tjerkpolle Geplaatst: 28 december 2009 Delen Geplaatst: 28 december 2009 beste forumleden, ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik kom er niet uit. Hier eerst mijn setup: schotel visiosat bisat (niet de big maar de normale/oude) met 4 lnb's voor hotbird en astra 1,2 en 3, allemaal duo lnb's dreambox 800 middels 4>1 disec switch aangesloten op alle 1e uitgangen van lnb's dreambox 500 middels 4>1 disec switch aangesloten op alle 2e uitgangen van de lnb's Instellingen in de dreambox: gebruik voltage en 22 khz: ja verstuur enkel bij sat wijzing: ja eenvoudige tuner config: A: 23,5 B: 19,2 C: 28,2 D: 13,0 Nu heb ik de lnb's als volgt op de disec switch aangesloten: ingang 1: hotbird 13,0 ingang 2: astra 1 19,2 ingang 3: astra 2 23,5 ingang 4: astra 3 28,2 Nu het probleem: ik heb al van allerlei varianten geprobeerd, maar ik heb alleen beeld op astra 1 en 2, dwz 19,2 en 23,5. Bij de overige satelieten heb ik 0 ontvangst en ook helemaal 0 uitslag als ik de signaalsterkte bekijk. Waar kan dit nu aan liggen? Ik heb dus al geprobeerd om een 1 sateliet aan te sturen en bijv. alleen 28,2 te ontvangen maar zelfs dan heb ik geen beeld. Iemand een idee? TP Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paardengek Geplaatst: 29 december 2009 Delen Geplaatst: 29 december 2009 Precies instellen,zoals je de boel hebt aangesloten. Dus: AA ( A): hotbird 13,0 AB ( : astra 1 19,2 BA ( C): astra 2 23,5 BB ( D): astra 3 28,2 Eventueel bij diseqc herhaling op twee of drie zetten. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maja Geplaatst: 29 december 2009 Delen Geplaatst: 29 december 2009 (Citaat) Tjerkpolle Ik heb dus al geprobeerd om een 1 sateliet aan te sturen en bijv. alleen 28,2 te ontvangen maar zelfs dan heb ik geen beeld. Je moet dus eerst signaal hebben op 13 en 28,2. Ik zou deze apart aansluiten en als er geen signaal is opnieuw richten en afstellen. Dus even zonder switch uit proberen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 29 december 2009 Delen Geplaatst: 29 december 2009 je hebt de schotel niet goed uit gericht want je hebt nu beeld van de hotbird lmb die uit gericht is op de astra 2 23,5 daar om krijg je ook geen beeld op andere satellieten ,en je moet de disec switch zo aansluiten als in de ontvanger staat Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wolff Geplaatst: 29 december 2009 Delen Geplaatst: 29 december 2009 Ik neem aan dat je met duo LNB's twin LNB's bedoeld.(Er worden ook monoblocks onder de naam duo LNB verkocht). Als dit niet het geval is, is dat wellicht het probleem. Hierna: Het is verstandig om eerst iedere LNB los uit te richten, zonder DisEqc: Begin met 19.2, kijk of je deze met een satfinder op maximum kunt krijgen. Controleer hierna of je met je dreambox hier goede ontvangst hebt, en de juiste zenders. (Toen ik mijn schotel voor het eerst uitrichtte, had ik perfecte ontvangst, alleen de verkeerde zenders, bleek dat ik hem op Hotbird had gericht..) Neem hierna 23.5. Gebruik hiervoor gewoon dezelfde coax kabel die je net voor 19.2 hebt gebruikt. Weer eerst richten, dan testen of je de juiste zenders hebt, enzovoort. Pas als iedere LNB goed is uitgericht, en getest, sluit je de DisEqc aan. Dan weet je zeker dat je eventuele problemen in de aansturing en de switch zitten. Verder zijn er een aantal switches die niet goed werken met de dreambox. kijk ook even in http://www.***ongewenste_url***/downloads/Diseqc&schakelingen.pdf hier staan veel voorbeelden in Jaap Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tjerkpolle Geplaatst: 29 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2009 Hallo bedankt voor jullie reakties. @ satencom maar hoe verklaar je dan dat ik gewoon beeld heb op astra 1 ? Dan kan ik toch astra 2 niet op de hotbird lnb ontvangen of ben ik gek? @ wolff het zijn zover ik weet inderdaad twin lnb's... hoe kan ik het verschil zien? Ik heb de astra 1 lnb seq uitgericht zonden switch ertussen dus zou de boel goed moeten staan naar mijn mening? Begin nu wel te twijfelen... Zal nog eens goed kijken welke lnb nou voor welke sateliet is... Gr TP Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wolff Geplaatst: 29 december 2009 Delen Geplaatst: 29 december 2009 Bij een normale twin heb je maar 1 'paal' die naar de schotel wijst, bij een monoblock twee, al zitten die aan de voorkant wel weer aan elkaar. Je zegt LNB1=HB LNB2=A1 LNB3=A2 LNB4=A3 Je hebt alleen LNB2 goed uitgericht. In principe is iedere LNB goed voor iedere satelliet, maar als jij per ongelijk links en rechts hebt verwisseld, kun je HB ontvangen ipv A2. Verder: Je switch kan kapot zijn, of niet goed te gebruiken. Dit kun je uitsluiten door eerst de losse LNB's te testen. Jaap Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tjerkpolle Geplaatst: 29 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2009 Hallo Jaap, ik ben nu zelf ernstig aan het twijfelen... misschien heb ik de lnb's wel omgewisseld inderdaad... Ik ben op internet aan het zoeken naar een duidelijke tekening welke lnb voor welke sateliet is... iemand een hulpmiddel of zo? NB: het zijn dus wel normale twin lnb's... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maja Geplaatst: 29 december 2009 Delen Geplaatst: 29 december 2009 Als je voor de schotel staat is de meest rechtse lnb 13o oost hotbird 19o oost astra de 2e van rechts 23,5oost 3e van rechts 28,2oost 4e van rechts Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 29 december 2009 Delen Geplaatst: 29 december 2009 dit is de volgorde van lmb niet de goede schotel maar wel de goede volgorde Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen