Ga naar inhoud


[Premium+ HD] premium Hd + ventilator perikelen


Bopke

Aanbevolen berichten

hallo

 

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een azbox premium HD plus

een minpuntje is het geluid van de ventilator .

doordat hij vast aan de behuizing zit lijkt het wel of er resonantie optreed .

 

nu ben ik aan het onderzoeken om de fan op een andere manier te monteren

heeft iemand van jullie zich daar ook over gebogen ?? en zoja al een oplossing ??

 

ik heb ergens al is een topic gelezen over het wisselen van de fan voor een 12 volt versie , hij zou dan minder snel draaien en minder resoneren .

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi,

 

Ik had ook rubbertjes tussen de fan en behuizing gezet, doch bleef toch veel irritant geluid horen.

Nu maar de fan softwarematig uitgezet en de deksel eraf gelaten voor mijn 3,5 HDD.

 

Indien bij extreem lang gebruik, kan ik altijd de fan weer even softwarematig aanzetten.

 

Denk, dat met de verwijderde deksel, de eventuele warmte van de HDD dan geen probleem zal vormen.

Straks als ik een HDD van WD (eco)1TB er inplaats, zal dit zeer zeker geen probleem meer kunnen geven.

 

groetjes,

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n aanpassing werkt volgens mij 100%. Toch kan ik me voorstellen dat maar heel weinig mensen dit willen doen.

Je moet de behuizing slopen en je moet ook een beetje electronica bedrijven.

 

Ik heb overigens het vermoeden dat het lawaai bij de AZbox voor 90% komt door de te kleine koelgaten in de behuizing.

De ventilator zelf zorgt nauwelijks voor vibratie en vrijstaand is die niet echt hoorbaar.

Als je het niet erg vind om één groot koelgat te maken (ongeveer zoals op de eerste foto uit de link), dan ben je volgens mij klaar. Misschien nog een 'beschermend' sponsje plaatsen.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het toch wel een behoorlijk min punt dat de ventilator zoveel herrie maakt welke duidelijk hoorbaar boven m'n tv geluid uitkomt.

Snap niet een dergelijk iets niet opgevallen is tijdens de ontwerp/aanpassingsfase, en dat ze dit dus als fabriekant gewoon accepteren...

Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR

ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk, dat de fabrikant hard de radio aan had bij het uittesten laugh

 

Zolang ik nog niet die stille, minder warmere HDD van WD binnenkrijg, heb ik mijn huidige HDD er buiten geplaatst en de kabel van de fan los gegooid, probleem is anders, dat bij elke start je softwarematig de fan moet uitzetten.

 

Gr.

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VluggeW
Hallo,

Commando kan je natuurlijk ook gewoon in opstartscript zetten.

Greetz


Da's natuurlijk ook een oplossing!!

Met 'Azbox Control Center' kan iedereen eenvoudig iets toevoegen aan het opstart script! Zie schermafdruk

post-36923-1318260651,3891_thumb.jpg

Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR

ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...