Ga naar inhoud


Ervaringen Kathi UFS922


daf_driver

Aanbevolen berichten

Beste medeforummers,

 

bij deze wil ik jullie om ervaringen vragen omtrent de UFS 922

 

Graag zoveel en uitgebreid mogelij (ook negatieve) daar ik wel oren heb naar deze ontvanger.

Ook graag de configuratie bij jullie.

 

Alvast mijn dank,

 

Bernard

 

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bernard,

 

ik ben erg tevreden over mijn UFS922. Beeldkwaliteit vind ik erg goed en hij is ook simpel te bedienen voor mijn gezin. Het enige waar ik nog niet uit kom is, andere software erop te zetten zodat ik netzoals bij mijn dream E2 heb.

 

Ook had ik een probleem met mijn ontvanger dat het beeld steeds vast liep, maar dit is verholpen door een nieuwe firmware van Kathrein. Dus nou loopt hij weer soepel. En het is echt een genot om naar de HD kanelen te kijken.

 

Negatief puntje, ik gebruik de opname mogelijkheid op de hardschijf minder dan dat ik verwacht had, dus eigelijk had ik ook met een ufs-910 afgekunt. Dus daar zou ik als ik jou was toch nog even goed over nadenken

 

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 922 heeft 2 tuners, de 910 maar 1. Dit wil zeggen dat je met de 922 een programma kunt opnemen terwijl je gelijktijdig ook naar een willekeurig andere kunt kijken. Opnemen kan ook met de 910 maar dan alleen met een externe harde schijf, de 922 heeft de al. En met de 910 kun je alleen opnemen en gelijktijdig kijken naar een andere zender maar alleen als je op de zelfde transponder zit..

 

Maar goed, ik denk dat er voldoende informatie te vinden is als je even op google kijkt..

 

Suc6

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeroen,

 

dank voor je reactie.

Met welke firmware draai je op het moment en welke module voor je smartcard gebruik je?

 

Zijn er nog bugs in de firmware (ongetwijfeld) die je als storend ervaart?

 

Welk merk HD en grootte zit erin, hoe staat t met de warmte ontwikkeling?

 

Groet,

 

Bernard

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

VU DUO+ is een heel recent type twin HD ontvanger.

Volgens de Belgische importeur die hier ook op de banner staat (wat sluikreclame :D ) zou deze gelijkaardige software draaien als de dm8000.

 

ik heb nog geen tijd gehad om dit eens te gaan bekijken.

Want is het identiek E2 software die deze draait en totaal hetzelfde als de dm8000, dat weet ik niet.

 

en ik heb nog niemand tegen het lijf gelopen die deze ontvanger heeft en getest heeft.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was te laat maar ik heb op utube een filmke gevonden.

en ik vind niet dat dit ongepast om hier te posten.

 

ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door wat ik op het filmke zag.

ik ga dit toestel effen zo snel mogelijk gaan bekijken bij de leverancier om te zien of alles werkt zoals het moet.

 

hier het filmke http://www.youtube.com/watch?v=OKu4vl69bkI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er lopen al aardig wat draadjes over de VU+ DUO in het overige receivers forum.

 

GR

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er zo ook al 1 voor iemand besteld en ingesteld.

Software is eigenlijk gelijk aan software voor de dreambox.

Alleen een pak sneller als bijv de dreambox 800.

Prijs vond ik ook redelijk.

Ben ook tevreden van mijn kathrein maar het is jammer dat er weinig software ontwikkeling van kathrein zelf komt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben momenteel tevreden met de Kathrein 922. Heb hem een aantal maanden in bezit. Heb ook een IPbox 910 en Dreambox 7000.

 

Het heeft even geduurd voor hij stabiel was, met de laatste versies AAF en incubus is hij dat.

 

wat ik mis aan de Kathrein is dat hij bijvoorbeeld de cccam niet kan draaien, maar momenteel is hij stabiel met de incubuscam.

 

Opname gebruik ik zelden, daar zal ik weer eens mee aan de slag gaan. Volgens mij haalt hij de beloofde 100 uur opname niet met een andere als de originele image omdat de schijf is opgedeeld. maar dat moet ik nog eens testen.

 

De looks en het formaat vind ik mooi, dit vind ik het nadeel bij de IPbox, die is mij eigenlijk te klein. Als ik dat nu lees van die VU+ spreekt mij vooral de mogelijkheid van dreambox images en cams aan. Moet wel zeggen dat het uiterlijk mij niet echt aanspreekt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ben zéér tevreden met mijn UFS-922.

Is 1x terug geweest naar Kathrein ivm. een -in het begin véél voorkomende- fabrieksfout op het moederbord, na terugkomst (binnen 1 week uit Duitsland) perfect.

 

Het enige wat nóg niet goed werkt is het gelijktijdig opnemen van bijv. RTL5 en kijken naar Discovery; ik gebruik géén gemodde software, gewoon de originele Kathrein, heb er 2 CD-CAM modules in zitten icm. een smartwi.

 

Tevens irritant is het feit dat het zo langzamerhand ondoenlijk is relevante informatie te vinden in dit forum als je géén incubus o.i.d. gebruikt..... mischien idee voor de moderator om een sub aan te maken voor NIET gemodde kati's.

 

Zapsnelheid is niet super, blijft nog wel eens een keer "hangen" als je te snel doorzapt, optie is dan gewoon de "back" toets op je AB te gebruiken.

 

Beeld en geluid zijn super, nadeel(tje) is ook dat er geen teletext wordt doorgegeven via de scart aansluiting, de teletekst functies via de receiver zijn minimaal.

 

De Harddisk wordt zéér veel gebruikt, voornamelijk voor timeshiften (tot zo'n 30 min).

 

Heb de receiver via een power-lan connector aangesloten op het netwerk. (er ligt geen netwerk naar de plaats van de Kathrein en dit werkt mooi alle kabelzooi weg).

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is die veelvoorkomende fabrieksfout dan als ik vragen mag? blush

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thisone
wat is die veelvoorkomende fabrieksfout dan als ik vragen mag? blush


Heeft te maken met de aansluiting van de voeding op het mainboard; deze schijnt in bepaalde series uitermate instabiel te zijn, wat kan leiden tot "oververhitting" en vastlopers.

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...