Ga naar inhoud


vraagie newbie betreffende satelietontvangst opname


ronjans

Aanbevolen berichten

Heren, dames,

 

Wil HDTV via de satelliet kan ontvangen, maar ik wil ook gaan opnemen, nu hoor ik dat de opgenomen programmas gecodeerd zijn, en dat je deze in een bepaald tijdstip moet gaan kijkne en of afspelen en weer opnemen.

 

dit is niet gebruiksvriendelijk, nu hoor ik ( weet niet of het klopt) maar er zijn ook ontvangers die dit gelijk ongecodeerd openemen.

 

klopt dit?

En welke komen daar voor in aanmerking?

 

ron

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er is een aantal decoders die inderdaad ongecodeerd opnemen. Je vindt in dit forum genoeg draadjes hierover. Er zijn ook decoders die gecodeerd opnemen en die je (zelf of automatisch) later kunt decoderen zodat je niet afhankelijk bent van codewisselingen door CanalDigitaal elk zoveel dagen.

Ik heb zelf een Rebox 9000 HDPVR - deze neemt ongecodeerd op, maar zoals gezegd, er zijn er meer.

Je zult zelf je wensen moeten bepalen en dan kiezen welke decoder bij je past. Goede raad... ga naar een satellietboer die enkele modellen heeft staan en hun voor- en nadelen kan uitleggen.

 

Paardengek was me net voor met de link...

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed om in de gaten te houden; die eigenschap bij de keuze van een receiver

 

de VU+ duo, de IPbox9000HD, de AZbox, de SAB Ultimate HD Super Plus (S700), de Clarke-Tech 5000 HD Combo Plus, de xxxxxxx

teveel om op te noemen

 

en de dreambox 800 of 8000 natuurlijk

 

je moet maar eens in de diverse receiver sub-fora kijken

want je zult wel een en ander naast mekaar willen zien aan specificaties...

 

genoeg om een leuke hobby van te maken

 

ciao

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+ is vergelijkbaar als de Dreambox 8000.

Zelfs dezelfde soft- en firmware kan erin geschoten worden.

Hierdoor zijn de specs eigenlijk hetzelfde.

 

De VU+ is wel minder dan de helft in aanschaf.....dus de keus is gauw gemaakt, lijkt me.

De VU+ heb ik al gezien voor minder dan €400, terwijl de dreamdoos bijna €1000 is.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch de VU+ wilt vergelijken lijkt de vergelijking met

de DB7025 maar dan in HD me juister.

2 tuners in de VU+ en 4 kunnen in de DB8000. De DB800 heeft 1

tuner.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joker55
De VU+ is vergelijkbaar als de Dreambox 8000.
Zelfs dezelfde soft- en firmware kan erin geschoten worden.
Hierdoor zijn de specs eigenlijk hetzelfde.


Dat is een zeer foute en onjuiste vergelijking.
De VU is eerder een soort Dm800 met twee tuners, maar kan je zeker niet zomaar met een DM8000 vergelijken.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

is het dan niet mogelijk om met de vu+ een opname van sat1 te doen terwijl je naar een programma op sat2 zit te kijken (indien je opstelling dit toelaat uiteraard)?

 

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM 8000 en de VU+ DUO zijn zeer goed te vergelijken. En als je dat doet, zie je dat er een aantal verschillen is. Zonder te pretenderen volledig te zijn:

wat de DM meer heeft is:

2 CI-slots, 2 tunerslots (voor S, C en T tuners), een videodecoder, een OLED-schermpje (FVD voor de VU, vraag je af wat prettiger is), ingebouwde WLAN, een DVI-aansluiting (VU heeft een HDMI-aansluiting) en ik meen een elektrische SPDIF-uitgang (de VU alleen optisch).

 

Uiteraard afgezien van de hardwareverschillen zijn de mogelijkheden van beide apparaten nagenoeg gelijk. Het prijsverschil is zeer aanzienlijk: ik denk dat je goed moet overwegen of je dat voor de geboden extra's over hebt.

Daarnaast heeft DM natuurlijk een uitgebreide geschiedenis van hardwareproblemen, vooral bij nieuwe apparaten. Daar staat tegenover dat de VU+ (van het merk Marusys) nog maar vers op de markt is: die zal zich dus nog moeten bewijzen (van het merk Marusys).

