Ga naar inhoud


Boulder's EPG update 21/01/2010


Gast zzzzzzz

Aanbevolen berichten

Nog eens een update.

 

Volgende zaken zijn veranderd :

 

* Voor de gebruikers van een HTPC en voor diegene die gewoon alle kanalen willen importeren is er nu ook een samengevoegde.channels.xml en samengevoegde.sources.xml, in combinatie met een alles.xmltv file.

Het voordeel is dan ook dat er geen dubbele entries meer voorkomen.

Elke ID wordt maar één keer gebruikt, en de XMLTV file is kleiner dan de som van de individuele files.

 

* EPG toegevoegd voor deze kanalen (7 dagen) :

 

Duitse commerciële :

------------------

Press TV

 

Freesat :

-------

BET

BET +1

Body in Balance

CCTV-9

Channel AKA

Chart Show TV

Controversial TV

Fashion TV

Film 24

Flava

Horse & Country

Kix!

Movies 4 Men 2

Movies 4 Men 2 +1

My Channel

OHTV

Omusic

Pop Girl

Pop Girl +1

Press TV

Rock World TV

Rural TV

The Unexplained Channel

The Vault

 

FTA satelliet :

-------------

CCTV-9

Press TV

 

Italiaanse commerciële :

----------------------

Fox News

 

Sky UK :

------

Baby First

Fox News

History HD

Military History

Real Madrid TV

Shorts TV

The Africa Channel

The Style Network

Toonami (blijkt identiek aan Boomerang)

Wedding TV

 

Spaanse commerciële :

-------------------

Baby First

Fox News

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie zelf na de import al een aantal problemen, bij de nieuwe kanalen valt hij precies over het uurformaat (andere grabber, andere problemen).

Ik zal kanaal per kanaal eens kijken of het nog OK is en indien niet wat eraan schort.

De nieuwe kanalen zitten dus in de XMLTV files, maar ze worden vooralsnog als ongeldig ervaren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik zie zelf na de import al een aantal problemen, bij de nieuwe kanalen valt hij precies over het uurformaat (andere grabber, andere problemen).
Ik zal kanaal per kanaal eens kijken of het nog OK is en indien niet wat eraan schort.
De nieuwe kanalen zitten dus in de XMLTV files, maar ze worden vooralsnog als ongeldig ervaren.
Als het allemaal weer klopt waar kan ik de xml-bestanden downloaden?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lexzie
Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik zie zelf na de import al een aantal problemen, bij de nieuwe kanalen valt hij precies over het uurformaat (andere grabber, andere problemen).
Ik zal kanaal per kanaal eens kijken of het nog OK is en indien niet wat eraan schort.
De nieuwe kanalen zitten dus in de XMLTV files, maar ze worden vooralsnog als ongeldig ervaren.
Als het allemaal weer klopt waar kan ik de xml-bestanden downloaden?

De nieuwe XML bestanden (channels en sources) staan helemaal bovenaan op mijn pagina ( Boulder's EPG ).
De XMLTV bestanden staan niet apart vermeld omdat het er nogal veel zijn (18, omdat alles onderverdeeld is in pakketten).
Je kunt ze echter wel terugvinden als je de sources file met notepad of zo opent.

BTW : je kunt tegenwoordig ook ervoor kiezen om ineens alles te downloaden.
Alle channels samen zitten in samengevoegde.channels.xml, in combinatie met samengevoegde.sources.xml doet hij dan alles in één operatie.
Hij gebruikt daarvoor dan het bestand alles.xmltv
Merk op dat dit dan zowel kabel, DVB-T, sat FTA als alle pakketten bevat die er al inzitten.

Ik zie overigens dat de nieuwe zenders er nu wel doorkomen (de nieuwe grabber produceerde een zeer sterk afwijkende output die niet kon geïnterpreteerd worden door de import utilities : enkele quotes in plaats van dubbele, geen gebruik van het tijdszone veld).
Link naar reactie
Delen op andere sites

@zzzzzzzz

 

Ik heb de CHANNELKEEPTIMES moeten aanpassen, ik weet niet of je hier al gebruik van maakte...

