Ga naar inhoud


vraagie newbie betreffende satelietontvangst opname


ronjans

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: _Ron
...De afstandsbediening is vele malen beter (ergonomischer).
...Mijn "hardware probleem rijke" DM-8000 draait toch al ruim een jaar volledig probleemloos. Mijn "hardware probleem rijke DM-800 draait al ruim anderhalf jaar volledig probleemloos.
Ik heb met al mijn "hardware probleem rijke" Dream Multimedia producten (en dat waren er de afgelopen 8 jaar nogal wat) zegge en schrijve NUL problemen gehad.
In mijn vriendenkring en familie waar ook nogal wat dreamboxen staan, heeft één persoon een defect gehad met de voeding van zijn bijna 2 jaar oude DM7025(oude versie), wat echt perfect en snel opgelost is.
Ik hoor over 8 jaar wel hoe dat er bij VU+ voor staat wink

Ron


@Ron,

De afstandsbediening van de Dreamboxen, die overigens qua vormgeving een ontwerp is
van een naar ik meen Nederlandse firma uit Enschede en voordat de Dreamboxen op de markt verschenen
al werden toegepast in diverse Echostar ontvangers, is inderdaad naar mijn ervaring
de meest ergonomische die ooit op de markt is gebracht.
Een veelgehoorde klacht (geuit in diverse fora) bij de afstandsbediening van de Dreambox 8000
is dat die nogal ongevoelig is en dat je nogal precies moet "richten" om de commando's op de ontvanger over te brengen.
Dat heb ik daarnaast ook zelf mogen ervaren toen ik de Dreambox 8000 effekes mocht "testen".
Onlangs heb ik bij mijn goede kennissen bully2 en P-SAT die ik dankzij het Sat4all board heb leren kennen
(en beiden wonende in mijn woonplaats Helmond, dat is wel zo gemakkelijk smile )
de afstandsbediening van de VU+ DUO mogen uitproberen en de gevoeligheid
was vele malen groter dan de afstandsbediening van de Dreambox 8000.
Bij de VU+ DUO kun je de afstandsbediening zo ongeveer naar alle kanten richten
en steeds blijft de ontvanger de commando's ontvangen.
Kortom, de VU+ DUO heeft geen mooie, geen ergonomische maar wel een zeer effectieve afstandsbediening.

Je vermeldt dat je hardwarematig bij jouw eigen Dreamboxen nooit, 8 jaar lang niet,
enig hardwareprobleem hebt ondervonden evenals jouw familie en vriendenkring
die uitgezonderd één geval bij hun vele Dreamboxen eveneens geen enkel hardwareprobleem hebben ondervonden.
Je vermeldt echter niet zoals je dat wel zeer gedetailleerd hebt gedaan in jouw posting op Sat4all d.d. 28-08-2008
dat (vrijwel) alle Dreamboxmodellen in dezelfde afgelopen 8 jaar
op (zeer) grote schaal (ernstige) hardwareproblemen bij de toenmalige kopers van Dreamboxen bleken te hebben.
En dat is iets wat bij een vraagje van een newbie mijns inziens toch niet onvermeld mag blijven.

Origineel bericht van: _Ron d.d. 28-08-2008
Daar hebben we de altijd negatieve vlaamse weer:-))
Natuurlijk kan Dream Multimedia net als iedere andere fabrikant door een fout tijdens productie getroffen worden. Daar is niets onbeschofts aan, dat is gewoon domme pech.
Dream Multimedia heeft echter al zo vaak "domme pech" gehad dat ze wel langzaam maar zeker vraagtekens mag stellen bij het algemene beleid aldaar. De meeste andere fabrikanten overkomt zoiets met zekerheid minder frequent.
Ik som op:
-----------------------------------------------------------------
1. DM7000, slechte voeding bij de eerste serie, hardware modificatie nodig.
2. DM7000, error UC0 komt te vaak voor (ontwerp fout?)
3. DM7000, in een aantal series een rotte cardreader, die niet alle kaarten leest. Hardware modificatie nodig.
4. DM500, RGB schakelprobleem, hardware aanpassing nodig
5. DM500S, te lichte voeding (1A) waardoor veel diseqc motoren niet werkten
6. DM500S In vrijwel alle series gaat een voltage regulator q72 vaak kapot. geen signaal "syndroom". Hardware design fout?
6. DM7020 eerste serie met philips tuner, netwerk probleem, traag en onbetrouwbaar netwerk. Hardware modificatie nodig.
7. DM7020, koperspray op de gehele bodemplaat die in veel gevallen sluiting veroorzaakt onder de voeding. Boem-KNAL-kapot DM7020!
9. DM600PVR, eerste serie rotte voedingen waardoor in veel gevallen niet alleen de voeding, maar ook de DM600 opgaf.
10. DM600PVR, een aantal met rotte security chip waardoor de box niet meer boot.
11. DM7025, de eerste xx series, slechte voeding die veel te vaak, zelfs in bijna alle gevallen kapot ging/gaat.
12. DM800HD, derde en vierde serie uitval op HDTV zenders, was die DM800HD nu niet juist voor die zenders gemaakt?
-----------------------------------------------------------------
Toegegeven, dit is wel een flinke lijst, die waarschijnlijk nog niet eens kompleet is.
Dan moet je als fabrikant toch wel op je tellen gaan letten. Als dit ook weer bij de DM8000 gebeurt ga ik er toch zwaar over nadenken om geen enkele dreambox meer te kopen.

