Ga naar inhoud


vraagie newbie betreffende satelietontvangst opname


ronjans

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: metoo
Ja, VU+ Duo vergelijken met DM8000 is net zoals een vergelijk tussen een Mercedes van 100000 euro en een Skoda van 30000 euro ze hebben beiden 4 wielen.


Heee, afblijven van Skoda ja! :D

Sorry voor de off topic. Kon het ec ht niet laten...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: metoo
Ja, VU+ Duo vergelijken met DM8000 is net zoals een vergelijk tussen een Mercedes van 100000 euro en een Skoda van 30000 euro ......

Wel grappig dat je net dit voorbeeld noemt: net zoals Dream heeft Mercedes de laatste 10 jaar veel aandacht besteed aan het opbouwen van een reputatie op het gebied van heel vervelende hardwareproblemen wink

Origineel bericht van: metoo
.......ze hebben beiden 4 wielen.
Vergelijken zou je een beetje op prijs/mogelijkheden moeten doen.

Precies, beide vergelijkingen gaan dan ook veel verder dan die basis van 4 wielen. Zie de bovenstaande (wellicht niet complete) opsomming van de verschillen en bepaal voor jezelf of die zo'n groot prijsverschil waard zijn.

PS: De VU is mijn eerste "DM-achtige" ervaring. Als ik zie hoe goed (met PLi) die met de 2 tuners om gaat (dat ben ik van andere ontvangers aanzienlijk slechter gewend), dan denk ik dat ik, als ik een DM 8000 zou hebben, onmiddellijk zou kiezen voor 4 tuners. Dat geeft toch een wel heel mooie ontvanger!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist

PS: De VU is mijn eerste "DM-achtige" ervaring. Als ik zie hoe goed (met PLi) die met de 2 tuners om gaat (dat ben ik van andere ontvangers aanzienlijk slechter gewend), dan denk ik dat ik, als ik een DM 8000 zou hebben, onmiddellijk zou kiezen voor 4 tuners. Dat geeft toch een wel heel mooie ontvanger!


Juist, helemaal mee eens, je geeft ook gelijk de reden waarom je de VU+ Duo beter met de 7025 kan vergelijken, dat zijn beiden twintuners.

Verder vind ik het grappig dat je zo lyrisch en laaiend enthousiast bent over de PLI/DMM software, dat het net lijkt of je hardware problemen erbij zoekt als excuus waarom je nooit eerder het licht gezien hebt.

Want de vooruitgang staat weliswaar niet stil, maar de dreamboxen werken al jaren op deze manier, en dan neem je een (oplosbaar) hardware probleempje wel eens voor lief.

Voor mij is de VU+ Duo gewoon een box die (zowat) hetzelfde doet als mijn DM800, maar dan met een extra tuner, en ja daar ben ik heel happy mee.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen enkel excuus nodig. Dat hardware aspect sloot alleen wel heel mooi aan bij de gemaakte autovergelijking wink

 

Ik was op zoek naar een HD-twin PVR "zonder beperkingen". Daarmee bedoel ik dat ik op grond van de ervaringen van anderen heel sterk neigde naar een Dream ontvanger.

 

Natuurlijk kan je dan een 7025, een 800 en een VU met elkaar gaan vergelijken (want dan zie je de verschillen). Maar die vergelijking maak ik in mijn aankoopbesluit niet omdat die beide DM's bij voorbaat al afvallen.

 

Een vergelijkiing tussen de DM 8000 en de VU+ heb ik wel gemaakt. Bij die vergelijking zie je de eerder genoemde hardwareverschillen en een enorm prijsverschil. Het prijsverschil is zowel in absolute zin, als relatief enorm: een bedrag van rond de €1000 zal ik nooit aan een ontvanger besteden. En zo was de keuze snel gemaakt!

En als DM niet zo'n enorm gat had laten vallen tussen de 7025 en de 8000 was de beslissing mogelijk anders uitgevallen.

