Ga naar inhoud


[7121] Is probleem met Astra 2 opgelost door software update ?


directeng

Aanbevolen berichten

Ik testte een jaar geleden de Philips DSR7121 en had wat problemen en nam contact op met TVV

 

- Een TVV technicus gaf me een jaar geleden aan dat er wat probleempjes waren met de ontvangst van de Britse zenders (Astra 2) in combinatie met de Philips DSR7121.

- Een ander probleem was dat de teletekst functie niet bleek te werken bij deze ontvanger. Spijtig

 

TVV Technicus gaf me ook aan dat met de nieuwe software update (in april 2009) dit euvel zou moeten opgelost zijn

 

We zijn intussen een jaar verder en wou graag weten van gebruikers van de DSR7121 die een software update uitgevoerd hebben of dat soort problemen nu van de baan zijn

 

Ik overweeg (eventueel) opnieuw de DSR7121 te kopen als hij deze keer beter werkt in combinatie met met Technisat Multytenne (mijn Humax blijkt niet meer te werken)

Technisat Multitenne

DM800

----

Link naar reactie
Delen op andere sites


eben dit nog meegeven: het probleem deed zich voor op een technisat mutytenne met de drie astra's en hotbird erop. De zenders van Astra 1 en 3 konden we inladen, de andere niet.... Hotbird maakt me niets uit, Astra 2 wel omwille van de engelse FTA filmkanalen

 

Ik heb wat op het forum gekeken, maar niet echt een oplossing gevonden, vandaar deze posting

Technisat Multitenne

DM800

----

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Nu kan je zelf de disecq instellingen ingeven. Ik heb een multytenne en een DSR7121 en dat werkt perfect. Geen probleem meer dus.


Nu nog motor instellingen en ik kan hem onder het stof uithalen. cry

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

zilverster:

 

probleem met Humax heeft zich opgebouwd:

1) sinds nieuwjaar werkte TV Vlaanderen niet meer, de FTA zenders werkten wel. Ik heb het volgende ondernomen:

--> TV Vlaanderen kaart was wel degelijk betaald, je weet maar nooit

--> heb het signaal opnieuw geactiveerd via hun website, zonder resultaat

--> heb met TVV helpdesk contact opgenomen, ze hebben het signaal opnieuw gestuurd (reset), zonder resultaat

--> heb vervolgens de antennekabel gecontroleerd, denk dat ik een kortsluiting moet hebben veroorzaakt in humax....die "klakte" een beetje en nu werkt de display niet meer

--> heb een andere sat receiver aangesloten met andere kabel, krijg nu melding dat LNB niet werkt

--> ik vrees dus dat ik de LNB stuk heb gemaakt (shame on me !)

 

Technisat Multitenne

DM800

----

Link naar reactie
Delen op andere sites

@directeng,

 

 

Da's jammer, stuk is stuk .

 

Ik heb even zitten zoeken op Humax HDCI 2000 en zie dat deze 2 kaart sloten heeft, hoewel ik wel berichten tegen kom over mensen die een CAM gebruiken.

 

Ik zat er n.l. aan te denken dat de door jou gebruikte CAM weleens het probleem had kunnen zijn van geen beeld op de Humax, gr.

 

 

Zilverster.

 

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt de teletekst goed op alle zenders. Het enige wat ik nog mis, is de mogelijkheid om teletekst te verbergen om toch nog het TV-beeld te zien.

Een probleem dat er nog altijd is met teletekst is dat bij de ondertitels op 888 getoond geen TV-beeld getoond wordt, maar enkel een zwarte achtergrond. Da's een gemis.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...