Ga naar inhoud


[DM800HD] .TS kopieren naar usb stick (via usb poort)


Gast Zomby

Aanbevolen berichten

Ik zat toevallig achter de Dreambox te kijken en ik zag dat er 2 usb poorten zijn. Nu kopieer ik altijd mijn ts bestanden via wifi naar mijn andere computers maar het gaat vast wel sneller als ik het via een usb stick doet.

 

Is dit mogelijk of zijn de usb poorten alleen bedoeld voor cardreaders e.d.?

 

Indien mogelijk? Hoe kan ik dat doen. Ik zag niks in de menu.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De USB poorten zijn ook te gebruiken om USB-sticks en/of USB-harde schijven aan te sluiten. Let op het formaat wat gebruikt wordt. NTFS werkt meestal niet out-of-the-box.

 

Met de HD800 kan je, afhankelijk van het Enigma-image, dat je gebruikt, bestanden van de USB-schijf afspelen, met de mediaplayer (alsof je een opname afspeelt)

 

Een kopieerfunctie op de HD800 ken ik niet.

Om te kopieren kan je in ieder geval wel met Telnet de HD800 bereiken en dan kun je met het cp commando de gegevens overzetten, naar een sambashare.

(De USB wordt vanzelf gemount onder Linux, in ieder geval bij het NewNigma imaga dat ik gebruik.)

 

VU+ Duo met VTI3.1 image

+ Rotor Moteck SG2100 - Schotel Triax 88cm

+ Triax 78cm met 4xLNB (Disecq)

======== wie het weet mag het zeggen ======

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fritsk
(De USB wordt vanzelf gemount onder Linux, in ieder geval bij het NewNigma imaga dat ik gebruik.)

ja, maar ik meen gelezen te hebben dat deze dan wel read-only gemount wordt, wat natuurlijk voldoende is om media af te spelen, maar om te kopieren ......
kopieren op de dreambox kan overigens eenvoudig als je de Tuxbox Commander plugin installeert.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...