Ga naar inhoud


Visiosat G4 , Astra1,2,3+HB Uitbreiden met 9 Oost; hoe?


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik heb momenteel eeen G4 Quadro met de standaardposities. Ik heb ook een volle Disecq 4 switch.

 

Ik wil graag Arabsat en Eurobird 9 Oost erbijvoegen.

 

Voor Arabsat heb ik een aparte schotel; voor 9Oost wil ik mijn huidige G4 gebruiken.

 

Ik zag eens een G4 met een " extra" LNB daaraan.

 

De switch is van Maximum 4/1. Ik heb een Topfield 7700HSCI.

 

Wie kan mij vertellen welke switch ik moet halen (liefst goedkope 4 naar 1) Want ik kom er maar niet uit wat een commited/uncommited switch is. Voor de rest zal ik wel de LNB's naar hun Disecq-instellingen zetten.

 

1.1 A , en 1.0 B bijvoorbeeld.

 

Wie heeft er nog tips voor de extra LNB? Ik wil hierop niet bezuinigen en de nieuwe Inverto Silvertech Black halen of iets dergelijks.

 

Groetjes!

 

 

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Wie kan mij vertellen welke switch ik moet halen (liefst goedkope 4 naar 1) Want ik kom er maar niet uit wat een commited/uncommited switch is.


Onderstaand een eenvoudig schema zoals ik nu nog in bedrijf heb. Zoals je kan zien is de ( niet goedkope ! ) Spaun 220F de Uncommitted switch die als eerste omschakeld naar de committed switch van je Visiosat schotel of rechtstreeks naar je Arabsat schotel. Hopelijk heb je hier wat aan !


Satset-up.jpg

Grtz Wilhelm.

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je kan inderdaad op de 2e uitgang van de Spaun weer een 4-1 switch aansluiten en zo 8 LNB's gelijktijdig aansturen.

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan die spaun niet goedkoper? blush

 

PM eventueel.

 

Ow ja: Kan iemand die de G4 MET 9Oost heeft, mij een paar foto's opsturen zodat ik kan zien hoe hij het gedaan heeft?

 

Groetjes.

 

cool

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi,..

 

Ik heb alleen een goedkope site gevonden, waar ze de Uncommited Spaun SUR 211 verkopen. Functioneerd die hetzelfde als de Spaun 220?

 

En is er een "vertraging" merkbaar wanneer je kijkt naar een opstelling met en zonder een uncommited switch. Oftewel; Krijg ik nu op Hotbird net zo snel beeld als straks, met een uncommited siwtch erbij?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Mooi,..

En is er een "vertraging" merkbaar wanneer je kijkt naar een opstelling met en zonder een uncommited switch. Oftewel; Krijg ik nu op Hotbird net zo snel beeld als straks, met een uncommited siwtch erbij?


Ja hoor, de uncommited switch is niets meer dan een eenvoudig relais wat even wordt omgegooid, en gaat bepalen welke van de commited 4-1 switches je kiest. Je merkt er niets van tijdens het zappen. wink

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, vroeger hadden we daarvoor toch de 0/12 Volt switch? blush Wat is daarmee gebeurd? Wilden de grote merken meer geld zien van ons..?

 

En zijnd e Spaun 220 en 211 hetzelfde?

 

MVG

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...