Ga naar inhoud


TVHeadend en Ziggo geeft ECM problemen.


Rigolo

Aanbevolen berichten

Gast opdenkamp

thanks, erg handig inderdaad :-)

 

ik ben nu wat tests aan het draaien maar ik zie alleen nog maar global emm updates die matchen. ik ben nu tvheadend even aan het laten lopen met debugging output aan waarin ik de exacte data die matched laat uitvoeren.

 

de global updates worden overigens netjes door newcs geaccepteerd dus dat is al een begin.

 

de andere update types matchen in een andere functie dus die ben ik nu aan het nagaan.

 

kan iemand me zeggen met voor een rate de emm updates (die matchen!) normaal gesproken binnenkomen? per type indien mogelijk (global, shared, unique).

 

bij mij matchen de global updates op dit moment 1-3 keer per minuut.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

net even naar mijn newcs debug log gekeken, en ik heb maar ongeveer 1 keer per 2 tot 3 minuten een EMM update die successvol verwerkt wordt. De meeste EMM's zijn niet successvol.

 

dit is met de EMM feed vanaf mijn dreambox terwijl deze op Nederland 1 staat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast opdenkamp

ik zie nog steeds geen shared en unique updates binnen komen dus er gaat nog iets mis bij mij.

 

weet iemand hoeveel shared en unique updates er normaal binnen komen per minuut/uur/...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast opdenkamp

ik zou eerlijk gezegd niet weten of en hoe je dat in newcs moet bekijken.

 

in oscam kan je dat wel zien of in ieder geval zichtbaar maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast opdenkamp

ik ben wat test runs aan het draaien, even kijken of er correcte updates binnen komen.

 

hij draait nu iets van 10 minuten en ik zie nog steeds alleen global updates binnen komen ((data[3] >> 3) & 0x10 && (data[3] & 0x07) <= 3 && (data[3] >> 3) == cwc->cwc_ua[4] && !(data[3] & 0x07))

 

de andere opties matchen (nog) niet. de code lijkt verder wel correct, dus ik laat het nog even lopen om te kijken of het gewoon niet een hele tijd duurt voor ik een matchende update krijg. krijg ik nog steeds geen matches dan heb ik vanavond weer tijd om wat meer te debuggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast opdenkamp

bleh, nog steeds geen andere updates dan global, ik ga de boel eens helemaal na want dan kan niet kloppen.

 

helaas dus nog even wachten voor het card switchen voorbij is ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast opdenkamp

ik had al snel even door oscam heen gebladerd en de code was vrijwel identiek met wat ik gemaakt had. gisteravond heb ik wat dumps laten maken en deze gewoon byte voor byte nagekeken.

 

het probleem zat in de lengte van de hex serials. in tvheadend staan er een paar 0x00 waardes voor die bij andere programma's (zoals oscam) er niet voor staan. vandaar dat het met vrijwel identieke code niet werkte bij mij.

 

er loopt nu een test run en ik zie nu global en shared updates binnen komen. echter nog steeds geen unique updates (die updates die op card id matchen). nu kan dat zijn omdat ziggo die alleen stuurt naar specifieke kaarten en niet elke zoveel tijd dat ik daarom geen match zie.

 

tot nu toe ziet het er allemaal in ieder geval prima uit en vanavond schoon ik de boel op (ik heb wat debugging code ertussen zitten en ik heb andere tab groottes ingesteld dan wat in tvheadend wordt gebruikt).

 

kunnen straks of morgen als ik de patch online heb gezet even even een paar man testen of het bij hen correct werkt? mensen die weten waar ze moeten kijken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast opdenkamp

ok, failed checksums zijn in orde nu. het zat allemaal in de 0x00 bytes die bij andere programma's gestript waren.

 

test runs laten nog wel een aantal keer failed updates zien. nog even onderzoeken waar die vandaan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast opdenkamp

right, na wat leeswerk op internet blijkt een bug in newcs de oorzaak daarvan te kunnen zijn.

 

ik schoon de boel op en zet straks een patch online. daarna eens aan de slag met oscam :-)

 

de oplossing bleek trouwens kinderlijk eenvoudig te zijn maar ja, dat is bij bugs waar je je blind op staart meestal het geval :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...