Gast info Geplaatst: 2 januari 2010 Delen Geplaatst: 2 januari 2010 Goedendag, Ik heb een externe 2,5inch HD die ik wil gebruiken voor foto's en dergelijke maar als ik hem via de usb op de achterzijde inplug dan doet deze helemaal niets??Alleen zacht tikken. Ik dacht eerst dat de kabel misschien te lang was??(1.5mtr) Maar als ik hem dan voor in de usb plug met de zelfde kabel dan doet de HD het wel gewoon. Heeft de usb op de achterkant van de DM8000 dan beperkingen?? Ik wil graag mijn frontje gesloten houden en daar geen usb voor langere tijd insteken ben namelijk wel 100% zeker dat ik dan maar beter meteen zelf mijn klep kan afbreken want anders doen mijn kinderen dat wel!! Gr.Info Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast richarddm800 Geplaatst: 2 januari 2010 Delen Geplaatst: 2 januari 2010 Waarschijlijk krijgt je usb hd te weinig stroom,dus hij moet gevoed worden door 2 usb poorten, zijn kabels voor. Of de externe voeding gebruiken van je usb hd als die erop zit Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast info Geplaatst: 2 januari 2010 Delen Geplaatst: 2 januari 2010 Bedankt Richarddm800, Maar ik heb speciaal een 2,5inch schijf gekocht om geen aparte voeding te hoeven gebruiken..Nu vraag ik mij alleen af waarom kan die dan wel gewoon draaien op de voorste usb poort??En op de achterste poort doet die het niet??Waar zit dan het verschil??En wat te doen / veranderen?? Gr.Info Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maximus288 Geplaatst: 2 januari 2010 Delen Geplaatst: 2 januari 2010 zoals bovenstaande al zei: je moet 2 usb poorten gebruiken een voor stroom en een ander voor data. je hebt een kabel nodig met 2 usb vrouwtjes aan het einde. VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast info Geplaatst: 2 januari 2010 Delen Geplaatst: 2 januari 2010 Alleen toch vreemd dat je via de achterste 2 Usb poorten 2 stekkers nodig hebt om de schijf te kunnen gebruiken..en via de voorste Usb poort volstaat 1 standaard stekker??? Maar goed als jullie denken dat het de oplossing is??Dan ga ik maandag zo'n snoertje aanschaffen. Iemand even een tipje hoe zo'n kabel heet???Dat zoekt wat makkelijker en sneller op het www Gr.Info Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maximus288 Geplaatst: 2 januari 2010 Delen Geplaatst: 2 januari 2010 kijk hier eens: http://www.GEEN-REKLAME!! of je harde schijf intern is ook een optie. mocht je een externe dvd aan willen sluiten heb je ook deze kabel nodig. sucses VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast info Geplaatst: 3 januari 2010 Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Maximus288 bedankt voor deze link.. Heb daar inmiddels de kabel besteld..Ik hoop dat dan mijn probleem verholpen is. Gr.Info Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast info Geplaatst: 5 januari 2010 Delen Geplaatst: 5 januari 2010 Origineel bericht van: info Heb daar inmiddels de kabel besteld..Ik hoop dat dan mijn probleem verholpen is. Gr.Info Had probleem met schrijven van grotere bestanden naar externe HD (was FAT32 geformatteerd) Inmiddels is dit probleem opgelost.Schijf is geconverteerd naar NTFS. Kabel is binnen...!!Maar? Inmiddels volgende probleem....Nu leest mijn DM8000 de externe HD niet meer??? Kan Linux niet met NTFS omgaan?? Kan iemand mij misschien even de gouden tip geven?? Wat wil ik nu eigenlijk?? Mijn media bestanden kunnen afspelen op of via de DM8000.De DvD in de DM heeft beperkingen ok leg ik mij bij neer.Maar de diverse DvD's die ik heb met Xvid - SVCD bestanden ben ik bereid om te zetten naar ISO's. Ik heb hier een externe HD voor aangeschaft. Hoe krijg ik alles nu werkend??Krijg ik het uberhaupt wel werkend?? Of toch maar weer een goedkope dvd speler erbij aanschaffen?? Gr.Info Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 5 januari 2010 Delen Geplaatst: 