Ga naar inhoud


TVHeadend en Ziggo geeft ECM problemen.


Rigolo

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ArChie
Origineel bericht van: opdenkamp

ik zal vanavond eens kijken in de debug logs wat er exact gebeurt (na gtst, anders maakt mijn vriendin me af :))

Dat is inderdaad vreemd gedrag waarbij ik ook even geen idee heb wat er aan de hand kan zijn.


Archie ... waar bedoelde je nou op? :D
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Hmm... Ik ga vanavond maar eens kijken of ik nu wel Canal Digitaal kanalen via NewCS kan openen.


Niels, en ? success er mee gehad? of nog niet geprobeerd? Canal Digitaal gebruikt toch seca3? Geen idee of dat goed geimplementeerd en ondersteund wordt .. maar laat het weten als het werkt.

Hein
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast opdenkamp
Origineel bericht van: Rigolo
Ik denk dat jij bedoelt op de <rate> tags in het user gedeelte van de newcs.xml. Ik haal deze er altijd helemaal uit. Als er idd sneller dan in de rate aangegeven aantal second request binnen komen, dan worden die idd geweigerd.

Code:
dush@moya:~# grep -i rate /etc/newcs.xml | wc0       0       0

Dus dat is het niet,

Citaat:
Maar dat kan je zien in de newcs debug logs. Hier is mijn debug gedeelte van mijn newcs.xml
Code:
	<debug>		<password>newcsdebug</password>		<mode>advanced</mode>			<level>internal</level>		<type>all</type>		<output>tcp</output>		<console_options>normal,init</console_options>		<tcp_port>1001</tcp_port>		<tcp_options>normal,init</tcp_options>		<logfile>/tmp/newcs-1.67RC1.log</logfile>		<file_options>internal,all</file_options>	</debug>

het wachtwoord moet langer zijn dan 8(?) characters om de advanced instellingen van de debug te kunnen benaderen. Hier staan ook nog de logfile debug optie in, maar deze staat niet aan want in de <output> tag staat alleen tcp, dus ook geen logging naar de console.

Die ga ik zometeen eens proberen smile

Citaat:
Het is idd lastig om deze te vinden, maar vdr-sc, oscam etc kunnen er mee overweg dus kan je daar misschien de code in duiken om te zien wat en hoe het werkt. Het zou wel erg prettig zijn als het werkt. Ik kom er gewoon niet aan toe met mijn werk op dit moment en mijn gebrekkige/niet bestaande C programmeer kennis.

Misschien dat appiemulder ons een handje op weg kan helpen, want ook acamd ondersteund irdeto EMM's begreep ik.

Zit het verwerken van EMM in oscam? Want dan is het overbodig om hiervoor functionaliteit in tvheadend in te bouwen. Het komt dan neer op het correct configureren van oscam. Maar ik heb nergens gelezen dat oscam+tvheadend de oplossing is voor het EMM geneuzel, dus als het bij vdr-sc werkt dan zou het in sasc-ng moeten zitten?

Ik heb me trouwens net pas 2-3 weken verdiept in DVB-C op de pc en alle protocollen, hardware en software die daarbij horen dus "correct me if I'm wrong please". Scheelt me heel wat code-lees-werk smile

edit:
wat rond greppen en ik vind inderdaad een emm implementatie bij sasc-ng in /contrib/sasc-ng/sc/PLUGINS/src/sc-src/systems/irdeto/irdeto2.c (van de vdr-sc svn trunk). ik ga eens even kijken wat het allemaal doet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast opdenkamp
Origineel bericht van: Rigolo
Origineel bericht van: ArChie
Origineel bericht van: opdenkamp

ik zal vanavond eens kijken in de debug logs wat er exact gebeurt (na gtst, anders maakt mijn vriendin me af :))

Dat is inderdaad vreemd gedrag waarbij ik ook even geen idee heb wat er aan de hand kan zijn.


Archie ... waar bedoelde je nou op? :D

hehe sorry, maar je weet dat vrouwen die je stoort tijdens hun favouriete soap hetzelfde zijn als honden die je stoort tijdens het eten smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rigolo
Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Hmm... Ik ga vanavond maar eens kijken of ik nu wel Canal Digitaal kanalen via NewCS kan openen.


Niels, en ? success er mee gehad? of nog niet geprobeerd? Canal Digitaal gebruikt toch seca3? Geen idee of dat goed geimplementeerd en ondersteund wordt .. maar laat het weten als het werkt.

