Ga naar inhoud


Settingslijsten Enigma1/2 Dreamboxen: 01/01/10


Satje07

Aanbevolen berichten

Inclusief nieuwe HD op Astra 19 Oost

 

Settingslijsten Enigma1/2 Dreamboxen:

 

Deze lijsten zijn geschikt voor alle Dreamboxen; behalve de DB-100.

Maakt in princiepe niet uit of je een schotel op Astra, draaibaar of meerdere LNBs voor een schotel.

Ook welke DiSEqC je schotel hangt. (Staat nl ingesteld je config(E1) of settings(E2) file op je box)

 

Lijst kun je met Dreamset bij de "User Lists" (rechtsboven) kun je daar zelf deleten en eventueel

zelf een Favourites (TV) lijst samenstellen hierna EXPORTEREN en volgende keer er weer INPORTEREN.

 

Volgorde van de lijst 19E 23E 13E 28E dan 16E.Enz..Enz. Overige tussen 68.5E-58W

 

Word ingescand met vaste schotel op 28/23/19/13 en 1.80 schotel met vrije opstelling

op overige satellieten.

Verder gemaakt met Dreamset 2.27 Editor 2.3 ( mmedit9800.tripod.com )

 

Lijst word bijgehouden aan de hand van kingofsat.net en lyngsat.com (Feeds)

De dagelijkse veranderingen te vinden bij: nl.kingofsat.net/news.php

 

 

FAQ

 

Ik zie allemaal ??? in satelliet bouquetten met Dreamboxedit

Ik kan de E1 lijst niet in Dreamboxedit inladen (foutmelding `c`)

Gebruik 'Dreamset' deze kan grafisch hiermee wel omgaan

deze lijsten E1 en E2 (2.3) zijn hier ook mee gemaakt.

 

In enigma1 zie ik een hoop zenders niet die in E2 wel zichtbaar zijn:

Veel zenders worden tegenwoordig in DVB-S2 (8)PSK opgestraalt (betere beeldkwaliteit)

Buiten de Echte HD zenders, er zijn zelfs Feeds die al hiermee werken.

In Dreamset zie je in een keer in de E2 lijst welke dit zijn (blauw)

Voorbeeld: Eurobird9A 9 E en 23E de helft reeds niet meer zichtbaar in een E1 ontvanger.

Krijg de lijst er niet goed in: Even in je settingeditor de Data zenders eruit knikkeren,

saven en weer naar je box sturen.(In princiepe hier reeds gebeurd)

 

HD zenders worden niet meteen zichtbaar bij sommige lijsten (heen en terug zappen)

Laad de lijst in Dreamset dan bij indelen lijst CTRL A op de gewenste Satelliet en met rechter muis

Set Service "Clear piDs values"

en safe de lijst en zet hem in je box.

(Bij deze lijst is dit in princiepe gedaan)

 

Verder; lijsten zijn een momentopname dus altijd mogelijk dat de zenders hier en daar veranderd zijn,

er zijn soms meer als 100 veranderingen per week.

 

Fouten en nuttige opmerkingen verneem ik graag van jullie.

 

Suc6 met de lijsten

Ed

DB-Motor-Enig01-Set_01_01_10.zip

DB-Motor-Enig02-Set_01_01_10.zip

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allereerst de beste wensen!

 

En super bedankt voor wéér een nieuwe lijst!!

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satje07,

 

Ik zie aardig wat fouten in je lijsten en ik denk dat het komt omdat je zowel van kingofsat update alsmede zelf scanned. Hierdoor komen zeer veel kanalen er dubbel in te staan.

 

Dat updaten van kingofsat via dreamset werkt niet goed. Op 7e bijvoorbeeld heb je maar 1 transponder met HD kanalen en jij hebt nu alles dubbel erin staan. Dit als voorbeeld.

 

Groetjes en bedankt voor de lijsten!

