Ga naar inhoud


Geen beeld op DM8000 met CD kaart


skipdaflip

Aanbevolen berichten

Ik krijg met mijn CD kaartje geen enkel beeld tevoorschijn. Ik heb 'm vandaag nog een keer weer geactiveerd, maar als ik naar de kaartinfo kijk dan zie ik de datum 1990 of 1991 staan.

 

De kaart word dus niet geupdate. Ik heb al verschillende cams geprobeerd, maar zie nog steeds niks.

Kan iemand hierin verder helpen?

 

Ik maak a.t.m. gebruik van cccam 2.1.3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sinds gisteravond exact hetzelfde als Skipdaflip! Ik dacht / denk dat CD mijn kaartje heeft uitgeschakeld omdat er een nieuwe Seca 3 onderweg is. Zie post elders. Maar dit werpt misschien een nieuw licht op de zaak :-(

 

Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de overige topics lees ga ik al bijna geloven dat het cccam i.c.m. canaldigitaal + image dit probleem veroorzaakt.

 

Ik ben al de hele avond bezig, en dit terwijl ik dit terwijl ik mezelf toch al wel aardig bedreven mag noemen met een dreambox.

Heb dit nog niet eerder gehad...

Heb 't probleem dan ook pas met de GP + CCcam 2.1.3 + CD.

Ik kan verschillende cams installeren, maar niks helpt.

 

Mijn kaart word namelijk op geen enkele manier ge-update!

Ik zal CD 's bellen voordat ik een andere image probeer... misschien dat er iets anders aan de hand is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat geeft cccam info bij ontvangen ecm's en emm's?

 

De emm's moeten je kaartje updaten.

 

Misschien een instelling bij cccam.cfg ?

 

o.a. Block EMM of prefer seca3 only als je een seca2 kaartje hebt.

 

Als je naast je kaartje nog een share hebt lopen wil die misschien ook niet updaten, dus share tijdelijk uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg met mijn CD kaartje geen enkel beeld tevoorschijn. Ik heb 'm vandaag nog een keer weer geactiveerd, maar als ik naar de kaartinfo kijk dan zie ik de datum 1990 of 1991 staan.

 

Waarschijnlijk is je seca2 kaart uitgeschakeld en is er een seca3 kaart na je verstuurd.

Even een belletje met cd of op mijncanaldigitaal kijken welke kaart nummer er nog aktief is.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

activeer smartcard

 

Als je de smartcard wilt activeren heb je een keuze uit verschillende kaarten.

Uit de bovenste lijn beschik ik de 3rde kaart vanaf links (of 2de vanaf rechts).

 

Ik heb deze kaart gekocht op het moment dat canal digitaal zijn seca3 zou inzetten. Ik heb sindsdien nooit een andere kaart mogen ontvangen. Volgens mij heb ik dus al een seca3 kaart.

 

Maar goed.. het zou dus best kunnen wat je zegt. Maar om dit te checken moet ik maar 's eerst op zoek naar mijn abboneenummer... want anders kan ik het niet eens checken.

Laat nog even weten how and what!

 

 

De volgende gegevens komen uit de CCcam Info:

card reader /dev/sci1

handled 16(0) ecms and 12(12) emms

SECA card 00.171.864.*** entitlements:

0000 SECA : 1990-00-00

006a CANALDIGITAAL: 1991-01-01

006b OPI 1 : 1990-00-00

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou... hierbij het antwoord.

 

Citaat:
Alle abonnees met een Basis-pakket of hoger ontvangen voor augustus 2009 een nieuwe smartcard.

 

Indien u geen beeld meer ontvangt en het aanvragen van een activerings signaal heeft geen resultaat opgeleverd, dan is het mogelijk dat u een nieuwe smartcard heeft toegestuurd gekregen van CanalDigitaal.

 

Dit kunt u controleren op twee manieren;

 

Via 'Mijn CanalDigitaal', indien hier bij pakket wijzigen een ander kaartnummer wordt vermeld, en die begint met 128, dan heeft u een nieuwe smartcard toegestuurd gekregen.

 

Via 0900-9323 (0,15ct pm) kunt u behalve controleren of u een nieuwe smartcard toegestuurd heeft gekregen, ook uw oude smartcard activeren. En een nieuwe smartcard aanvragen. Geheel automatisch.

 

Volg hiervoor de volgende stappen;

 

Bel 0900-9323 (0,15 ct pm) en voer, wanneer daar om gevraagd wordt, uw smartcardnummer in.

Vervolgens geeft u aan dat u geen beeld heeft door optie 2 te kiezen.

Kies hierna voor optie 1, beeld op vrij te ontvangen zenders maar niet op de Nederlandse zenders.

Uw oude smartcard wordt actief gezet, en met 3 weken ontvangt u een nieuwe smartcard van CanalDigitaal.

Tevens krijgt u de mogelijkheid om een adreswijziging door te geven indien de postcode niet correct is welke genoemd wordt.

 

In Augustus heb ik de kaart juist gekocht en dit bleek dus een oude kaart te zijn. Hij heeft destijds gewerkt... maar mijn dreambox naar mijn pa gedaan en gespaard voor de dm8000.

Vervolgens aangesloten en kabel willen opzeggen, maar goed... zo alweer een paar maanden verder wegens drukte en blijkt dat ik ondertussen dus gewoon een nieuwe kaart opgestuurd had moeten krijgen. Nooit gehad!

Wel blijkt dat er al een nieuw nummer is... dus vreemd dat er nooit een nieuwe kaart is afgeleverd!

 

(en nu zijn ze dicht... dus wachten tot na de kerst)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skipdaflip



De volgende gegevens komen uit de CCcam Info:
card reader /dev/sci1
handled 16(0) ecms and 12(12) emms
SECA card 00.171.864.*** entitlements:
0000 SECA : 1990-00-00
006a CANALDIGITAAL: 1991-01-01
006b OPI 1 : 1990-00-00


Zo aan je kaart nummer te zien is het nog een oude seca 2 kaart
Waarschijnlijk is die kwijt gekomen met de post.
Word verstuurd in een helemaal witte envelop.
Kan ook aangezien zijn als reclame en zo met oud papier weg zijn gegaan.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed heb, dan beginnen de nieuwe kaartnummers met serienummer 128. Op de website van CD staat ook dat alleen kaarten die beginnen met deze serienummer nog geregistreerd kunnen worden.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

@skipdaflip,

 

 

Citaat:
De volgende gegevens komen uit de CCcam Info:

card reader /dev/sci1

handled 16(0) ecms and 12(12) emms

SECA card 00.171.864.*** entitlements:

0000 SECA : 1990-00-00

006a CANALDIGITAAL: 1991-01-01

006b OPI 1 : 1990-00-00

 

 

 

 

Onderstaande datum geeft aan dat de kaart is uitgeschakeld :

 

006a CANALDIGITAAL: 1991-01-01

 

 

Wanneer jij de eeerste eigenaar bent van deze Seca 2 kaart, zou een nieuwe Seca 3 kaart i.d.d. naar jou adres gestuurd moeten worden.

 

Wanneer de Seca 2 kaart is overgenomen van iemand anders is het mogelijk dat een nieuwe Seca 3 kaart is afgeleverd op het adres van de vorige eigenaar.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...