5 januari 2010 ze belazeren de boel ook telkens weer waar heb je de info+tip vandaan om die hdd met NTFS te gaan formateren? hang hem aan de PC... gooi de partitie weg middels het disc-management hang hem terug aan de dream en formateer hem met >ext3< dreambox enigma2 kan alles met het ext3 formaat maar bitter weinig met NTFS (ofschoon er allemaal drivers voor zijn tbv enigma2) natuurlijk kun je ook die drivers erin zetten, ciao Baby Did a Bad Bad Thing Chris Isaak Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast info Geplaatst: 5 januari 2010 Delen Geplaatst: 5 januari 2010 Tonskidutch bedankt voor je info. Ik had mij inmiddels ook al een beetje ingelezen bij PLI. Ben momenteel even alle films aan het backuppen. Daarna ga ik hem formatteren naar ext3.. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken....Anders moet ik alweer aan het werk voordat ik een film heb kunnen kijken via mijn Dream. Gr.Info Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 5 januari 2010 Delen Geplaatst: 5 januari 2010 het is allemaal een beetje veel gedoe, dat heen en weer kopieren backup maken en ga maar door met terug kopieren je kunt natuurlijk ook je dreambox gewoon op je PC mounten dan heb je via het netwerk de PC als extern opslagmedium maar goed ik zie niet direkt wat je er allemaal mee wilt en wat je er allemaal van verwacht van zo'n USB schijf. ciao Baby Did a Bad Bad Thing Chris Isaak Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast info Geplaatst: 5 januari 2010 Delen Geplaatst: 5 januari 2010 Hallo Tonskidutch, Ik gebruik de externe HD voor mijn film opslag..Ik wilde dit eerst niet!Maar de Dream speelt jammer genoeg niet alle cd's en dvd's af. Mounten via het netwerk heb ik opgegeven ik krijg dat niet werkend!! Heb hier zat gelezen over mensen waar het mounten ook niet lukte!!En dan prompt daarna is het ineens Gelukt!!Maar de oplossing lees ik niet..Het is allemaal ook zoooooooo simpel??Duhhh zal best wel?? Ik ben nooit geen gebruiker geweest van dit soort mediums..Ik had er de tijd gewoon niet voor.Nu ben ik veranderd van werk en heb er de tijd wel voor...maar het lukt niet altijd. Gr.Info Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 5 januari 2010 Delen Geplaatst: 5 januari 2010 heb ook niet willen beweren dat het simpel is heb enkel je erbij willen helpen, in zoverre dat je weet wat er kan met Open Pli erop moet het toch alle beide instelbaar zijn. of externe usb hdd gebruiken of netjes de PC mounten schrijvenderwijs, uitleg geven is lastig, sorry. ciao Baby Did a Bad Bad Thing Chris Isaak Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast info Geplaatst: 5 januari 2010 Delen Geplaatst: 5 januari 2010 Tonskidutch.. Het was ook geen kritiek op jouw schrijven,maar ik heb nu al zoveel tijd hier in gestoken en ik krijg het niet werkend. Streamen vanaf de Dream naar de pc werkt wel maar andersom krijg ik het niet werkend. Dus tot dat ik weer een paar vrije dagen heb...Ga ik de externe HD maar tijdelijk gebruiken. Mocht de Dream ook moeilijk doen met de HD dan sluit ik mijn Mvix Mediaplayer ook maar weer aan. Het leek allemaal zo mooi 1 apparaat!!Niet dus.. Gr.Info Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maximus288 Geplaatst: 5 januari 2010 Delen Geplaatst: 5 januari 2010 een dreambox is toch een hobbyiste dingetje, ik wist dat ook niet toen ik hem een paar maanden geleden kocht, dat mochten ze er wel eens bij zetten. het is idd moeilijk om zo even een pasklare oplossing uit de mou te schudden. het beste is om via de zoekfunctie op deze site zelf te ontdekken waar het aan ligt om zo beetje bij beetje het machien ''te ondekken''. je zou ook een oproep kunnen plaatsen als je er echt niet uitkomt mischien woont er wel een ervaren gebruiker bij jou in de buurt de je kan helpen. grt peter VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen