Ga naar inhoud


OpenPLi images


freak

Aanbevolen berichten


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

idd... op de kleine dingetjes word dus ook gelet laugh

 

is het ondertussen al mogelijk om output van CCcam in de skin te verbergen?? (standaard geïnstalleerde skin)

en een mooi radio achtergrond is ook wat ik mis!

 

verder ben ik echt super tevreden met Open Pli! dank u allen

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoorden Mike.

-------------------------------------------------------------

Ik heb sinds gisteren wel een vervelend probleem:

Als ik de subtitle player wil starten loopt de Dreambox vast.

Ik had eerst met succes Lara Croft laten ondertitelen dus hij deed het prima, daarna de ondertiteling van City of Ember gedownload met de Shoenix plugin.

Maar als ik vervolgens de subtitle player wil starten om deze ondertiteling weer te geven krijg ik constant een groen scherm. (zie bijgevoegd crashlog)

 

Dit heb ik al gedaan om te proberen het te verhelpen:

Ik heb de nieuwste OpenPLi gedownload en geïnstalleerd, daarna via Menu > Applicaties > Verwijderen > extensions subtitleplayer verwijderd. Dreambox opnieuw opgestart en de subtitleplayer via het Applicatiemenu weer gedownload. Helaas werkt-ie nog steeds niet... confused

-------------------------------------------------------------

Bijkomend probleem is vervolgens dat na een reboot ik de EPG kwijt ben. In de root van de (e-SATA) harde schijf staan nog wel de bestanden epg.dat (64 kB) en epg_new.dat (930 kB). (Valt me overigens op dat waar iedereen het heeft over Megabytes aan data dat bij mij deze bestanden zo klein zijn, terwijl ik toch echt heel veel bronnen importeer).

Je schreef onlangs dat de xmltv-plugin aangepast was om ook kant-en-klare epg.dat in te kunnen laden? Ik kom die optie niet tegen. Maar kan ik op de één of andere manier dan die epg.dat die op de harde schijf staat opnieuw inladen? (Er vanuitgaande dat dat het resultaat was van de laatste import). Desnoods met Telnet of zo? Met de procedure die je hier vertelt kan ik maar één van de epg.dat's van Rytec's site inladen?

-------------------------------------------------------------

Maar ik heb nog genoeg andere vragen en verzoekjes:

De picons die je kan downloaden zijn vaak niet up to date (worden die ook ververst als je een software update doet?) en op een HD-skin (ik gebruik dmm-HD) zijn de plaatjes te klein (zie bijgevoegde screenshot).

Ook moet ik elke satelliet apart downloaden, misschien kunnen er samengevoegde pakketjes gemaakt worden. (bijv. Astra 1+3, Astra 1+2+3, draaibaar enz.). Maar is er ev. een manier om zelf picons te maken en op de dreambox te zetten. De pogingen die ik tot nu toe gedaan hebt zijn niet gelukt.

-------------------------------------------------------------

De meeste radiozenders (en meer) zijn ook beschikbaar via internet. Hoe kan ik deze beluisteren op OpenPLi? In Media Center zit een optie Radio Player die nog niet werkt ('coming soon') en de NETCaster plugin vind ik niet handig. Misschien kan er op dit gebied nog eens wat gesleuteld worden aan PLi?

Overigens lijkt het mij mooier en logischer dat je deze internetstations gewoon in de radiolijst zou moeten kunnen zetten tussen de andere DVB(S/T)-stations. Wat de vormgeving betreft kan als voorbeeld dienen bijv. www.nederland.fm, www.belgie.fm, www.espana.fm en dergelijke sites. Wat in ieder geval mooi zou zijn is in ieder geval weergeven van de stream-info voor zover beschikbaar.

 

Zelfde vraag voor tv-zenders via internet.

Om streaming video zoals web-tv, uitzending gemist, nederland24 ed. zichtbaar te maken moet de Dreambox gebruik maken van een externe VLC-server. (Is me overigens tot nu toe nog niet gelukt). Waarom kan de Dreambox dit niet stand-alone? (Bijv. MyTubePlayer kan dit wel maar dan alleen Youtube filmpjes uiteraard).

------------------------------------------------------------

De standaard Mediaplayer vind ik nogal karig vergelijkbaar met de vele mogelijkheden van mediaplayers op de PC. Iets meer mogelijkheden (ev. instelbaar) van bijv. weergave van meer informatie die in de ID3-tag bij de MP3-bestanden zit, songteksten (downloaden? Net zoals ondertiteling), albumhoes enz.

------------------------------------------------------------

Als ik bestanden van een NDAS schijf naar de eSATA-schijf van de Dreambox wil kopiëren dan is de snelheid ongeveer 1Mb/sec. Waarom niet meer via 100Mb/sec ethernet? Zowel via de FTP-functie van DCC, FTP via Verkenner of via de NFS share in verkenner is traag.

-------------------------------------------------------------

Zo, ik heb weer een pagina vol geschreven. blush

Sommige zaken zijn zomaar wat hersenspinsels om de Dreambox nog beter en mooier te maken.

Alvast bedankt voor antwoorden/oplossingen.

enigma2_crash_1263422005.txt

post-33201-1318260644,7866_thumb.jpg

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je die crashlog in een zipfile stoppen. Zo krijg ik hem niet gedownload van deze site... Als ik je skin zo bekijk dan zou dat nog wel eens door je skin kunnen komen. Maar eerst de crashlog eens leesbaar krijgen...

 

Citaat:

lijkt het mij mooier en logischer dat je deze internetstations gewoon in de radiolijst zou moeten kunnen zetten tussen de andere DVB(S/T)-stations.

Een zeer goed idee...

 

Citaat:

Om streaming video zoals web-tv, uitzending gemist, nederland24 ed. zichtbaar te maken moet de Dreambox gebruik maken van een externe VLC-server. (Is me overigens tot nu toe nog niet gelukt). Waarom kan de Dreambox dit niet stand-alone?

Youtube streams zijn in dat H nogwat formaat. Die kan de Dreambox rechtstreeks aan. Webstreams zijn vaak in het Microsoft Formaat... Helaas kan de Dreambox dit niet rechtstreeks aan...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lexzie
De picons die je kan downloaden zijn vaak niet up to date (worden die ook ververst als je een software update doet?) en op een HD-skin (ik gebruik dmm-HD) zijn de plaatjes te klein (zie bijgevoegde screenshot).
Ook moet ik elke satelliet apart downloaden, misschien kunnen er samengevoegde pakketjes gemaakt worden. (bijv. Astra 1+3, Astra 1+2+3, draaibaar enz.). Maar is er ev. een manier om zelf picons te maken en op de dreambox te zetten. De pogingen die ik tot nu toe gedaan hebt zijn niet gelukt.


de picons hebben altijd al een standaard afmeting gehad, echter denken sommige skinbakkers er anders over er krijg je deze dingen...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik mij met EPG bezig hield heb ik ook eens Picons gemaakt (er waren er al heel veel kant en klaar in deze stijl, maar diegene die ik zelf wou hebben, heb ik toen bijgemaakt).

Die zijn dus niet zo heel up to date meer, maar ze zijn wel gemaakt voor een HD skin.

Hier een voorbeeldje (deze bestond al) :

 

post-36145-1318260651,4551_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Kun je die crashlog in een zipfile stoppen. Zo krijg ik hem niet gedownload van deze site... Als ik je skin zo bekijk dan zou dat nog wel eens door je skin kunnen komen. Maar eerst de crashlog eens leesbaar krijgen...
Zie bijlage. Het is wel zo dat de plugin prima heeft gewerkt met deze skin en dat ik de image en de skin tussen de twee films niet geupdate heb.

Origineel bericht van: Littlesat
Youtube streams zijn in dat H264 nogwat formaat. Die kan de Dreambox rechtstreeks aan. Webstreams zijn vaak in het Microsoft Formaat... Helaas kan de Dreambox dit niet rechtstreeks aan...
Ik heb wel eens begrepen dat de DM8000 meer formaten aankan? Kan die het dan wel?

Origineel bericht van: hemertje
de picons hebben altijd al een standaard afmeting gehad, echter denken sommige skinbakkers er anders over er krijg je deze dingen...
De skin die ik gebruik komt gewoon uit de feed van PLi, maar dat betekend dus nog niet ondersteund door PLi? (Vooral i.v.m. de irritante vastlopers).
Overigens, is er dan een skin die de picons wel goed laat zien (het liefst ook nog eens in de zenderlijst en de multi-epg), én HD is, én PiG heeft? Verder zou ik in de infobalk nog erbij willen zien: satellietnaam en/of -positie, frequentie, polariteit en SID.

Origineel bericht van: zzzzzzz
Voordat ik mij met EPG bezig hield heb ik ook eens Picons gemaakt (er waren er al heel veel kant en klaar in deze stijl, maar diegene die ik zelf wou hebben, heb ik toen bijgemaakt).
Die zijn dus niet zo heel up to date meer, maar ze zijn wel gemaakt voor een HD skin.
Ik heb ook geprobeerd door gedownloadde picons in de map /hdd/picon te zetten maar dan wordt er helemaal geen picon meer getoond. Wat is dan eigenlijk precies het formaat van de bestandsnaam en staan de png-bestanden allemaal in de map /hdd/picon of in submapjes die 19.2E, 0.8w enz. heten?
In LT (Fifth) zat bij de instellingen diverse opties m.b.t. picons, misschien kan dat ook eens in PLi gemaakt worden?

enigma2_crash_1263422005.zip

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lexzie
Ik heb ook geprobeerd door gedownloadde picons in de map /hdd/picon te zetten maar dan wordt er helemaal geen picon meer getoond. Wat is dan eigenlijk precies het formaat van de bestandsnaam en staan de png-bestanden allemaal in de map /hdd/picon of in submapjes die 19.2E, 0.8w enz. heten?

Bij mij staan ze allemaal in de picon folder, en ze hebben allemaal het formaat :

1_0_1_1C85_332C_13E_820000_0_0_0.png

(.png in kleine letters).

Ik heb wel begrepen dat deze manier van benoemen wel niet ideaal zou zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lexzie
De skin die ik gebruik komt gewoon uit de feed van PLi, maar dat betekend dus nog niet ondersteund door PLi? (Vooral i.v.m. de irritante vastlopers).
Overigens, is er dan een skin die de picons wel goed laat zien (het liefst ook nog eens in de zenderlijst en de multi-epg), én HD is, én PiG heeft? Verder zou ik in de infobalk nog erbij willen zien: satellietnaam en/of -positie, frequentie, polariteit en SID.


de skin laadt gewoon de beschikbare picon in en dat is het standaard formaat (50x73px ofzo) wat we in de PLi feeds hebben staan, alleen heeft de skinbakker bedacht dat het een groter formaat moet zijn en zo krijg je lege randen in je picon veld

Origineel bericht van: Lexzie
Ik heb ook geprobeerd door gedownloadde picons in de map /hdd/picon te zetten maar dan wordt er helemaal geen picon meer getoond. Wat is dan eigenlijk precies het formaat van de bestandsnaam en staan de png-bestanden allemaal in de map /hdd/picon of in submapjes die 19.2E, 0.8w enz. heten?
In LT (Fifth) zat bij de instellingen diverse opties m.b.t. picons, misschien kan dat ook eens in PLi gemaakt worden?


wil je je picons zichtbaar maken dan zal je de spelregels hiervoor moeten volgen, de bestandsnaam van het plaatje is een samenvoegsel van de identieke referenties van de desbetreffende zender, zie http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=E1SoftwareDownloadsPlicons voor het overzicht...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Bij mij staan ze allemaal in de picon folder, en ze hebben allemaal het formaat :

1_0_1_1C85_332C_13E_820000_0_0_0.png

(.png in kleine letters).

Ik heb wel begrepen dat deze manier van benoemen wel niet ideaal zou zijn.
Knap ingewikkelde naamgeving inderdaad, de wiki die Hemertje aanreikt legt duidelijk uit hoe de benaming in elkaar steekt, ik had blijkbaar nog heel veel oude picons van andere images in de map staan bijv. in het formaat "192e_rtl4.png" of "RTL_4.png" en in submapjes die bijv. "13e" heten en daarin bestandsnamen zoals "13.0E_13F4.png" voor in dit geval BBC Prime.
Ik zal er eens mee aan de slag gaan. Weet er iemand een bron waar ik picons met het juiste bestandsformaat in HD kan downloaden?

Wederom hulde en 1000x dank voor de antwoorden.

Rest nog wel de andere vraagjes/problemen:

Onbruikbare subtitle player
Als ik de subtitle player wil starten loopt de Dreambox vast.
Ik had eerst met succes Lara Croft laten ondertitelen dus hij deed het prima, daarna de ondertiteling van City of Ember gedownload met de Shoenix plugin.
Maar als ik vervolgens de subtitle player wil starten om deze ondertiteling weer te geven krijg ik constant een groen scherm. (zie bijgevoegd crashlog)

Dit heb ik al gedaan om te proberen het te verhelpen:
Ik heb de nieuwste OpenPLi gedownload en geïnstalleerd, daarna via Menu > Applicaties > Verwijderen > extensions subtitleplayer verwijderd. Dreambox opnieuw opgestart en de subtitleplayer via het Applicatiemenu weer gedownload. Helaas werkt-ie nog steeds niet...
-------------------------------------------------------------
EPG leeg na vastloper>reboot
Bijkomend probleem is vervolgens dat na een reboot ik de EPG kwijt ben. In de root van de (e-SATA) harde schijf staan nog wel de bestanden epg.dat (64 kB) en epg_new.dat (930 kB).
Weet niemand waarom ik de EPG na een vastloper kwijt ben?
Dit had ik ook al met MiLo image.
-------------------------------------------------------------
Is er nog zicht op dat er in het PLi team gedacht/gewerkt wordt aan integratie van internetradio met de "gewone" radiostations? Danwel een optie of plugin die echt prettig werkt? Evenals verbetering van de Media Player?
-------------------------------------------------------------
Weet iemand waarom de dataoverdracht zo traag is?
-------------------------------------------------------------

Ik hoop dat mijn opmerkingen en suggesties op prijs worden gesteld en dat we zodoende van de Dreambox een nog mooiere en betere multi-mediabox kunnen maken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- in de pli images kan je zo vanuit de downloads de juiste picons downloaden en installeren

- op de openpli website kan jeje wensen of bugs melden over 'integratie van internetradio met de "gewone" radiostations'

- de mediaplayer is van DMM, meld je bugs daar eens op het forum

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...