Ga naar inhoud


Boulder's EPG update : 18/01/2010


Gast zzzzzzz

Aanbevolen berichten

Nieuwe versie online, alles is nu uitgesplitst in pakketten.

Kan er iemand eens testen ?

Door het opsplitsen zullen bepaalde zenders nu wel meerdere keren geladen worden (bijv. Canvas) als je verschillende pakketten hebt waarin die zender zit (bijv. TVV, CDS en Télésat).

Het voordeel is echter dat als je bijv. alleen Canal Digitaal hebt dat je ook alleen maar die source/channel moet aanvinken.

Die ene XMLTV bevat dan alle betalende kanalen van het Canal Digitaal aanbod (de FTA's zitten in het satelliet FTA pakket).

 

Verdere verbeteringen :

 

* "Film:" ook toegevoegd voor die zenders die ik met de eigen be.tv grabber binnenhaal.

* paar extra zenders toegevoegd :

 

DMAX +1

DMAX +2

Diva +1

Eurosport HD (Telenet)

VTMKzoom+ (Telenet)

 

De nieuwe versie staat op Boulder's EPG website

Het is noodzakelijk de nieuwe channels en sources te gebruiken.

 

Het in pakketjes gieten is gedaan met ocram's tooltje (XMLTV ReWriter), waarvoor dank.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Rytec
Ik wilde dit wel eens zien hoe jij dit in pakketjes hebt opgesplitst maar helaas dateren je files nog van 12/01 op je site. Wil je dit even verifiëren.

blush
Ik wist dat ik iets vergeten was.
Test nu eens opnieuw als je wilt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand die het gisteren getest heeft ?

Niet dat ik het zomaar op internet zet, maar je laat zoiets toch ook altijd beter nog eens door iemand anders testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ocram1
Ik heb het net even vlug bekeken, nu zie ik dat dus als ik alle sources samenvoeg dat bepaalde id's meerder malen voorkomen.

Ga je ook nog de oorspronkelijke sources uptodate blijven aanleveren, waar dus elk id slechts 1 keer voorkomt?

Dat wordt moeilijk om dat allemaal tegelijk bij te houden.
Misschien via scripting dat het te doen is, om eerst alle channel files samen te voegen, en dan er alle unieke entries weer uit te halen, en dat in een soort 'unieke ID channels' te gieten voor wie anders sowieso toch alles ging aanvinken.
Als dat manueel moet gebeuren is de kans op fouten veel te groot.

De filosofie van de huidige opdeling is dat je alleen aanvinkt wat je nodig hebt.
Stel dat ik zou zeggen : Nederland 1 komt bij CDS en bij TVV voor.
Ik stop die er maar één keer in : bij CDS.
Dat zou kunnen, maar het betekent dan wel dat wie TV Vlaanderen aanvinkt bedrogen uitkomt, omdat die ervan uitgaat dat Nederland 1 toch in het TV Vlaanderen pakket zit.

Het is een moeilijke keuze dus.
Zoals ik het nu gedaan heb is het wel duidelijk, maar anderzijds heb je wel dubbels.
Je zou nu natuurlijk heel veel combinaties kunnen maken van CDS+TVV of CDS+TVV+Telesat of Telenet+TVV, enz.
Maar waar stopt dat dan ?

Een alles-in-één zou wel handig zijn dus, omdat het toch wat sneller importeert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je niet gewoon de bestanden waarmee je begint ter beschikking stellen? Zit ik een heel programma te maken, zodat ik het gemakkelijk had, en nu heb ik het nog moeilijkere, dankzij mijn programma :D

 

Tijds gelimiteerd kanalen lukt momenteel aardig,

een.7=08:00-22:00 en je krijgt enkel de programma's van die tijdsperiode te zien, begint er een programma net voor 08:00 dan zal dit er nog bijzitten maar als startuur 08:00, idem voor het laatste, als je 06:00-04:00 neemt en er loopt een nachtzending over de tijdsspanne heen dan zal deze gekopieerd worden en als stop 04:00 krijgen en het gekopieerde deel als START 06:00

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ocram1
kun je niet gewoon de bestanden waarmee je begint ter beschikking stellen? Zit ik een heel programma te maken, zodat ik het gemakkelijk had, en nu heb ik het nog moeilijkere, dankzij mijn programma :D

