Ga naar inhoud


[DB7025] Wel beeld op FTA kanalen ziggo de rest niet


Gast smarty-77

Aanbevolen berichten

De ontvanger is gevonden...

Aangesloten.. en de foutmelding E30 Even geduld AUB voor de kiezen gekregen...

 

In de handleiding staat dat ik hem 45 minuten op Ned2 moet laten staan en dat doe ik dan ook maar tot 17:15.

 

Verder staat er in IRDETO==> IRD status scherm

dat de IRD SW van 12/05/06 is

 

En bijvoorbeeld in de laad status scherm

dat de KEU status OK is

BIN2IRD op versie 3.1q

Sign date 26/06/2006

 

BIN2IRD Serial nr: 0001

Dload date: 05/07/06

 

 

Zijn bovenstaande data van firmware of is dit van de key die nog niet is geupdate?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: smarty-77
De ontvanger is gevonden...
Aangesloten.. en de foutmelding E30 Even geduld AUB voor de kiezen gekregen...

Als de smartcard lange tijd niet gebruikt is dan zal je de smartcard eerst weer via de helpdesk met een speciale tool moeten laten heractiveren. En uiteraard moet de smartcard ook bij Ziggo geregistreerd zijn. Dit zijn dus twee verschillende dingen, het registreren van de smartcard en het heractiveren van de smartcard. Niet alle helpdesk medewerkers schijnen op de hoogte te zijn van proces en de benodigde tooling om een gedeactiveerde smartcard weer aan de praat te krijgen. Als je een helpdesk medewerker met de juiste tooling aan de lijn hebt dan heb je als het goed is al weer tijdens het gesprek beeld. Als de helpdesk medewerker echter aangeeft dat je 24 uur geduld moet hebben voordat er weer beeld is, dan weet je zeker dat de helpdesk medewerker de verkeerde handeling heeft uitgevoerd die niets uithaalt. Dus even volhouden aan de telefoon anders kan je elke keer weer na 24 uur tevergeefs wachten opnieuw gaan bellen. Bij het heractiveren van de smartcard er uiteraard voor zorgen dat de aanbevolen ontvanger aan staat, juist geïnstalleerd is voor jou regio zodat de kanalenlijst aanwezig is en de smartcard op de juiste manier in de ontvanger zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks!!

 

Ik ga direct bellen... alles staat klaar en geinstalleerd voor regio Zwolle.. Freq: 369 en Net ID op 9003...

 

Ik heb NED1 en Ziggo FTA beeld... de rest is herkend maar is scrammbled... Dus ik denk klaar voor activatie van de kaart...

 

Ik zal het resultaat posten!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou... door het niet echt fit zijn mocht het even een daggie duren.

 

Ik heb met Ziggo gebeld... en de procedure doorlopen hij herkende het verzoek van het tooltje (volgens mij stond het in zijn volgorde van de te verwerken stappen).

 

Bij Ziggo heet het re-provisioning van de kaart.

 

Daarna nog allerlei stappen doorlopen maar niks mocht baten. We kwamen aan het einde van het stappenplan... en dat hield in dat ik een nieuwe smartcard opgestuurd zou krijgen.

 

Ok dat kan ik had mijn smartcard onder mijn dreambox als 4 jaar liggen dus het zou kunnen dat het ding niet helemaal lekker was...

 

Wat schets mijn verbazing ik zette zojuist dus mijn tv aan en had toevallig nog mijn digitale ontvanger nog aan staan... EN BEELD!!!!

 

Snel weer mijn DB aangesloten kaart erin, OPENPLI er weer op cccam der op... ennnn BEEEEEELLDDDD.

 

Dus helemaal happy! Bedankt voor de hulp!!

 

Heb ik alleen nog 1 ding... Ik heb naar de juiste zenderlijsten gezocht hier op het forum (voor sat was het allemaal makkelijker). Tot nocht toe heb ik alleen maar lijsten erin kunnen zetten met als resultaat dat ik 2 x een N/A zie ik mijn zender overzicht op de dreambox.. Waarschijnlijk zijn het de lijsten van een Enigma 1 of iets dergelijks??

Iemand nog een idee welk draadje ze staan (in de sticky bovenaan staat overzicht Zwolle maar geeft dus de 2 N/A-tjes). Of doe ik ook hier iets weer verkeerd?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smarty-77
Ik heb met Ziggo gebeld... en de procedure doorlopen hij herkende het verzoek van het tooltje (volgens mij stond het in zijn volgorde van de te verwerken stappen).

Bij Ziggo heet het re-provisioning van de kaart.

Daarna nog allerlei stappen doorlopen maar niks mocht baten. We kwamen aan het einde van het stappenplan... en dat hield in dat ik een nieuwe smartcard opgestuurd zou krijgen.

Ok dat kan ik had mijn smartcard onder mijn dreambox als 4 jaar liggen dus het zou kunnen dat het ding niet helemaal lekker was...

Wat schets mijn verbazing ik zette zojuist dus mijn tv aan en had toevallig nog mijn digitale ontvanger nog aan staan... EN BEELD!!!!

Dan heeft die helpdesk medewerker toch iets niet goed gedaan. Ik heb zelf onlangs een oude smartcard laten heractiveren en kwam met hetzelfde geklooi in aanraking totdat ik uiteindelijk een medewerker trof die wel over de juiste tooling en kennis beschikte. Toen kreeg ik direct tijdens het gesprek nog beeld. Maar goed, het werkt weer en daar gaat het uiteindelijk om. Nu maar hopen dat ze je oude smartcard niet deactiveren als een andere afdeling de order verwerkt om een nieuwe smartcard te gaan opsturen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehehe beetje vertrouwen in onze almighty Ziggo hè wink

 

We zullen zien.. Ik heb nu een werkend image en daar gaat het me om...

 

Heb nu ook een eigen zenderlijstje handmatig met dbedit in elkaar geschroeft. Dus ook voorelkaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smarty-77

Heb ik alleen nog 1 ding... Ik heb naar de juiste zenderlijsten gezocht hier op het forum (voor sat was het allemaal makkelijker). Tot nocht toe heb ik alleen maar lijsten erin kunnen zetten met als resultaat dat ik 2 x een N/A zie ik mijn zender overzicht op de dreambox..


Ik las OpenPLi, dan heb je na de cablescan toch gewoon een net ziggo bouquet, en heb je verder geen zenderlijst nodig?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Nu maar hopen dat ze je oude smartcard niet deactiveren als een andere afdeling de order verwerkt om een nieuwe smartcard te gaan opsturen.


Hèhèhè... Of je in de toekomst kon kijken!! Vanmiddag rond de klok van 12-en... Weg beeld!
We wachten de nieuwe smartcard maar weer even af smile

Het was leuk voor een paar dagen!

Thanks voor je hulp!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg

Ik las OpenPLi, dan heb je na de cablescan toch gewoon een net ziggo bouquet, en heb je verder geen zenderlijst nodig?


Owwww ok.. ik deed een search (waar je ook je net id moet invullen) ik dacht dat dit de cablescan was....
Ik krijg dan wel een lijst maar echt niet in de juiste volgorde... Ik heb hem daarna met Dreamboxedit nog aan moeten passen om de alles een beetje in normale volgorde te krijgen!

Zal nog wel eens gaan zoeken naar de cablescan optie... smile

Thanks voor je antwoord!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...