 

 

De code was zo ingewikkeld en kon niet in elke mogelijke combinatie van programma+tijdspanne+middernacht het juiste doen, daarom heb ik dit helemaal herschreven, nadeel is dat er een paar functionaliteiten uit zijn, maar deze werkten niet altijd. Het grote voordeel is dat wat er nu gebeurt ook 100% juist is, als het programma niet volledig binnen de tijdspanne valt, wordt het verwijdert.

 

Mocht iemand natuurlijk 100% correct werkende code hebben die alle mogelijke combinaties/mutaties en problemen correct weet af the handelen, wil ik dit natuurlijk graag implementeren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
De nieuwe XML bestanden (channels en sources) staan helemaal bovenaan op mijn pagina ( Boulder's EPG ).
Ik was nog niet op de hoogte dat je al een eigen site hebt.
Ziet er goed uit, alles keurig uitgelegd, ik heb de site al bij de bladwijzers gezet.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ocram1
@zzzzzzzz

Ik heb de CHANNELKEEPTIMES moeten aanpassen, ik weet niet of je hier al gebruik van maakte...

Ik gebruikte het inderdaad al, voor Foxlife bijv.
Nevenwerkingen had ik niet opgemerkt, maar ik heb het resultaat niet van A tot Z bekeken.

Origineel bericht van: ocram1
De code was zo ingewikkeld en kon niet in elke mogelijke combinatie van programma+tijdspanne+middernacht het juiste doen, daarom heb ik dit helemaal herschreven, nadeel is dat er een paar functionaliteiten uit zijn, maar deze werkten niet altijd.

Zeg, wat ik mij afvraag : hoeveel ruimte gebruikt je programma eigenlijk ?
Ik bedoel, stel dat de som van je XMLTV files 200 Mbytes is.
Heb je dan met 400 mbytes tijdelijke ruimte voldoende ?
Ik dacht er anders aan om een grote RAM disk aan te maken, ten einde dat heen en weer van files wat te versnellen.
Ik gebruik je script immers een stuk of 18 keer.

Origineel bericht van: ocram1
Het grote voordeel is dat wat er nu gebeurt ook 100% juist is, als het programma niet volledig binnen de tijdspanne valt, wordt het verwijdert.

Is dat dan correcter ?
Dus je bedoelt : stel dat TVV KanaalZ van 07 tot 14 uitzendt (dat zijn de tijden als ik ze juist uit het hoofd zeg), en de zoveelste lus is dan van 11:00 tot 16:00 uur dan wordt heel dat programma niet toegevoegd, omdat het na 16:00 uur eindigt ?
Volgens mij zou het eerder moeten zijn, dat hij er dan van maakt :

van 11:00 tot 14:00 uur.

En idem ditto met de beginuren.

Maar ik stel mij voor dat het wisselen van de dag altijd ingewikkeld is.
Bij het maken van een eigen grabber was dat ook geen simpel probleem.
De programma's op tv.be zijn normaal van 06:00 tot 06:00.
Dus hoewel je 00:00 uur gepasseerd bent, staat dat programma wel nog op dezelfde pagina (van de vorige dag dus) erop.
En dat maakt het dus serieus verwarrend om dat te schrijven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

de enige schijfruimte die gebruikt wordt is de som van de bronbestanden, die in de tijdelijke map worden geplaatst, dan worden deze ingelezen in het geheugen en alle bewerkingen gebeuren ook in het geheugen. Het eindresultaat wordt dan weggeschreven naar de schijf.

 

 

Dit programma zal dan inderdaad verwijdert worden, ik weet dat dit niet ideaal is, maar het werkt wel 100% correct. Ik heb vanalles geprobeerd om hett op te lossen, maar geraakte er niet uit, bv van 06:00 tot 04:00 en een lus die begint om 03 en stopt om 09, maar als het begin dan bv ook nog eens voor 12 uur ligt, om dan uit te maken welke dag dat de nieuwe stoptijd moet krijgen, het is heel simpel om dit als mens uit te rekenen, maar ik kreeg het niet voor elkaar zonder fouten, en fouten zaten er zeker in, want mijn epg importer klaagde dat veel programma's hun stop tijd voor hun start tijd lag....

 

ik zal het nog weleens proberen, misschien dat ik het dan wel goed krijg, maar voorlopig kan het beter goed werken, met bekend nadeel, dan helemaal onvoorspelbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...