Ook in software opzicht is de machine, voor een apparaat dat pas zo kort op de markt is, al redelijk ver ontwikkeld. De ondersteuning door PLi is goed en de verdere ontwikkeling gaat tot nu toe heel erg vlot. Veel gebruikers hebben zich aangenaam verrast getoond door deze vlot werkende machine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me toch afvraag bij een aantal postings, is of de poster

geen commerciële belangen heeft bij de aanschaf van de VU+?

Ik ga er zelf 1 aanschaffen en geloof, gezien een aantal postings, dat ie best voldoet.

Maar elke keer vergelijkbaar maken met een DB8000, wekt bij veel

mensen de indruk dat ie dezelfde mogelijkheden heeft.

De indruk wordt dan gewekt dat ie veel goedkoper is en dat al die

extra's van de DB8000 niet nodig zijn.

Ik ga 'm kopen omdat ik me de DB8000, wegens de prijs, niet kan

of wil veroorloven. Ook omdat ie dezelfde processor heeft, open linux draait (enigma 2), en een PLI-image kan laden.

Maar toch is ie nog niet wat de DB8000 is.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Ik ga 'm kopen omdat ik me de DB8000, wegens de prijs, niet kan of wil veroorloven. Ook omdat ie dezelfde processor heeft, open linux draait (enigma 2), en een PLI-image kan laden.
Maar toch is ie nog niet wat de DB8000 is.

Kijk, dat vind ik een gezond argument. Dat gold voor mij precies zo. Er zijn zeer zeker verschillen tussen de beide, zoals ik (ongeveer) heb opgesomd.

Het is een in het Nederlandse taalgebruik ingeslopen fout dat zaken die niet hetzelfde zijn, niet "vergelijkbaar" zouden zijn. Dat is onjuist: "vergelijkbaar" betekent dat ze te vergelijken zijn en dat (meestal) uit die vergelijking de verschillen naar voren komen. Over "onvergelijkbaar" kan je spreken, als het totaal verschillende grootheden zijn (b.v een TV en een MP3 speler zijn onvergelijkbaar).
Maar idd: als ik zo op diverse forums eens lees hoe tevreden gebruikers van de VU zijn, vind ik het wel jammer dat ik geen aandelen in de firma heb.
Maar alle gekheid op een stokje: deze jonge ontvanger moet zich op termijn natuurlijk nog wel bewijzen. En dat geldt ook voor de zo noodzakelijke ondersteuning door de fabrikant.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, VU+ Duo vergelijken met DM8000 is net zoals een vergelijk tussen een Mercedes van 100000 euro en een Skoda van 30000 euro ze hebben beiden 4 wielen.

De DM8000 heeft gewoon veel meer mogelijkheden of iemend de meerprijs er voor over heeft moet ie zelf bepalen net zoals bij de Mercedes en de Skoda.

Bij de DM8000 kun je naast de 2 sat tuners ook nog 2 extra sat,kabel of digitenne tuners steken en naast de ingebouwde HDD ook nog een DVD speler inbouwen etc.

 

Vergelijken zou je een beetje op prijs/mogelijkheden moeten doen.

 

De VU+ Duo zit ongeveer in dezelfde prijsklasse als de DM800 en DM 7025.

 

Voordelen van de VU+Duo tov de 7025: (globaal ik heb er geen)

HDTV ontvangst en grotere geheugen

 

Voordelen tov de DM800.( ik heb er 2)

extra tuner, CI slot, 1 usb slot meer en 1 (e)sata aansluiting meer, groter geheugen

 

Nadelen tov DM800.

DVD's afspelen gaat nog niet zonder stotteren (software?)

Afstand bediening is intiutief en ergonomisch veel minder, de veelgebruikte knoppen zitten bij de dm800 onder duimbereik gegroepeerd zodat je niet over hoeft te pakken en zowat blindelings kunt bedienen.

Ik vind hem lelijk en een lomp formaat (dat is persoonlijk).

 

Verder bevalt de VU+ Duo prima, werkt net zoals de DM800 probleemloos, op DVD's afspelen na, maar dat zal het eerdaags ook wel goed doen.

Dus gewoon een fijn ding net zoals de 800.

 

 

 

 

 

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...