit.


Ik ben daar zeker van,vroeger had je dat gelul niet zoals van calculator en andere. sick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dennis DaMenaCe
Hey dames, door constant dit soort persoonlijke opmerkingen te plaatsen wordt het weer erg off-topic en gaat deze weer dicht.
Erg jammer.


1 persoontje gedraagt zich dusdanig in diverse topics dat dit persoonlijke reactie's uitlokt. Vanwege dit gedrag (de vermoorde onschuld uithangen terwijl hij het bloed onder velen's nagels vandaan haalt) is die persoon al van diverse forums gebanned. Zelfs hier op Sat4all maar is onder een andere naam teruggekeerd. Zonder namen te noemen hoop ik dat de persoon inziet dat hij weer aardig in het rode gebied bezig is en snel tot inkeer komt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja sommigen hebben de gave om er maar op los te lullen.

Dit is een forum en er word geacht alleen in te gaan op het onderwerp zelf.

Zaken zoals het is allemaal te duur en bij een ander is het beter, en dit en dat, verstoren alleen maar het forum.

Het wil niet zeggen dat er over die onderwerpen niks mag maar zet het dan a.u.b in de topics die er over gaan, of start een nieuwe discussie op.

Ik kom hier vrij regelmatig en heb al behoorlijk wat kennis opgedaan via dit forum.

Maar als ik dan op zoek wil naar een antwoord op een probleem, en ik eerst 200 onzinnige postings moet doorlezen eer ik tot de kern van het probleem en de oplossing kom is de pret er snel af.

Dit is een goed en informatief forum, laat het ons dan ook zo houden.

 

 

 

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de boel objectief te houden en een zodat we met z'n allen een beetje weetje waarover we het hebben. Hieronder wat info omtrent de test van RTL4HD (ik zeg express test omdat het kanaal pas morgen live gaat)

 

- bitrate in mpeg4 schommelt tot nu toe tussen de 4 en 8mbit, voordat we hier weer allerlei conclusies aan gaan verbinden, ik neem amper macroblokking waar en de paar kleine blokjes die ik zie komen wellicht wel uit het bron signaal. En daarnaast wil ik even opmerken dat de Duitse commercieelen ook schommelen tussen de 4 en 8 mbit, heb ik gemeten op RTL HD.

 

- Verder kun je hier (http://www.mediafire.com/?z4jnqt2mgmm) een sample downloaden welke ik zojuist met mijn DM800 heb opgenomen. Voor iedereen weer gaat schreeuwen, dit is dus duidelijk een upscaled uitzending he ;-)

 

post-31952-1318260582,7717_thumb.jpg

post-31952-1318260582,8091_thumb.jpg

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...