Ga naar inhoud


Hoe digitennen op de 8000?


Greatone

Aanbevolen berichten

Als die stabieler is dan de Conax module in je TV is er echt iets mis met jouw TV, ik heb een Conax module met kaart in de TV gedrukt en heb moet zeggen dat dit op de kwaliteit van het beeld na, uitstekend werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Neptunus
Als er uitval is door hevige regen werkt de Digitenne tuner nog wel,
Uitval door hevige regen los je op door een grotere schotel te gebruiken. En dan is 60cm al bij bijna alle regen-/sneeuwbuien genoeg, met 80cm heb je zo goed als altijd voldoende slecht-weer-reserve...Overigens vaak doet een goede, nauwkeurige afregeling ook al wonderen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ApBurgh
Als die stabieler is dan de Conax module in je TV is er echt iets mis met jouw TV, ik heb een Conax module met kaart in de TV gedrukt en heb moet zeggen dat dit op de kwaliteit van het beeld na, uitstekend werkt.


Stabiel is misschien niet het juiste woord, het is meer dat het een stuk trager is dan een DM tuner, vooral bij de gecodeerde zenders en af en toe een foutmelding.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lexzie
Origineel bericht van: Neptunus
Als er uitval is door hevige regen werkt de Digitenne tuner nog wel,
Uitval door hevige regen los je op door een grotere schotel te gebruiken. En dan is 60cm al bij bijna alle regen-/sneeuwbuien genoeg, met 80cm heb je zo goed als altijd voldoende slecht-weer-reserve...Overigens vaak doet een goede, nauwkeurige afregeling ook al wonderen.


Vorig jaar tijdens de regelmatig terugkerende zware onweersbuien toch wel veel uitval gehad met mijn goed afgestelde 80 cm schotel. En als ik me goed herinner had nagenoeg iedereen daar toen last van.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier een 100cm schotel op dak staan, kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst geen beeld heb gehad tijdens regen/onweer!

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone
Heb hier een 100cm schotel op dak staan, kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst geen beeld heb gehad tijdens regen/onweer!


Uitzonderingen daargelaten natuurlijk! :D

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ik heb natuurlijk ook geen recht van spreken met 120 cm, zelf met de sneeuw geen enkel probleem gehad.

Maar als ik een 8000 had, zou ik er zeker wel een DVB-T tuner bij willen, grote draaibare richtantenne op dak en kijken wat ik allemaal kan oppikken... laugh

Wat niet is kan nog komen uiteraard smile

post-33201-1318260644,9004_thumb.jpg

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, als ik het goed begrijp: Als ik een DVB-T tuner in mijn kastje steek, dan zou ik dus ook signaal uit andere landen kunnen ontvangen (mits FTA natuurlijk) naast digitenne??

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone
Ok, als ik het goed begrijp: Als ik een DVB-T tuner in mijn kastje steek, dan zou ik dus ook signaal uit andere landen kunnen ontvangen (mits FTA natuurlijk) naast digitenne??
Yep.
E.e.a. afhankelijk van de lokatie en gebruikte antenne natuurlijk.
In jouw geval (Groningen?) dus Duitse zenders. En die zijn volgens mij allemaal FTA, maar dat zijn ze op de Astra ook...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lexzie
Origineel bericht van: Neptunus
Als er uitval is door hevige regen werkt de Digitenne tuner nog wel,
Uitval door hevige regen los je op door een grotere schotel te gebruiken. En dan is 60cm al bij bijna alle regen-/sneeuwbuien genoeg, met 80cm heb je zo goed als altijd voldoende slecht-weer-reserve...Overigens vaak doet een goede, nauwkeurige afregeling ook al wonderen.


En voor digitenne moet je dan ook een goede antenne hebben. Ik heb hier op zolder een goede aktieve antenne hangen, maar bij slecht weer houdt dat ding eerder op dan de 78 cm triax in de tuin...
We hebben hier redelijk slechte dekking van de DVB-T signalen dus je kan weldegelijk snel uitval krijgen van DVB-T met slecht weer.
Als je ook voor DVB-T een grote buitenantenne plaatst dan zal het weer meevallen.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...