Ga naar inhoud


Video Streamen Rebox 9000 HDPVR


Asterix

Aanbevolen berichten

Hoi, graag wil ik het volgende probleem voorleggen,ik wil graag video streamen met de Rebox, Als ik VLC media player opstart (versie 0.8.6.0 of 1.0.3.0) en onder "bestand" open netwerkstream aanklik en geef bij het derde tabblad "netwerk" op de derde regel het ip-adres van de rebox in het netwerk aan, dus 192.168.x.x/video.m3u dan komt er een melding, Unable to open 'http://192.168.x.x/video.m3u' , heeft iemand hier een oplossing voor of doe ik iets verkeerd. Ik heb nog gekeken of er hier een topic van is maar kan niets vinden.

Graag jullie bevindingen hiermee.

 

Hans

kump nog we.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Asterix
Graag jullie bevindingen hiermee.
Hans

Dag Hans, ik begrijp je verhaal niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik begrijp tot zo ver dat je vanaf een PC / Laptop een afspeellijst /video.m3u wilt openen en zoals je schrijft staat deze in root van de RE-9000.

Als dat daadwerkelijk zo is vraag ik me af of dit bestand wel in de root thuishoort en verder vraag ik me ook nog af of je zonder meer vanuit een Windows omgeving (dat veronderstel ik althans) iets direct op de RE-9000 kunt afspelen.
Als ik vanuit mijn laptop iets op mijn PopcornHour Mediaplayer wil afspelen moet ik tenminste SMB of SAMBA hebben draaien.
Ik veronderstel tenminste dat dit ook voor de RE-9000 van toepassing is maar misschien heb ik het mis want hiermee heb ik nog niet geëxperimenteerd.
Voor het streamen heb ik immers een MMP.
Misschien kun je nog wat meer details vermelden.


Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen het volgende; ik had gehoopt dat het hetzelfde zou zijn als de dreambox want als ik daar dezelfde regel in vul met dat betreffende ip-adres dan kan ik live TV-beelden kijken vanaf de dreambox.

 

Ik begrijp tot zo ver dat je vanaf een PC / Laptop een afspeellijst /video.m3u wilt openen en zoals je schrijft staat deze in root van de RE-9000. Nee ik wil dus live beelden kijken op de pc/laptop vanuit of vanaf de Rebox.

 

Zoals ik het nu ook test met de dreambox kan ik dus met 192.168.x.x/video.m3u de live beelden kijken van André Rieu op BVN.

Misschien komt het omdat de dreambox wel in het netwerk te benaderen is en de Rebox alleen de directory "storage op HD_PVR (192.168.x.x)in mijn netwerklocaties te zien is.

Dus zal de Rebox dit nog wel niet ondersteunen??

Ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel. Ga straks nog wel even kijken of er in de rebox een setting verkeerd staat of anders moet staan.

 

Prettige kerstdagen nog gewenst.

 

Hans.

 

 

kump nog we.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een vorige software versie V61 kon ik via mijn pc met behulp van VLC media player de opgenomen TV programma's openen en bekijken. Na de upgrade naar V69 was dit ineens niet meer mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...