Ga naar inhoud


SCART-geluid probleem


ericb

Aanbevolen berichten

Na aanschaf van een nieuwe TV (Samsung P2770HD) heb ik geen geluidsoverdracht meer van aangesloten bronnen. (Philips DSX7072 satontv., Blaupunkt RTV-355 video), wel van de dvd speler( Philips DVP520). Beeld is wel oké.

Oude tv was een loewe xelos met 2 scartingangen, nieuwe tv heeft 1 scart ingang. Ik gebruik nu een 3 weg kastje.

Ik heb eea uitgeprobeerd: verwisselen stekkers op kastje, apparaten direkt op TV (zonder gebruik van verdeelkastje), verwisselen SCART-kabels. Helaas alles zonder resultaat.

Heeft iemand een suggestie?

Eric

Only those who know the secret can read a stream of bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Afgaande op je informatie, denk ik dat je het in je beeldscherm moet zoeken.

Het zou kunnen zijn, dat er een automatische audio muting op het toestel zit.

Die schakelt het audio af, wanneer er geen video signaal gedetecteerd wordt.

Misschien komt er van sommige van je bronnen een net te laag video signaal, waardoor het audio niet doorgeschakeld wordt.

Wat je kan proberen, is om de video uitgang van je bronnen te schakelen tussen Video composiet en rgb, en te kijken of dat wat uitmaakt.

 

Conclusie, terug naar de winkel met je beeldscherm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heeft alleen de DVD een video-s uitgang. En juist die doet het wel. Ik gebruik de SCART hier omdat ik de audio ook met mijn versterker verbind.Ik ben voor beide andere apparaten afhankelijk van de SCART.

Ik zal contact opnemen met de leverancier.

Eric

Only those who know the secret can read a stream of bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...