Ga naar inhoud


[Scena5M] Welke harddisk is geschikt voor de IDL5650


jellesbode

Aanbevolen berichten


Gast wavestrider

Fijn dit te lezen. Ik zit zelf ook nog even aan te hikken tegen de aanschaf van een externe harde schijf. Ik dacht eigenlijk dat 1TB teveel was voor de receiver, maar niet dus. Ik neem aan dat alles voor 100% werkt. Even nog een vraagje. Ik neem aan dat het een HD is met eigen voeding (dat is dacht ik altijd bij 1TB). Is de snelheid 7200rpm? Dat wordt geloof ik altijd aanbevolen. Zelf gebruik ik nog even een oude notebook-HD van 5500rpm (werkt ook goed : geeft bij de controle 100%SD en 100%HD)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1- Ik heb al diverse malen een "kapotte" USB-schijf kunnen "repareren" door hem uit zijn huisje te halen en hem (los) in een PC in te bouwen. Een Windows schijfcontrole erover en klaar. Via USB is de aansturing van zo'n HDD toch duidelijk anders.

 

2- Een 1,8" of een 2,5" USB-HDD zonder eigen voeding lijkt vaak defect omdat de voeding via de USB-poort onvoldoende stroom levert. Als de schijf een voedingsaansluiting heeft: gebruik die dan.

 

3- Bij een ontvanger kan een interne HDD met 5400 rpm gemakkelijk een stuk of 8 HD videostromen aan, Er is dus geen enkele reden dat een USB schijf 7200 RPM zou moeten draaien (al zullen de meeste 3,5" schijven dat wel doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een 3,5 WD 1TB elements.

Heb heb aangesloten op de pc en die gaf error.

Toen geformateerd naar fat32en kreeg weer een fout.

Terug naar dePC boer en een nieuwe gekregen.

Formateren naar Fat32 ging nu meteen goed.

Nu gaat alles prima.

Zelfs de spindown van de schijf werkt goed.

Nu nog een update voor MP3 en Divx en dan ben ik tevreden.

Op een duits forum gaven ze begin december alaan dat het soon zou gebeuren.

Begin januari kreeg ik dat ook te horen van de fabrikant.

Deze week weer hetzelfde.

Hoop dat de importeur er wat druk achter zet.

 

Hello,

 

we will release the new software as soon as possible, unfortunately there are also some licensing issues we have to clarify.

 

Best Regards,

 

xxxxxxxxxxxxxxx

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zoek een harddisk van 1 TB voor de IDL 5650. Max. prijs is € 100,00. Wie kan mij vertellen welke schijf goed is en hoe te installeren ? Is een schijf al FAT32 geformateerd, of kan de ontvanger dat doen.

 

Gr,

Schwalbie

Inverto IDL 5650S HD ontvanger, Visiosat Bisatellite schotel met Astra 1, 2, 3 en HB !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast wavestrider

Heeft iemand ervaring met de LaCie externe HD 1TB model Grand?

Er wordt geschermd met "USB boost", wat een versnelling met 33% zou geven. De overdrachtssnelheid is nogal belangrijk lijkt mij. Ik heb zelf nogal last van vastlopers bij een oude HD die ik momenteel gebruik (een Seagate 80GB IDE). De modernere SATA interface werkt waarschijnlijk al soepeler (IDE bestaat al niet meer bij nieuw gekochte HDs dacht ik). Externe voeding en een aan/uit schakelaar op het apparaat zelf zijn ook een vereiste (de HD hoeft immer niet altijd aan te staan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...