Ga naar inhoud


Vantage HD 8000S - schakelt over bij start opname.


Jan007

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: _Ron
Tja hij doet wel wat hij moet doen en zelfs veel meer dan wat Invertist wenst.
Mij was het dat geld wel waard en heb nog geen seconde spijt gehad van de uitgave.
Het is simpelweg de meest geavanceerde en best werkende Multi HD PVR van dit moment.

Ik denk dat je daar gelijk in hebt: misschien moet ik nog even naar de prijs toe groeien. En mocht onverhoopt mijn huidige ontvanger uitstappen, dan wordt dat groeiproces wellicht wat versneld.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Jaren geleden betaalden we nog 2200 gulden voor een nokia 9500.

Nu zijn de prijzen in verhouding wel gezakt, maar er zijn maar weinig receivers die in verhouding tot standaard receivers net zoveel kunnen als de Nokia 9500 destijds.

Dat ik nu 970 euro moet betalen voor een dreambox 8000 die nu in verhouding tot standaard receivers net zo geavanceerd is als de Nokia 9500 destijds was, is op zich niet gek.

Voor het beste betaaal je nu eenmaal wat meer. Is het dat waard? Dat bepaald ieder voor zich, maar ik vind van wel!

Ook de 8000 heeft een paar (kleine) nadelen zoals prijs, krasgevoelige "piano lak" behuizing en de soms wat afwijkende software, maar ik vind die kleine nadelen niet tegen de enorme voordelen opwegen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jman
.....Mijn vorige ontvanger stand altijd aan, vond ik geen probleem (ook een oplossing).

Ik denk dat dit bij de Vantage (en waarschijnlijk ook bij veel andere ontvangers, de (niet erg elegante) oplossing is. Bij elke programmering even aangeven dat hij niet naar stand-by moet gaan, en het ding nooit meer uitzetten.
Jammer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat niet iedereen bovengenoemde klachten heeft. Niet iedereen gebruikt dezelfde configuratie, vandaar

Ik denk zelfs dat wat voorde een een klacht is, voor de ander geen bron van ergernis is. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Vergeet niet dat niet iedereen bovengenoemde klachten heeft. Niet iedereen gebruikt dezelfde configuratie, vandaar.

Dat is niet juist: de zaken die in dit draadje worden besproken, doen zich bij iedereen voor, ongeacht de configuratie.
De fabriek heeft aangegeven aan het "naar het opgenomen kanaal springen" niets te kunnen veranderen. Wel is een gedrag dat zich niet altijd voordoet: het is afhankelijk van het feit of het de eerste of de tweede (gelijktijdige) opname is, en of die van dezelfde transponder afkomstig is. Ook speelt (als ik mij goed herinner) een rol of het een opname van een gecodeerd of van een FTA kanaal betreft.

Andere klachten (die niet in dit draadje worden genoemd) zijn heel vaak wel afhankelijk van de systeemconfiguratie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Ik heb in ieder geval geen last van het overspringen naar het op te nemen kanaal...

Dan is het de moeite waard dat aan de fabrikant te melden (als "anti-bug"): die geeft namelijk zelf aan dat dit verschijnsel zich voor doet, en dat het ook noodzakelijk is om opnames goed te doen verlopen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Ik heb in ieder geval geen last van het overspringen naar het op te nemen kanaal...


Welke software gebruik je dan ?
Ik heb de indruk, maar ben niet zeker, dat hij niet overspringt indien het bekeken en het op te nemen programma op een verschillende satelliet is; bv. kijken op Astra 1 en opnemen op Astra 3.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer het terug te vinden op het fabrieksforum, maar dat kan wel even duren: er staat zoveel! En als ik mij goed herinner was dit een binnengeslopen onderdeeltje in een heel lange draad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hoor, gewoon kijken naar astra en opnemen van astra.

Zover ik weet komt dit alleen voor indien je een doorlus gebruikt of een CAM.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Ik probeer het terug te vinden op het fabrieksforum, maar dat kan wel even duren: er staat zoveel! En als ik mij goed herinner was dit een binnengeslopen onderdeeltje in een heel lange draad.

Ik ben meer dan een uur aan het zoeken geweest, maar ik kan het niet meer vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

No offence Invertist, maar je had toch je HD800S ingeleverd bij de importeur? Hoe kan je dan weten(of er zeker van zijn) hoe de recentere firmwares werken? Je gebruikt toch geen HD8000S meer?

 

Ikzelf heb ook geen last van die kanaalverandering bij timeropname.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 2.57 zelf nog mogen ervaren, inclusief het verschijnsel van het naar het opgenomen kanaal springen als een opname begint. En daarnaast lees ik ook nog steeds mee in het fabrieksforum.

Al bij een veel eerdere firmware heeft de fabriek zelf aangegeven dit verschijnsel niet te kunnen veranderen. Ook uit de diverse changelogs blijkt hierin niets te zijn veranderd.

 

Wat ik mij niet meer kan herinneren, en wat ook niet uit mijn aantekeningen blijkt, is of dit verschijnsel zich voordeed bij gebruik van een CAM of van de kaartlezer. Aangezien zowel Murdock als jij de kaartlezer gebruiken, en jullie allebei dit verschijnsel niet ervaren hebben, neem ik aan dat het zich alleen voordoet bij gebruik van een CAM (en dus inderdaad configuratie afhankelijk is).

Wat ik nog wel weet, is dat ht zich zowel met als zonder doorlus voordeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Nee, hoor, gewoon kijken naar astra en opnemen van astra.
Zover ik weet komt dit alleen voor indien je een doorlus gebruikt of een CAM.


Ik gebruik geen Cam en geen doorlus en toch schakelt hij over, gisteren nog getest met Astra 1 en 3 en dan schakelt hij ook over.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...