CB1 Geplaatst: 3 januari 2010 Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Waarom is de beeldkwaliteit van de Dm500 / Dm600 zo belabberd t.o.v. een Dbox2 en andere linux based receivers? Vind hier echt veel verschil in zitten. Gr Cb1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 3 januari 2010 Delen Geplaatst: 3 januari 2010 dat die receivers en typen verschillende kwaliteiten hebben is toch al wel heel lang bekend maar om nu belabberd te roepen is ernstig overdrijven van feiten gisteren keek ik nog naar de dm600 aan de philips lcd van broerlief en dat was opmerkelijk goed (aan zijn oude finlux crt, was het sowieso slechter, dat wel => groenige waas en wazig) maar jouw vraag waarom is toch een kwestie van beoordelingsverschillen + kwaliteit van hardware die we allang weten en toch niet meer kunnen verhelpen de dm500 en dm600 wordt allang niet meer gemaakt dus oude koeien uit de sloot halen. ciao Canned Heat JamiroQuai Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CB1 Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Sorry maar zo`n antwoord had ik niet verwacht. Komt niet zo vriendelijk over. Je had het ook wel wat vriendelijker kunnen schrijven. Ik had het niet over een vergelijking tussen een dm500 en 600 maar tussen een dm500/600 ten opzichte van een dbox2. Op mijn 107cm plasma geeft de dbox2 een plaatje beeld en een dm500/600 is het beeld toch echt niet goed te noemen. Ik heb inmiddels al een tijdje nu de ab ipbox9000hd draaien waar ik nu tevreden mee ben. (heeft wel een tijdje geduurd hoor). Dit kun je niet met elkaar vergelijken maar ik had het beeld van een 600 wel beter verwacht. Ik heb hier nu 3 dm600 geprobeert met de laatste pli er op maar het beeld lijkt wel sneeuwerig ten opzichte van andere ontvangers. Maar goed ik weet genoeg. Gewoon handjes af van deze ontvangers want dit is niet te verhelpen doormiddels van drivers oid. Gr Cb1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 3 januari 2010 Delen Geplaatst: 3 januari 2010 het was niet onvriendelijk maar heel zakelijk bedoeld... omwille van duidelijkheid mijn eerste receiver, de force 1145 had ook een grandioos beeld + geluid... (beter dan de dm7000) maar je kon er na twee jaar niets meer mee, wegens ontbrekende ontwikkeling, support en updates. enigma1, is nu nagenoeg bevroren en dood qua ontwikkeling en zelfs ihad heeft officieel laten weten niets meer ervoor te ontwikkelen alsmede binnenkort alle support subfora en ook database bestanden van hun site te gooien. DMM ontwikkeld allang niks meer ervoor en beeldverbeteringen zullen er dus niet meer zijn. maw voor zover je nu een goed werkende enigma1 box hebt laat het zoals het is en gebruik hem tot ie versleten is. ciao Canned Heat JamiroQuai Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen