Ga naar inhoud


[DM800HD] raar probleem met DreamboxEdit ??


edbe

Aanbevolen berichten

jeroensky,

je kunt een nieuwe service toevoegen met dreambox edit

effe klooien en het lukt

maar dan moet je inderdaad wel een externe bron raadplegen om alle service "eigenschappen" SID etc te kennen

 

wil je de allerlaatste satellite.xml klik je HIER

 

vink aan welke sat posities en hoppa een actuele lijst die je zo in de dreambox dondert

na een scan heb je dan ook de nieuwste zenders erbij

 

dus wat je makkelijker vindt.

 

ciao

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


bedankt..

De satellites.xml gedownload (op m'n tag zie je de posities die m'n dish gebruikt).

maar nu zie ik dat de satellites.xml op m'n droomdoos(in /etc/tuxbox/) 53,143Kb is(afkomstig van Dreamboxedit), en die net gedownload is van die site is 41,024Kb.

Dus ben ik effe wat huiverig. Wel staan er op die henksat lijst wat zenders waarvan ik de melding krijg Service not found, sid not found in pad.

En welke scan na toevoegen etc/tuxbox/satellites.xml een fast of manual of automatic scan?

 

Betreft manueel zender toevoegen(of service zoals dat heet).

Ik zie in dreamboxedit menu : import->re-import exported services file. En dan wordt er een *.txt file verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kon gisteren niet antwoorden (raar probleempje gehad)

 

maar het verschil in grootte is wellicht doordat de lijst van henksat meer satellietposities erin heeft staan tov die jij middels aanvinken gedownload hebt

 

verder is het zo dat als je op het scherm / veld services staat je met de rechter muisknop "add new service" kunt aanmaken

dus niets via importeren etc.

 

ciao

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gare internetmodem misschien? (na verloop van jaren kunnen de signalen van kwaliteit afnemen)

Anyway, die Dreamboxedit 3.0.0.0

Ik ben voorlopig klaar, ik heb een vermoeden dat als men in dreamboxedit de satellite.xml update via de menuoptie, dat de bijbehorende zenders van nieuwe transponders automatisch in zenderlijst komen(niet in favouriten).

Enige issue die ik nu heb is, ik had per ongeluk radio favouriten gedelete (oops foutje situatie).

Nu heb ikvoorlopig canaldigital radiozenders terug gezet in lijst en paar hotbird radiozenders.

Anyway ik heb nu bouket bij radio met de naam

Favouriten (Radio)

Alleen in de Dreamboxedit zie ik er maar 1, met de zenders die ik toegevoegd heb. Als ik die settings upload naar Dreambox, en dreambox (enigma2) herstart, dan zie ik bij radio favourites:

Favourites (Radio)

Favourites (Radio)

 

Inderdaad twee keer. Bovenste is die ik gemaakt heb,de onderste is leeg. Als ik settings dan teruglaad van dreambox naar dreamboxedit 3.0.0.0, staan er ook 2x Favourites (Radio). Terwijl ik er maar 1 in de settings upload naar Dreambox.

 

Maar ja da's enige ussue die ik momentele heb, niet zo'n big issue want ik kijk meer naar tv/video dan dat ik radio luister.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...