Ga naar inhoud


[Scena5] Favorieten exporteren en importeren


michelds

Aanbevolen berichten

Hallo,

Om de zoveel dagen verliest mijn Scena5 (firmware IDL5550SCI_1_0_1_69) zijn favorietenlijsten. Als ik de lijsten opnieuw maak en exporteer naar een USB, dan komen die totaal verkeerd op de pc via de channel manager 1.33 (bv. 6 x Ned 1 en kanalen die ik nooit gebruik).

Via RS232 heb ik ook geprobeerd om de lijst op te laden, maar die importeert niets. Het enige wat er wel gebeurt op dat ogenblik is dat de Scena5 reboot en dat is het dan.

Dan heb ik via de Channel manager de favorieten correct gemaakt en geïmporteerd naar de Scena5, dat was nog een grotere ramp, niets was juist. Te weinig kanalen, en daarbij dan nog verkeerde kanalen...

Ik heb e-mails gestuurd naar Inverto zelf, maar die zeggen dat er voor de Scena5 nog geen channel manager ondersteund wordt. Nochtans staat die in hun supportpagina.

 

Vraagjes:

Weet iemand raad?

Bestaat er software die echt de lijsten correct kan importeren en exporteren?

Of is er echt iets mis met de ontvanger?

 

Bedankt hoor !!!

Michel.

Inverto Scena5, Dreambox DM500, CAM'S Aston Dual en Canal Digitaal Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: michelds
.....
Vraagjes:
Weet iemand raad?
Bestaat er software die echt de lijsten correct kan importeren en exporteren?
Of is er echt iets mis met de ontvanger?

Toevallig ben ik de laatste dagen bezig geweest de kanalenlijsten van de Scena 5 aan te passen (ik gebruik daarvoor SetEditInverto HD) en ben tegen precies dezelfde problemen aangelopen. Lijsten die op de PC prima zijn, worden door de Scena heel anders getoond. Ook in het aanpassen van kanalen via de Scena zelf gebeuren heel rare dingen. Na vele pogingen en vele frustrerende uren heb ik er de brui aan gegeven.
Om een voorbeeld te noemen: in de geëxporteerde lijsten staat NED1 87 maal; ook 87 maal als TV kanaal in de radiolijst. En spaar je de moeite: helemaal opnieuw beginnen lost het ook niet op. Het is niet te filmen.
Ook weer een eigenwijs vrouwtje.........

PS: Met eerdere firmwares heb ik "vroeger" zonder problemen lijsten kunnen up-en downloaden en aanpassen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, het gaat inderdaad over de Scena5.

Ik ben ook gestuit op SetEditInvertoHD en ga dat straks eens uittesten. Ik heb de proefversie binnengenomen en ben benieuwd. Ik zal iets laten weten.

Ik begin stilaan te denken dat het een bug is in de firmware, als dat zo is dan stuur ik nog eens een mooie mail naar Inverto...

 

Inverto Scena5, Dreambox DM500, CAM'S Aston Dual en Canal Digitaal Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Voor de Scena 5m heb je de jongste versie van SetEditInverto HD nodig (1.04): heb je die ook gebruikt?

Dit gezegd hebbende, heb ik mijn eigen advies opgevolgd en ook maar even geupdate: nu werkt het wel goed. Blijkbaar is ook voor de Scena 5 (zonder "m") met de laatste firmware de laatste versie van SetEdit benodigd.
In ieder geval: fijn dat het weer goed werkt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu opnieuw de kanalenlijst aan het full-scannen (dat duurt wel heel lang) en ik heb ook de laatste versie van SetEditInvertoHD, dus je geeft mij toch een beetje hoop.

 

Inverto Scena5, Dreambox DM500, CAM'S Aston Dual en Canal Digitaal Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Missie is bijna geslaagd.

Via USB de kanalen geïmporteerd en SetEditInvertoHD gebruikt om de kanalen juist te zetten.

Wat stel ik vast:

Lijst "Mijn Favorieten" loopt volledig mank er stond 450 maal Ned1 radio in. Andere, zelfgemaakte lijsten worden perfect geüpload naar de ontvanger. Dus volgens mij zit er een bug in de firmware die de lijst "Mijn Favorieten" corrupt maakt.

Ik heb voor de Export van ontvanger een USB-stick gebruikt, maar zou liever een seriële kabel gebruiken, maar SetEditInvertoHD vind de aansluiting niet. Het is een Serie naar USB convertorkabel. Vista geeft de kabel keurig weer in het apparaatbeheer.

Weet iemand raad om de seriële kabel toch te kunnen gebruiken in combinatie met SetEditInvertoHD? Misschien is het omdat ik de demoversie gebruik van SetEditInvertoHD...Ik kan nergens de poortinstellingen vinden, ook niet via settings.

Het programma "Channel Manager Inverto" vindt wel de seriële poort,reboot de ontvanger, maar neemt niets binnen.

 

Thanks.

Michel

 

 

 

Inverto Scena5, Dreambox DM500, CAM'S Aston Dual en Canal Digitaal Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1- Je bent tegen exact hetzelfde probleem aangelopen dat ik ook had (ik heb alleen niet onthouden of het er precies 450 waren, maar in ieder geval een heleboel. Ook NED1 heel veel keer onder de radiozenders!)

2- SetEditInverto HD is gemaakt om het via USB geëxporteerde bestand te bewerken. Het kan niet zelf up-en downloaden (en daar zijn goede redenen voor: er is geen enkel voordeel boven het door de ontvanger laten uit-en inlezen, integendeel. Je moet alleen even met een sticky heen en weer).

3- De channelmanager van IDL werkt niet meer met de laatste firmware van de Scena 5. IDL heeft aangegeven niet van plan te zijn de channelmanager te onderhouden. Ook niet voor de Scena 5m.

4- De channelmanager kan wel overweg met het via USB binnengehaalde bestand. Let op: de FAV-lijsten worden niet in de goede volgorde gepresenteerd!

5- Ondanks het "vele NED1 probleem" heb ik nu goed kunnen werken: eenvoudig alle overbodige kanalen wissen met SetEdit, en als laatste geen kanalen meer laten zoeken.

6- Let op dat in de ontvanger de LCN niet enabled is. Voor een eventuele uitleg hierover lees de uitgebreide handleiding van de IDL-7000 (bovenste "sticky" topic) (dit werkt bij de Scena 5 volledig hetzelfde als bij de 7000). SetEdit kan (nog?) niet goed overweg met het bestand als LCN wel enabled is.

7- Als de channelmanager de ontvanger laat rebooten, is er iets niet goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt hoor,

Ik ben nu al een heel stuk wijzer geworden en zal de handleiding zeker lezen.

Aangezien ik momenteel de demoversie van SetEditInvertoHD gebruik kan ik max 20 kanalen wijzigen, dus zal ik mij een full versie aanschaffen.

Om voorlopig de vele NED1 kanalen te wissen heb ik de volgende truc gebruikt:

Eerst db bestand openen met "Inverto Channelmanager" en de overbodige kanalen wissen.

Dan het bestand opslaan.

Verder werken met SetEditInvertoHD.

Dit is misschien een goede tip voor de mensen die ook SetEditInvertoHD willen uitproberen.

Inverto Scena5, Dreambox DM500, CAM'S Aston Dual en Canal Digitaal Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...