Zo simpel is het allemaal geweest: een redelijk eenvoudige, zakelijke vergelijking van mogelijkheden en prijzen, helemaal geen sentimenten.

 

Het is toch een pietsie merkwaardig: als je bij DM-bezitters praat over de VU+, wordt je of niet voor vol aangezien, of men voelt zich aangevallen. Ik begrijp daar werkelijk helemaal niets van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is een DM8000 heel erg duur/veel geld.

 

Maar er wordt soms gesteld dat een VU+ Duo het zelfde kan of doet als een DM8000.

 

Om een beetje dezelfde mogelijkheden te krijgen als de DM8000 moet je 2 VU+ Duo's kopen, dan heb je ook 4 tuners en zit je op 840 euro.

 

Dan heb je nog steeds niet de mogelijkheden van de DM8000 om er een kabeltuner of digitennetuner in te zetten, of er een DVD speler in te bouwen, dan mis je ook nog het CF slot etc.

 

De VU+ Duo doet het goed, maar een beetje realiteitszin kan geen kwaad, en overhypen hoeft ook nog niet vind ik

 

 

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus maw als je een hd twintuner sattelietontvanger zou willen aanschaffen waar je de mogelijkheid zou op hebben om intern je tvvl te kunnen sharen naar een andere kamer, en niet geinteresseerd bent in kabel of andere tuners dan zou je vu+ kunnen beschouwen als een goedkoper alternatief voor de dm8000?

 

Wat ivm de tunergevoeligheid?

 

 

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de DM8000 kunnen ook 4 sat tuners dus de opname mogelijkheden zijn veel groter.

Je kan de mogelijkheden van de VU+ Duo dan het best vergelijken met de DM 7025, met als voordeel dat de VU+ Duo hdtv aankan en een groter geheugen heeft.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
.....of er een DVD speler in te bouwen, dan mis je ook nog het CF slot....

Ja, zie je: ik zei al dat mijn lijstje vast niet compleet zou zijn blush

Origineel bericht van: metoo
De VU+ Duo doet het goed, maar een beetje realiteitszin kan geen kwaad, en overhypen hoeft ook nog niet vind ik

Kijk, daar zijn we het helemaal met elkaar eens!

Origineel bericht van: metoo
Natuurlijk is een DM8000 heel erg duur/veel geld.
Maar er wordt soms gesteld dat een VU+ Duo het zelfde kan of doet als een DM8000.

Nou, daar kan je mij i.i.g. niet van betichten!

Origineel bericht van: wolverine
dus maw als je een hd twintuner sattelietontvanger zou willen aanschaffen waar je de mogelijkheid zou op hebben om intern je tvvl te kunnen sharen naar een andere kamer, en niet geinteresseerd bent in kabel of andere tuners dan zou je vu+ kunnen beschouwen als een goedkoper alternatief voor de dm8000?

Ik vind eigenlijk dat we het daar nu toch wel indringend over hebben gehad....... crazy
zowel in dit draadje als elders op dit forum!

Toch wel grappig: op het ene forum wordt ik als te enthousiast gezien, het andere forum zegt dat het zo negatief is als de (nu nog bestaande) tekortkomingen van de VU meld.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Invertist schreef:

Toch wel grappig: op het ene forum wordt ik als te enthousiast gezien, het andere forum zegt dat het zo negatief is als de (nu nog bestaande) tekortkomingen van de VU meld.....

 

 

ja, je bent een man van uitersten laugh

het was iig niet kwaad of denigrerend bedoeld

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
ja, je bent een man van uitersten laugh

Nee, ik probeer zo goed mogelijk en zo objectief mogelijk plus- en minpunten van diverse ontvangers waar ik mee in aanraking kom te beschrijven.

En ik word daarbij aardig gehandicapt door het feit dat ik na jaren eindelijk een fijne ontvanger ontdekt heb. Dat dit nu de VU is, is toevallig. Als ik veel eerder "het licht" had gezien, was het ongetwijfeld een DM 70xx geweest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
In de DM8000 kunnen ook 4 sat tuners dus de opname mogelijkheden zijn veel groter.

Ik (met twee dreamboxen in huis) wil me niet teveel mengen in de discussie over wat je met wat kan vergelijken....

...maar laten we eerlijk zijn. Tot nu toe is het kunnen plaatsen van vier DVB-S2 tuners in de DM8000 alleen nog theorie. In de praktijk zijn de tuners niet verkrijgbaar. En het levert waarschijnlijk een probleem op met de voeding, omdat dat huidige S2 tuners teveel stroom trekken om er vier te kunnen plaatsen.

Het kan zijn dat dit wordt opgelost, bijvoorbeeld met een nieuwe versie van de S2 tuners, maar daar is het al een tijdje wachten op.

Waarom er bij DM in meerdere modellen problemen zijn of zijn geweest met voedingen is mij een raadsel. Het doet de reputatie geen goed als mensen zelf elco's moeten gaan zitten insolderen of voedingen vervangen. En zeker van een ontvanger van 1000 euro mag je verwachten dat de boel een beetje ruimer gedimensioneerd is.

De toekomst zal het leren. Als een DM8000 met vier S2 tuners kan worden uitgerust (en lekker leverbaar is), ga ik er een kopen. Ook voor 1000 euro.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
...maar laten we eerlijk zijn. Tot nu toe is het kunnen plaatsen van vier DVB-S2 tuners in de DM8000 alleen nog theorie. In de praktijk zijn de tuners niet verkrijgbaar. En het levert waarschijnlijk een probleem op met de voeding, omdat dat huidige S2 tuners teveel stroom trekken om er vier te kunnen plaatsen.