Ron



Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: sattaz
Kortom, de VU+ DUO heeft geen mooie, geen ergonomische maar wel een zeer effectieve afstandsbediening.

Ik moet eerlijk zeggen: ik gebruik nooit of te nimmer de afstandsbediening van een apparaat. Daar heb en vel ik dus ook nooit een oordeel over. Er zijn zo veel betere oplossingen dan het gebruik van een AB waarmee je uitsluitend en alleen één apparaat kunt bedienen. Zie mijn onderschrift voor wat ik precies bedoel: afstandsbedieningen waarmee je functies bedient, geen apparaten. En die je inderdaad alle kanten op kunt richten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattaz,

 

Dat valt wel een beetje onder de "vals wicht" en "uit de ouwe doos" citaten zoals je vaker doet.

Ten eerste waren dat niet mijn problemen, maar een opsomming van problemen zoals anderen die op dit forum met hun dreambox ondervonden.

Ik heb die problemen alleen verzameld en in een lijstje gezet.

Ten tweede kan een OEM fabrikant die net zijn eerste receiver op de markt gooit ook dergelijke problemen nog niet hebben ondervonden.

Ik geef toe, Dream Multimedia heeft in het verleden best fouten gemaakt (zoals overigens letterlijk ALLE fabrikanten) maar als je 8 jaar hoogst enoverende en "experimentele" hardware en software verkoopt, gaan mensen er ook heel erg veel mee "rommelen" en is het risico op problemen ook vele malen groter.

Hoeveel mensen hingen niet twee harddisks in hun box, kochten een of andere chinise DVD kit en bouwden een DVD speler in een DM7000/DM7020/DM7025 terwijl de voeding daar helemaal niet op gebouwd was?

Hoveel mensen gingen om een tientje goedkoper uit te zijn niet zelf hun HDD inbouwen terwijl ze over twee linker handen beschikken?

Hoeveel mensen pompten niet 5 x op een dag een andere image in hun box en namen dus iedere dag een (klein) risico hun box te mollen?

Met dat soort hele grote groepen extreme hobbyisten is de kans op problemen ook wel vele malen groter.

Hoeveel DM7000's van het eerste uur draaien 8 jaar later nog probleemloos? Dat terwijl DM7000's uit dezelfde productiereeksen in andere handen wel al snel kapot gingen?

Dat is echt niet altijd de schuld van het apparaat geweest, maar ook de gebruiker van het apparaat!

Uiteraard zijn er ook problemen geweest die wel aan de fabrikant te weiten waren, maar daar hebben ze kennelijk van geleerd daar hun nieuwe producten voor zover ik weet geen enkel probleem meer hebben.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
@sattaz,
Dat valt wel een beetje onder de "vals wicht" en "uit de ouwe doos" citaten zoals je vaker doet........

Waarom moet je dat nu op zo'n manier zeggen? Een klein beetje netjes blijven is toch niet zo heel moeilijk? Laten we het alsjeblieft fatsoenlijk houden, dan houdt iedereen plezier in het forum. Bovendien voegt die opmerking inhoudelijk helemaal niets toe.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat Sattaz zich al maanden plotseling in een discussie mengt en dan op alles wat ik schrijf wat aan te merken heeft en dat op een hele vervelende manier doet.

Op een gegeven moment wordt dat spelletje vervelend. Het is nu een "gegeven moment".

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een gedoe, of ik de ab precies moet richten of niet van

mijn 8000, ik bezit de 8000 van het begin, nog steeds een van de beste ontvangers die er zijn

 

laten we eens praten over de nieuwkomers als ze na een jaar nog storingsvrij werken en er nog steeds ondersteuning is.

 

Ik vind dat ik een uitstekend product heb in de 8000 die zijn geld meer dan waard is

 

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bobelen
....Laten we eens praten met de nieuwkomers of ze na een jaar nog storingsvrij werken en of er nog steeds ondersteuning is.

Ja, dat is een cruciaal punt, waar momenteel uiteraard niets over is te zeggen.
Maar het lijkt me wel leuk om een afspraak voor over een jaar te maken: ik ben uiteraard ook reuze benieuwd.