Ja, stel u eens in mijn plaats.
Bij elke verandering die ik doe krijg ik opmerkingen dat het niet goed is.
Maar iedereen heeft gewoon andere wensen, dus ik probeer het gewoon eenvoudig te maken voor de gebruiker.
Het lijkt mij de logica zelve dat je in het scherm kiest voor bijv. TV Vlaanderen, en dat je dan alle geëncrypteerde TV Vlaanderen zenders krijgt.
Dat zorgt dan wel voor dubbels met die van CDS en Télésat, maar als je het dus niet zo doet, krijg je van die onlogische zaken.
Iemand met een Télésat kaartje, zou dan de Vlaamse zenders één en Canvas missen, want die zitten dan bij CDS of bij TVV, of moet ik ze bij de kabel steken, of bij DVB-T ?
En dan zul je weer die vraag krijgen, en uiteindelijk komt het er dan op neer dat de gebruiker toch weer 4 veschillende pakketten moet selecteren om al zijn zenders te hebben, en er dan toch weer veel te veel zenders geladen worden, waarbij het nut van het opsplitsen in pakketten dan ook weer verloren gaat.

Ik zeg ook niet dat jij al die features moet programmeren, hee, hoewel ik het wel apprecieer natuurlijk.
Ik kan eens kijken of er geen utility bestaat die gewoon dubbele lijnen uit die kanaalslijsten haalt, en dat in een batchfile kan gebruikt worden.
Wie weet is dat eenvoudigweg zelf te schrijven.
Lijkt mij wel doenbaar met een FOR /F lusje.

Origineel bericht van: ocram1
Tijds gelimiteerd kanalen lukt momenteel aardig,
een.7=08:00-22:00 en je krijgt enkel de programma's van die tijdsperiode te zien, begint er een programma net voor 08:00 dan zal dit er nog bijzitten maar als startuur 08:00, idem voor het laatste, als je 06:00-04:00 neemt en er loopt een nachtzending over de tijdsspanne heen dan zal deze gekopieerd worden en als stop 04:00 krijgen en het gekopieerde deel als START 06:00

Lijkt mij prima, en precies zoals ik het zou geïmplementeerd hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je standpunt wel, en voor een dreambox gebruiker is dit ideaal wat je gedaan hebt. Nu ik kan hier ook perfect mee overweg, met deze paketten.

 

Ik dacht alleen dat je van de originele bestanden vertrok en het zo opsplitste, dus was in de veronderstelling dat het niet veel werk was om ook even je vertrek/begin(zoals tot op heden) ook gewoon telkens online te zetten, hier hoeft daarom totaal geen rekening mee gehouden worden in je channels en sources file zoals door de dreambox gebruikt wordt.

 

Dit was voor mij net even iets gemakkelijker, nu moet ik gewoon iets meer tijd spenderen aan het opzetten van mijn config bestanden, maar daarom geen ramp.

 

Dat het onderhouden van deze pakketten en daarbij ook nog eens de bestanden zoals voorheen tesamen in de channels.xml en sources.xml, geen doenbare zaak is dat begrijp ik.

 

Ik hoop dat ik je met mijn vragen niet op de tenen heb getrapt...

En je werk word zeeeeer hard geapprecieerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ocram1
Ik begrijp je standpunt wel, en voor een dreambox gebruiker is dit ideaal wat je gedaan hebt. Nu ik kan hier ook perfect mee overweg, met deze paketten.

Wel, ik vertrek inderdaad van mijn grabber bestanden.
Ik kan ze ook nog eens online zetten, maar het leek mij ook voor Dreambox handig om toch nog een alles in één te maken, voordat ik de boel opsplits.
Het is enkel voor de channels dat ik een probleempje heb met duplicaten, want daar zie ik het niet zitten om alles apart te onderhouden en dan nog eens alles ineen te doen.
Maar als ik die duplicaten er kan uithalen en die samengestelde lijst kan automatisch doen wil ik die stap ook nog wel toevoegen.

Origineel bericht van: ocram1
Ik hoop dat ik je met mijn vragen niet op de tenen heb getrapt...
En je werk word zeeeeer hard geapprecieerd.

Neen, zeker niet, ik wou alleen duidelijk maken dat het onmogelijk is voor iedereen goed te doen.
Wat voor de een een handige toevoeging is (**** bij films), is voor de ander nu net een hinderpaal.
Dat is altijd zo, met alles wat je doet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skippie1770
Wat voor de een een handige toevoeging is (**** bij films), is voor de ander nu net een hinderpaal.
Dat is altijd zo, met alles wat je doet.


Ik zie geen **** bij films ?

correctie : ik zie het wel op de sky kanalen

Dat gebeurt inderdaad enkel bij de Sky kanalen.
Bij de kanalen die ik met mijn eigen grabber binnenhaal (herkenbaar aan de .tv.be in de channels lijsten) heb ik "Film:" toegevoegd aan de titel.
Er moeten natuurlijk scores beschikbaar zijn bij de EPG provider opdat ik ze zou kunnen toevoegen.
Met de zeer uitgebreide Britse gids is dat het geval.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...