Klopt..... maar ik heb er wel vier tuners in zitten. Weliswaar de twee standaard DVB-S2 tuners en twee extra DVB-C tuners.
Dat werkt uitstekend. Daarvoor had ik er extra 1 kabel tuner en 1 extra DVB-S tuner in zitten (afkomstig uit een DM-7025) ook dat werkte perfect. Een kennis van mij heeft er twee DVB-S tuners bij geplaatst. Dat werkt ook al ruim een jaar perfect.
Jij schrijft "En het levert waarschijnlijk een probleem op met de voeding". Dat klopt niet. Het is OF - OF. En niet EN. Zet je er NU 2 DVB-S2 tuners van een DM800 bij, werkt dat maar loop je het risico dat de voeding daar onder gaat lijden omdat die tuners (te) veel stroom slurpen. Werken doet het echter wel!
Komen de nieuwe tuners, gaat dat uiteraard werken zonder te veel stroom te trekken. Dat is een kwestie van de juiste tuner met de juiste drivers. Bewijs van werking is er al.
Het is voor enkele mensen alleen wachten op de losse DVB-S2 tuners (ik heb ze niet nodig), maar wees eerlijk hoe vaak komt het voor dat je meer dan twee HDTV uitzendingen op verschillende transponders op wilt nemen?
In de praktijk vrijwel nooit of nooit.
Wat (bij mij thuis) wel vaak voorkomt is dat ik op astra 3 een uitzending (discovery HD of ncg HD) opneem, terwijl op RTL4/5 en SBS-6 één of meerdere series op staan te nemen. Vooral op zondag avond draait de (auto)timer overuren. Dan is een extra tuner noodzakelijk en dan ben ik toch wel heel erg blij dat ik een DM-8000 heb. Ik kijk vrijwel niets meer live zodat ik alle vervelende reclames over kan slaan. Het is niet alleen zo dat er 50% minder tuners in de VU+ kunnen, maar ook dat je ze niet kunt wisselen. Ik ben zelf van 3 x satelliet en 1 x kabel, naar 2 x sat en 2 x kabel gegaan omdat de kabel een beter pakket biedt dan canaldigitaal. Toch wel erg fijn dat dit kan!
Verder vind ik het grote OLED display absoluut superieur aan het kleine alfanumerieke VF-Display van de VU+. Het OLED display is op grotere afstand uitstekend leesbaar en er past ten minste ook het e.e.a. aan informatie op. De afstandsbediening is vele malen beter (ergonomischer) en vind ik de DVD speler verdomd handig. Ook het feit dat de DM-8000 (zelfs DTS) films probleemloos af kan spelen, via de interne DVD speler of gewoon via het netwerk is op de VU+ een enorm gemis.
Daarnaast heeft de DM-8000 een echte frontprocessor waardoor hij o.a. wakker kan worden uit deep-standby en dat kan de VU plus niet!
Er zijn nog een flink aantal (kleinere) verschillen meer waardoor de vergelijking spaak loopt. Verschillen die mij in ieder geval overtuigen van het feit dat ik nooit of te nimmer mijn DM-8000 zou willen ruilen voor een VU+. Zelfs al zou ik er 500 euro bij krijgen!
De VU+ kan je vergelijken met een DM-800 maar dan met twee tuners en een VF-Display in plaats van een klein OLED display.
Zowel qua techniek als qua mogelijkheden.
Feit blijft wel dat VU+ gebruik maakt van software die ze zelf niet bouwen en wat dat betreft dus altijd afhankelijk is van derden. Dat is bij Dream Multimedia producten niet zo. Dream maakt zowel drivers als GUI zelf en dat merk je of ga je mogelijk merken. Wees daarvan bewust bij je aankoop. Daar kies je voor dus kies je ook voor eventuele nadelen.
De VU+ ziet er uit als een prima product, maar ik kies heel bewust voor Dream Multimedia. Die hebben zich de afgelopen 8 jaar op software gebied behoorlijk bewezen. Mijn "hardware probleem rijke" DM-8000 draait toch al ruim een jaar volledig probleemloos. Mijn "hardware probleem rijke DM-800 draait al ruim anderhalf jaar volledig probleemloos.
Ik heb met al mijn "hardware probleem rijke" Dream Multimedia producten (en dat waren er de afgelopen 8 jaar nogal wat) zegge en schrijve NUL problemen gehad.
In mijn vriendenkring en familie waar ook nogal wat dreamboxen staan, heeft één persoon een defect gehad met de voeding van zijn bijna 2 jaar oude DM7025(oude versie), wat echt perfect en snel opgelost is.
Ik hoor over 8 jaar wel hoe dat er bij VU+ voor staat wink
Ik vind overigens een adviesprijs van 450 euro voor een VU+ Duo net als de adviesprijs van de DM-8000/DM-800 flink aan de forse kant. VU+ maakt namelijk een redelijk low tot medium cost receiver met alleen Linux DVB-API V3 compatible drivers. Het hele GUI lenen ze uit een project dat volledig gefinancieerd wordt door een andere fabrikant. Voor een fabrikant die dus maar minimale ontwikkelingskosten heeft, vragen ze wel een hele "volwassen" prijs. Bij de DM800 en DM8000 kan je nog stellen dat een groot deel van de prijs in de ontwikkeling en onderhoud van de software (ofwel o.a. het loon van alle programmeurs) zit.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar opmerkingen:

 

1- Dat jij geen last hebt gehad van hardwareproblemen neemt niet weg dat die er volop zijn geweest;

 

2- Dat hardwareproblemen goed zijn opgelost is niet meer dan normaal. Dat doet niets af aan het feit dat ze er volop zijn geweest;

 

3- Marusys produceert de drivers en de firmware. Anderen gebruiken die firmware als basis voor meer uitgebreide functionaliteit. Dat is volgens mij exact dezelfde situatie als bij Dream;

 

4- De meningen over het belang van de geconstateerde verschillen lopen uiteen. Dat is goed: iedereen mag gelukkig zelf bepalen of die verschillen van zodanig belang zijn dat die de enorme meerprijs rechtvaardigen. En of die hoge prijs überhaupt binnen het budget past, anders hoef je niet verder te gaan vergelijken;

