Ga naar inhoud


Mounten met een Windows7 pc


Neptunus

Aanbevolen berichten

Zijn er al gebruikers in geslaagd een CIFS mount op te zetten tussen en Dreambox en een Windows7 pc?

 

Ik krijg de map zoals ik die in Vista had gedeeld nu niet meer gedeeld, althans niet buiten andere Windows 7 pc's.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, ik heb het hier werkend, echter was inderdaad een heel geklooi voor het werkte, en de ham vraag hoe heb je dat gedaan? Dat weet ik niet precies meer.

Kan je wel zeggen dat het probleem in het instellen van delen zit. Bij mij deelt hij de mappen voor de dreambox aan iedereen. Heeft wel het voordeel je hoeft op je mount geen ww en pw in te geven.

Toen het werkte ben ik er maar verder vanaf gebleven want dat delen bij W7 is erg wazig. Als het goed is zijn je mappen ook te benaderen vanaf een willekeurige WinXP machine.

Sorry dat ik je niet duidelijk op weg kan helpen nu, maar wil je nog wat weten hoe iets is ingesteld bij mij, dan maar even pm-en.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is mijn gelukt, je moet bij netwerkcentrum geavanceerde instelingen voor delen optie thuis of werk laatste optie aavinken gebruikers acounts en wacht worden gebruiken aan zetten en niet door windows laten beheeren! gr disch

 

Sorry hoor, een computer is ook maar een mens. Je krijgt er niet uit wat er niet in zit.

En soms krijg je er ook niet uit wat er in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

loopt goed hier gebruik het voor afspelen van dvd w7 werkt beter als vista maar xp is op het moment het meest probleem loos

Sorry hoor, een computer is ook maar een mens. Je krijgt er niet uit wat er niet in zit.

En soms krijg je er ook niet uit wat er in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dish
het is mijn gelukt, je moet bij netwerkcentrum geavanceerde instelingen voor delen optie thuis of werk laatste optie aavinken gebruikers acounts en wacht worden gebruiken aan zetten en niet door windows laten beheeren! gr disch


Het is mij met behulp van bovenstaande omschrijving ook gelukt, piece of cake!

Mount tot nu toe stabiel.

thnx!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Origineel bericht van: TheMystery
Bij mij gaat het opnemen op Windows 7 goed alleen bij het afspelen van dvd's zijn er af en toe schokken of blijft het beeld stil staan.


Dit heb ik ook met een mount naar Ubuntu(nfs) Als ik een dvd afspeel vanaf die mount dan gaat het soms goed,maar soms bevriest het beeld. Kan dan alleen de dvd speler afsluiten en weer herstarten om verder te gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...