Ga naar inhoud


Signaalsterkte Astra 23.5 verschillen


pizzaman323

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Hoe kan het dat TvGelderland bijv. een ontvangst sterkte heeft van 98% en een andere bijv. NedHD slechts 43% op dit moment (zonnig weer, geen wolkje aan de lucht zeg maar). Weer een andere zender Discovery science en bijv. komt niet verder dan 29% wat een hakkelig beeld resulteert. Deze zitten toch allemaal op dezelfde satelliet? Of is dit toch nog een uitricht kwestie? De ontvanger is een DM800 (Dreambox).

Je zou zeggen dat het goed is uitgericht (met TvGelderland op 98% signaalsterkte).

 

Alvast bedankt!

Groeten Pizzaman.

-----------------

DM800HD-SE, Philips 7072, Wavefrontier T90 wokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan vocht of diseqc ligt omdat ook al schakel ik niet, tussen de verschillende lnb's, dus als ik schakel tussen zenders van dezelfde lnb, dus de 23.5, hetzelfde resultaat.

 

Ik heb op de dm800 eens de 'diseqc tester' plugin gestart. Ook daar geen fouten.

Groeten Pizzaman.

-----------------

DM800HD-SE, Philips 7072, Wavefrontier T90 wokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb 3 disecq's

onder heb ik 98% op alle vier de lnb's

maar boven op dezelfde lnb's heb ik soms maar 60%

en soms zelfs geen signaal.

dan schakel ik wel tussen de lnb's dan heb ik ineens wel signaal.

vandaar dat daar jouw probleem ook kan liggen als de schotel wel goed is afgesteld.

het zijn maar idee's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je klacht duidt op een probleem in je antenne installatie.

 

Op dit forum zijn al meer klachten aan de orde geweest, waarbij een bepaalde zender niet goed te ontvangen was.

 

Daarbij bleek achteraf onder meer het volgende aan de hand te zijn.

 

In een specifiek geval was de antenne kabel rot. Vocht, bechadigingen, een kniek in de kabel, een slecht bevestigde f-connector kan op een bepaalde frequentie een probleem geven.

 

De LNB gestaat eigenlijk uit 4 verschillende ontvangers.

 

Vertikaal-lage band, vertikaal hogeband en hetzelfde voor de horizontale ontvangst.

 

Een of meerdere van deze mogelijkheden kan ook problemen geven.

 

Een externe stoorbron, zoals een dect telefoon, of een wlan kaart in een computer kan ook op een specifieke frequentie je ontvangst verstoren.

 

En tenslotte kan je schotel, of de lnb niet optimaal gepositioneerd zijn.

De HD zenders hebben een ietwat betere signaalkwaliteit nodig, de skew van je lnb is ook kritisch.

Niet optimaal afgesteld, betekent eveneens ontvangstproblemen.

 

De diverse transponders worden allemaal met voldoende vermogen uitgezonden. Zaar moet je de fout niet zoeken.

 

Succes met het zoeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem had ik ook hier op de feq waar nederland 24 op zit 35% ontvangst en op de regionale zenders had ik 87% ontvangt en dat alles was met de DUO LNB van CanalDigitaal en Triax 78 cm.

 

Toen maar eens deze topic http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...nb_#Post1706380 door gelezen en gedaan hier en ontvangst werdt opeens stukken beter hier.

 

Maar was niet echt tevreden nog hier met deze opstelling heb toen deze Maximum duo LNB Single Astra 1/3 gekocht en ook met deze opstelling werkt alles goed nu hier.

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...