Over het richten met een AB: ik vind dat wel een heel belangrijk punt. Ik heb zelf ook een aantal AB's waarmee je heel goed moet richten: een ramp. Gelukkig is de Harmony 555 wat dat betreft heel erg goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: sattaz
Kortom, de VU+ DUO heeft geen mooie, geen ergonomische maar wel een zeer effectieve afstandsbediening.

Ik moet eerlijk zeggen: ik gebruik nooit of te nimmer de afstandsbediening van een apparaat. Daar heb en vel ik dus ook nooit een oordeel over. Er zijn zo veel betere oplossingen dan het gebruik van een AB waarmee je uitsluitend en alleen één apparaat kunt bedienen. Zie mijn onderschrift voor wat ik precies bedoel: afstandsbedieningen waarmee je functies bedient, geen apparaten. En die je inderdaad alle kanten op kunt richten.




Is die combinatie 555 900 en de 1100 niet iets wat overdreven of heb je geld zat?

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudie1956
Is die combinatie 555 900 en de 1100 niet iets wat overdreven of heb je geld zat?

Twee vragen in één zin: nee en nee, integendeel :D
1- Ik gebruik de AB's op verschillende plaatsen.
2- Als je vaak apparatuur mag testen, blijft er wel eens wat over dat je kunt gebruiken.

PS: Het grappige is wel, dat de oudste en goedkoopste van de drie veruit de beste en meest functionele is (ook al wil de fabrikant dat niet toegeven).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: rudie1956
Is die combinatie 555 900 en de 1100 niet iets wat overdreven of heb je geld zat?

Twee vragen in één zin: nee en nee, integendeel :D
1- Ik gebruik de AB's op verschillende plaatsen.
2- Als je vaak apparatuur mag testen, blijft er wel eens wat over dat je kunt gebruiken.

PS: Het grappige is wel, dat de oudste en goedkoopste van de drie veruit de beste en meest functionele is (ook al wil de fabrikant dat niet toegeven).



Ja dat klopt de 555 werkt het best,beter als de one hier.
Plus vindt ik bij de one het gemis van de sound en picture optie erg groot.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudie1956
Ja dat klopt de 555 werkt het best,beter als de one hier.
Plus vindt ik bij de one het gemis van de sound en picture optie erg groot.

De one heb ik gelijk weggegeven. Die had niet eens kleur-toetsen!

De sound & picture knoppen, die de "oude" 555 nog wel heeft, vormen een zeer krachtig hulpmiddel dat ik veel gebruik. Voeg daar aan toe dat de nieuwere zusje (900 & 1100) ondanks de hoge prijs geen reeksen (macro's) kennen, en dat die een zwakke en smalle IR-bundel hebben.
Ik heb gedurende een aantal betatesten, samen met collega testers,geprobeerd Logitech ervan te overtuigen dat hun strategie (nieuwe producten wel mooier, maar niet beter maken, en de functionaliteit zelfs te verslechteren) niet slim is. Je ziet hoe gering mijn invloed is geweest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: rudie1956
Ja dat klopt de 555 werkt het best,beter als de one hier.
Plus vindt ik bij de one het gemis van de sound en picture optie erg groot.

De one heb ik gelijk weggegeven. Die had niet eens kleur-toetsen!

De sound & picture knoppen, die de "oude" 555 nog wel heeft, vormen een zeer krachtig hulpmiddel dat ik veel gebruik. Voeg daar aan toe dat de nieuwere zusje (900 & 1100) ondanks de hoge prijs geen reeksen (macro's) kennen, en dat die een zwakke en smalle IR-bundel hebben.
Ik heb gedurende een aantal betatesten, samen met collega testers,geprobeerd Logitech ervan te overtuigen dat hun strategie (nieuwe producten wel mooier, maar niet beter maken, en de functionaliteit zelfs te verslechteren) niet slim is. Je ziet hoe gering mijn invloed is geweest.




Ik kan alleen bedenken dat hun strategie is de boel simpeler te maken om zogenaamd een breder plubliek te bedienen.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, ik weet het echt niet. Als je naar de concurrentie kijkt, zie je dat die niet duurder is en wel meer functies heeft.

Maar het is altijd moeilijk om van een afstand in de sales-keuken te kijken. Wat mij betreft hebben ze het pleit verloren: ook met andere producten zijn zij er niet altijd op vooruit gegaan: meer en meer gaat een mooi "hebbeding-uiterlijk" blijkbaar boven een goede functionaliteit.

Zo heeft die 1100 een hoog "wat is dat voor een mooi ding"-gehalte als er bezoek komt. Maar daar heb ik hem niet voor: hij moet zijn werk goed doen, en dat is maar matig het geval (ik gebruik die nu in de slaapkamer: de paar keer dat ik hem daar gebruik valt de gebrekkige functionaliteit niet zo op).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...