Ga naar inhoud


[DB7025] Wel beeld op FTA kanalen ziggo de rest niet


Gast smarty-77

Aanbevolen berichten

Na jaren op mijn dreambox genoten te hebben van canal digitaal ben ik sinds deze week overgestapt op Ziggo digitale televisie.

 

Ik had nog een tuner in de kast liggen van 4 jaar terug (toen het nog TVHome was). En je raad het al ik heb dezelfde problemen als in het begin met TVHome. Ik krijg geen beeld op de gecodeerde kanalen.

 

Ik heb momenteel de nieuwste OPENPLI (BETA) erop staan.

 

Wat ik heb gedaan....

Ik heb cccam geinstalleerd ==> geen resultaat

Evocam + Newcsv ==> geen resultaat

 

Automatische scan uitgevoerd 216 kanalen gevonden.

Cable.xml geplaats met zenderlijsten van anderen... Geen resultaat.

 

Kan iemand mij op weg helpen... Een klein stappenplan is voldoende heb voldoende ervaring met de dreambox verder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Achterkant (kant van de chip) is wit

De voorkant is rood wit groen.

 

CCcaminfo geeft aan:

 

Irdeto card

Caid 604 ACS 1542 NLD

Cardserial xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (xxxxxx)

Provider 00 0cb51a

Chid 270F date 0x4bb valid 0xe

chid met daar ook code en valid

chid ook hier code en valid

 

Ik zit in regio zwolle (dit is volgens mij regio 9003)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smarty-77

Automatische scan uitgevoerd 216 kanalen gevonden.


Dat is te weinig (tip: cablescan gebruiken), maar desalniettemin zou je op de gevonden kanalen wel beeld moeten krijgen (voor zover je ze in je pakket hebt zitten)

Al zonder cam config geprobeerd? veel mensen stouwen zo'n config vol met dingen die ze ooit ergens gelezen hebben, en daar wordt het doorgaans niet beter van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen eens een camconfig geladen... alleen een cam.. de configs kon ik binnen openpli niet vinden.

 

Verder probeer ik als eerste om op Nederland 2 of 3 beeld te krijgen.

 

Het kaartje heb ik via de klantenservice toegevoegd en laten activeren ze zeiden dat deze kaart nog gewoon gebruikt kon worden.

 

Enne Cablescan?????????? waar kan ik die vinden? :-S

Ik heb in Openpli de cablescan optie gedaan... dit is standaard daar als ze een DVC-C tuner vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat zijn de eerste 4 cijfers van je cardserial dan? In mijn geval deed een TVHome card het niet maar een nieuw gekochte oranje card (in dit geval een 4106) het wel.

 

Gert.

 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus

Wat zijn de eerste 4 cijfers van je cardserial dan? In mijn geval deed een TVHome card het niet maar een nieuw gekochte oranje card (in dit geval een 4106) het wel.

Gert.


4021 is het begin van mijn cardserial
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt het dan aan Openpli...

 

Ik zal zodadelijk een PLI3 erop zetten

Ik installeer cccam

 

En als ik dan een auto search doe en ik zie kanalen dan zouden ze het allemaal moeten doen (waar ik een abonnement op heb).

 

Of vergeet ik nog een stap?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smarty-77

Enne Cablescan?????????? waar kan ik die vinden? :-S
Ik heb in Openpli de cablescan optie gedaan... dit is standaard daar als ze een DVC-C tuner vinden.


Nee, dat is niet zo. Je moet echt de optie 'cablescan' selecteren in het 'service searching' menu, en niet de 'manual scan' of 'automatic scan', anders doe je nog steeds een volledige scan over alle transponders.
OK, als je dan vantevoren wel het juiste netwerk id had ingevuld bij je cable tuner settings vind je vervolgens wel alle zenders, maar de cablescan bereikt hetzelfde in slechts een fractie van de tijd.

edit: ik lees je antwoord nu nog een keer, en zie dat je het wel degelijk over 'de optie cablescan' hebt. Dus ik ga er van uit dat je idd de juiste scan methode gekozen hebt wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik geef het even op voor vandaag...

 

Ik heb PLI erop gezet... zelfde resultaat

Ik heb Gemini erop gezet... zelfde resultaat.

 

Ik zou bijna denken dat mijn kaart defect is?!

 

Wil iemand mij helpen debuggen? Welke stappen moet ik volgen om er zeker van te zijn wat nu niet werkt...

 

Ik lees ook in het geadviseerde forum deel, dat er vaak wat gesleuteld moet worden met aansturingen van sommige kaarten.

 

Daarna lees je ook weer dat er mensen met hetzelfde kaart nummer dit niet hoeven te doen!

 

Morgen ga ik maar weer eens verder kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjaaaaa dat is bijna 4 jaar geleden dat ik die ontvanger voor het laatst gebruikt heb... Ik zal hem vandaag eens opzoeken :-S

 

Dit is misschien wel de meest handigste eerste stap! smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...