Ga naar inhoud


visiosat bisat G4; 1 of 2 smalle 'alps' koppen?


tjerkpolle

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben in het bezit van een visiosat bisat G4 voor hotbird en astra 1,2 en 3. Nu heb ik 1 smalle kop (alps) en de rest allemaal normale. Nu lees ik op veel fora dat mensen 2 smalle koppen hebben voor resp. astra 1 en astra 2, omdat deze dicht tegen elkaar zitten. Ik heb op de astra 2 nu de smalle alps gemonteerd en op astra 1 een 'normale' lnb, maar deze kan nu niet helemaal naar de '0' positie. De kop zit nu wat te hoog (10). Is dit een probleem voor de ontvangst? Moet ik echt 2 smalle alps koppen hebben?

 

TP

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt vooral de Alps nodig voor de Astra 1 en de Astra 3. Daar heb ik ze dan ook in gebruik. Voor de buitenste posities gebruik ik Inverto.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk is inderdaad dat alle LNB vrij hangen en elkaar niet raken. Een combinatie van meerdere Inverto's en een Alps LNB zou moeten lukken. wink

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...