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
Beste Satje07,

Ik zie aardig wat fouten in je lijsten en ik denk dat het komt omdat je zowel van kingofsat update alsmede zelf scanned. Hierdoor komen zeer veel kanalen er dubbel in te staan.

Dat updaten van kingofsat via dreamset werkt niet goed. Op 7e bijvoorbeeld heb je maar 1 transponder met HD kanalen en jij hebt nu alles dubbel erin staan. Dit als voorbeeld.

Groetjes en bedankt voor de lijsten!


Wat jij nu aanroert is geen fout, maar een verandering van de FEC zolang op de oude transponder beeld geeft blijft hij erin.
Hierdoor blijft de oude transponder er dan in (niet werkend) die word er meest toch na korte tijd uit gehaald.

Vind het leuk dat jij deze opmerking maakt daar ik van meerdere te horen kreeg dat jij de lijsten van Henksat met mijn data aan vult.

Nou hoor ik wel eens meer wat dus dacht ik zal nu toch ff kijken en ja 7 en 42 oost uit mijn lijst.
[05-12-2009] Henksat Channelsettings updated, special Thanks to Obiwan
http://downloads.pli-images.org/settings/e2_henksat_rotating_45e_45w.zip

Makkelijk te herkennen ben nl de enigste die Feeds erin zet met een vink bij STD, zodat de naam die ik geef blijft bestaan bij Feeds.
Nou zou ik daar nogmaals geen probleeem mee hebben gehad als je het gewoon gevraagd had, maar met de eer strijken voor werk dat je niet geleverd hebt is niet fatsoenlijk, dus voortaan toch maar zelf scannen en niet pikken van andere lijstemakers.
Ed

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie lijst weer.

 

Origineel bericht van: Satje07

waar ik achter kwam dat het inderdaad geen nut heeft een Kabel lijst erin te zetten.

Te veel verschillen. dus die gaat er weer uit helaas.

suc6 allemaal Ed[/color]

 

Toch maar wel er bij gezet?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet veel zeggen hoor maar ik scan mijn lijsten zelf in en mak mijn boeketten voor 7e en 42e ook zelf aan.

 

Vervolgens gaan mijn lijsten naar Henk toe en die voegt ze samen. Ik gebruik jouw lijst dus absoluut niet omdat die ook fout zijn, net als met de punten die ik heb aangegeven. Er is altijd maar 1 transponder geweest met HD data en die heeft ook nooit veranderd. Maar in jouw lijst staat die er altijd 2 maal in en dat is dus gewoon fout.

 

Dat komt omdat je hem niet zelf inscant maar update via dreamset en dan gaat scannen. Ik heb dat namelijk zelf ook ondervonden.

 

Dus aangeven dat ik jouw lijsten gebruik is totale onzin en ondoorgrond. Als ik dat zou doen, had ik het wel genoemd. Bovendien is Henk zelf wel zo snugger om dat in te zien en gewoon van jouw lijst af te plukken ipv mijn settings te vragen.

 

Ik vind het erg sneu dat je probeert mijn inbreng in Henk's lijsten in een kwaad daglicht te stellen alleen omdat ik een punt ter verbetering heb aangegeven op je lijst. Wist niet dat je zulke lange tenen had. Bovendien was mijn intentie om deze lijst te maken niet om mijn naam op de website te krijgen, maar om de grote groep turks sprekende PLi gebruikers een handige setting mee te geven waardoor de populariteit van deze nederlandse imagebakkers verbeterd zou worden. Heb ook gelijk geopperd om niet mijn naam erbij te doen maar Henk vond dat wel zo gepast smile.

 

Veel plezier verder met je lijst maar commentaar geven mag blijkbaar niet. Adieu

 

henksat-obiwan.zip

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Veel plezier verder met je lijst maar commentaar geven mag blijkbaar niet. Adieu


Hier gaat hij alweer, de sat4all kritikaster cool

Geef mij maar de lijst van satje07, die zijn tenminste voorzien van feedtransponders.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Duwgati, maar het moest even eruit.

Indien misplaatst , mijn excuses.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...