Hein


Het lijkt nu wel goed te werken. Ok, ik krijg nog een groot aantal "Got unexpected ECM reply" maar ik kan nu in ieder geval via TVHeadend mijn kanalen kijken. Verder zijn er maar een klein aantal kanalen die niet gemapped worden, maar die kan ik alsnog handmatig mappen. Dus dat lijkt goed te gaan smile

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: opdenkamp
Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Sowieso las ik ook dat de laatste SVN van XBMC nu een workaround heeft om VDPAU altijd te activeren, hiermee zouden de problemen van 100% CPU opgelost moeten zijn.


Die workaround is een best wel smerige hack die ik een paar dagen geleden ook heb gezien. Het komt erop neer dat vdpau wordt geforceerd zonder te checken of het uberhaupt wel mbv. vdpau gedecodeerd kan worden (de checks die dat nagaan zijn gewoon weg gecomment). Het zal vast werken met een hele reeks inputs, maar een echte oplossing is het natuurlijk niet :-)


Nou, ik dus geprobeerd om de <vdpauscaling>true</vdpauscaling> aanpassing te gebruiken. Maar ondanks dat ik svn 28256 gebruik, lijkt het niet te (willen) werken. Met als gevolg, 100% CPU gebruik bij het kijken van een HD zender.

Hmm... Gezien het CPU gebruik (30%) lijken MPEG2 uitzendingen ook niet via VDPAU te lopen. En een 720p MKV heeft 14% CPU in gebruik, dus VDPAU lijkt echt wel te werken.


Kijk, als dit nou zou gaan werken dan kan ik in theorie dus VDR links laten liggen.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rigolo
Niels,

maar dat is een XBMC issue, geen tvheadend.

Ik gebruik het voornamenlijk om opnamens te maken, niet om te streamen naar XBMC of zo.

Hein


Dat snap ik natuurlijk ook wel, maar in mijn huis is het meer een kwestie van LiveTV kijken dan opnemen. Het had gekund dat er mensen dit probleem ook hadden en hiervoor een oplossing hebben. Immers, het gaat erom om onze ervaringen te delen wink

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast opdenkamp
Origineel bericht van: digten
Betreffende ECM, EMM enzovoort: op http://www.sat-television.com/archive/index.php/t-2102.html staat een (wat gedateerde?) uitleg. Echter jammer genoeg alleen over Conax, Seca en RSA. Maar mogelijk hebben jullie hier nog iets aan?

gr, Ed

thx voor het opzoeken, maar dit is toch een ander systeem. ik heb gisteravond even zitten rondkijken in sasc-ng en ga vanavond ermee verder. in eerste instantie was ik naar de emm implementatie van irdeto2 aan het kijken daar, maar die wordt helemaal niet gebruikt geloof ik, maar de cardclient wel. het daadwerkelijke schrijven naar de kaart doet newcs.

nouja, ik houd jullie op de hoogte :-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast opdenkamp

nou, kleine update. ik heb wat code in de cwc gezet die het kaarttype detecteert en het opslaat in de cwc context. kom ik er nu achter dat het wordt aangeroepen vanuit dvb/dvb_tables.c waar die context weer niet bekend is. jeeee smile

 

ik heb in ieder geval de code achterhaald in sasc-ng die de irdeto emm zooi afhandelt. nu nog kijken wat het exact doet (ik heb er globaal doorheen gelezen) en kijken hoe ik dat netjes in tvheadend prop.

 

als ik me niet heel erg vergist heb in de code dan komt er later deze week een mooie patch aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast opdenkamp

De kaarten worden nu correct gedetecteerd en de correcte emm handler wordt aangeroepen.

 

todo:

- "match and assemble" zoals de methode in sasc-ng heet dekt de lading volledig: match de inkomende emm data met de kaart/provider tot een volledig emm bericht binnen is

- stuur een bericht naar de kaart (via de card client) zodra een volledig bericht binnen is

- check de response van de card server

 

trac ticket:

http://trac.lonelycoder.com/hts/ticket/159

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: opdenkamp
De kaarten worden nu correct gedetecteerd en de correcte emm handler wordt aangeroepen.

Als je zekerheid wilt over CA_ID's, dan kan je op de volgende website kijken van de DVB organisatie voor alle officieel geregistreerde CA_ID ranges van de diverse Conditional Access System (CAS) fabrikanten:
http://www.dvbservices.com/identifiers/ca_system_id

Onder "allocation table" zijn ze terug te vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...