 

5- Of de VU wel of niet uit deep-sleep kan ontwaken i.v.m. geplande opnames is nog niet duidelijk: het apparaat is nog lang niet uitontwikkeld (dat was overigens bij DM machines ook niet het geval toen die nog geen 2 maanden op de markt waren). Als dat niet zo is, is dat een duidelijk nadeel (en maakt dan dus onderdeel uit van de verschillijst);

 

6- Uiteraard wil je de DM 8000 niet ruilen voor de VU: dat zou ook wel heel merkwaardig zijn;

 

7- De vergelijking gaat niet mank. Integendeel: de vergelijking wordt steeds duidelijker;

 

8- Voor iemand die de DM zijn geld meer dan waard vind, vind ik de uitspraak dat de VU duur is nogal kras. Voor zover ik kan beoordelen heeft de VU een goede prijs voor wat er geboden wordt

(vergeleken met de concurrentie);

 

9- Hoe de ondersteuning van de VU op termijn is, en hoe de hardware zich houdt, kan uiteraard pas op termijn worden bekeken. Dat is momenteel koffiedik kijken, zoals altijd bij nieuwe apparatuur;

 

10- Jammer dat DM zo'n enorm gat heeft laten vallen tussen de 7025 en de 8000: DM heeft nu eigenlijk geen serieuze concurrent voor de VU in huis (en er is er bij mijn weten ook nog geen aangekondigd). En er zijn vele trouwe DM-aanhangers, die het daardoor (al dan niet tijdelijk) laten afweten.

 

 

PS 1: Je reacties etaleren bij herhaling dat je Dream-producten en Dream-eigenaren als aangevallen beschouwt door de komst van de VU+. Volgens mij is daar geen sprake van. Er is op dit forum op meerdere plaatsen een redelijk compleet overzicht van de functionele- en prijsverschillen tussen beide. Potentiële kopers kunnen daar hun voordeel mee doen.

 

PS 2: Uiteraard ben je blij met de DM 8000: het is natuurlijk buiten kijf een prachtig apparaat. En dat zelfde geldt voor mij met betrekking tot de VU.

 

PS 3: Volgens mij is dit onderwerp nu wel uitgemolken. Alle (momenteel bekende) verschillen tussen de diverse DM's en de VU+ DUO zijn voldoende belicht. Ten faveure van hen, die de keuze van een nieuwe ontvanger nog gaan bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
3- Marusys produceert de drivers en de firmware. Anderen gebruiken die firmware als basis voor meer uitgebreide functionaliteit. Dat is volgens mij exact dezelfde situatie als bij Dream;


Waar haal je dat soort verhalen toch vandaan?
Marusys (of beter gezegd de fabrikant achter Marusys) heeft geen regel code van het GUI (enigma2) zelf geschreven. Dat hebben de programmeurs van Dream gedaan en dan met name Felix, Ronny en Andreas.

Citaat:
PS 1: Je reacties etaleren bij herhaling dat je Dream-producten en Dream-eigenaren als aangevallen beschouwt door de komst van de VU+. Volgens mij is daar geen sprake van. Er is op dit forum op meerdere plaatsen een redelijk compleet overzicht van de functionele- en prijsverschillen tussen beide. Potentiële kopers kunnen daar hun voordeel mee doen.


Volgens mij sta je in de verkeerde etalage te kijken. Ik reageer alleen op onjuiste uitlatingen of uitlatingen die rooskleuriger lijken dan ze in werkelijkheid zijn. Daarnaast geef ik een stukje eigen mening.
Verder reageerde ik niet op jouw bericht, dus begrijp ook niet helemaal waarom je jezelf aangesproken lijkt te voelen wink

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Met jou in discussie gaan is wat mij betreft per definitie niet zinvol omdat dat in een lange zinloze uitloopt en daar heb ik helemaal geen trek in.

Daar heb je helemaal gelijk in. Waarom doe je het dan toch steeds?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...