Ga naar inhoud


[VU + ] Streaming van VU naar pc mogelijk ?


compuinfo

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: compuinfo
Via een swith? MOet toch een router tussen vanwege uitgave ip adressen of heb je een gecombineerde modem router.

op die manier werkte mijn 7020 ook, maar nu met een losse modem router niet meer aan de praat te krijgen.

Chris


Ik heb een modem/router met daarachter een switch.
Alleen een kabel of Switch met statisch ingestelde ip adressen werkt natuurlijk ook

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Robert, je kunt beter de VLC mogelijkheid in de webinterface gebruiken zodat je de deinterlacing goed kunt instellen (op het tv'tje achter een zender klikken)

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Ik probeer wat meer info te vinden over streamen naar je pc, maar dat gaat moeilijk. Kan iemand daar iets meer over vertellen?

 

kan je tv kijken op je laptop / pc via de VU+ duo via het netwerk? kan je dan alle kanalen kijken? of alleen het kanaal waar de ontvanger op staat?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een vraagje dat al behandeld werd in het verleden

maar een beetje verstopt in een ander topic titel.

dus>

 

met de webinterface van de VU+ (via de internet browser / firefox of internet explorer) kun je kanalen wisselen door op de zenderlijst in 't webinterface te klikken, maar ook door op het tv-icoontje te klikken opent een mediaplayer die het afspelen op PC mogelijk maakt

 

voorwaarde

ipadres van VU+ bekent (type die in de adres regel van de webbrowser)

VLC.exe op PC geinstalleerd opdat alle beeldformaat codecs zijn geladen en VLC als mediaplayer kan opstarten

 

verder zij nog vermeld dat ook als er een opname loopt op tuner a of b je toch iets anders kunt kijken > klik dan niet op de zender maar enkel op het desbetreffende tv-icoontje.

 

ciao

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Angeline
Prima info!

Dus een 2e ontvanger aanschaffen voor een andere kamer in huis, is (voorlopig) niet nodig!


overigens>>> wegens ander topic
Citaat:
Ik weet ook wel dat het zonder motor makkelijker is, maar ik heb nu eenmaal die motor hangen (die hangt er al 3 jaar) - en zelf kan ik het niet veranderen. Dus die motor zal helaas moeten blijven.

hoezo beperkt opnemen?

wachten tot je een ons weegt? - zo langzaam draait dat ding niet naar een andere satelliet hoor.

Tja, en de reden dat ik een twintuner wil - is meet dat ik de VU+ een leukere vind dat de dreambox.

Kan je niet opnemen dan op de 2e tuner zolang je op dezelfde satelliet zit?


als je een twin LNB op de schotel monteerd en hebt een rotor / draaibare, dan kun je enkel op die éne satpositie een andere zender bekijken (vandaar dat ik in dat topic schreef beperkt opnemen)

ciao

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk dat je dan alleen op dezelfde satelliet een zender kan kijken / opnemen. Had ik ook verwacht. snap dat je dan niet kan draaien terwijl je opneemt!

 

Maar ik zit meestal toch wel op dezelfde satelliet.

 

Veranderen gaat nu even nog niet - dus voorlopig moet ik het er mee doen om een twinlnb te plaatsen.misschien verander ik het ooit nog wel weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben niet blond.........

 

zou inderdaad beet suf zijn te gaan draaien met je schotel als je op de ene tuner een opname maakt...

 

Kijk meestal OF veel naar de Astra 2, of naar de HD zenders. is een keuze die je dan moet maken.

 

Maar wel prettig dat ik mijn laptop kan gebruiken af enb toe via de slaapkamer nog wat tv te kijken!

 

Nu nog een goede (betrouwbare) winkel vinden waar ik het ding ga aanschaffen! (en een HD ga kopen voor erin)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Angeline
ik ben niet blond.........


dat beweerde niemand
ik probeer een en ander voor lezers die het topic treffen of zoeken helder te houden qua mogelijkheden en opties

aanschaffen is een persoonlijke kwestie
en wegens de anti-reclame board-regels niet publiek mogelijk daarover advies te geven, anders dan even goed googlen.
ciao

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...