Ga naar inhoud


RE-9000HD - Probleem met DivX afspelen via USB1


SatellietFreaky

Aanbevolen berichten

Ik heb een poging gedaan om een film die ik van iemand gekregen heb op een USB stick, af te spelen via de usb aansluiting aan de voorkant.

 

De Re-9000 herkent het DivX bestand en speelt m ook.

Alleen is er niet naar te kijken want hij hapert constant, dan weer stilstaandbeeld en alleen geluid, vertraagde bewegingen etc etc etc.

Bestand is 3,7gb groot.

 

(Btw op de pc doet ie het prima via usb)

 

Probeer ik nu iets wat zowiezo niet kan op de RE-9000, of is hier wat anders aan de hand ?????? wink

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: SatellietFreaky

Probeer ik nu iets wat zowiezo niet kan op de RE-9000, of is hier wat anders aan de hand ?????? wink

DivX afspelen via USB1 kan absoluut op de RE-9000.
Vanmorgen voor alle zekerheid toch nog een DivX (.AVI) via USB1 afgespeeld en geen enkel probleem ondervonden.
Je moet er wel rekening mee houden dat DivX niet is gestandaardiseerd en er verschillende formaten (Codex) worden toegepast.
Voordat ik op mijn vorige TF7000HDPVR een DivX bestand kon afspelen heb ik ook heel wat met verschillende converters geëxperimenteerd totdat het werkte.
Natuurlijk zal het ook deels aan de RE-9000 liggen omdat dit apparaat nu eenmaal niet zo flexibel met de verschillende DivX codexen om zal gaan dan de meeste PC`s.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: SatellietFreaky

Probeer ik nu iets wat zowiezo niet kan op de RE-9000, of is hier wat anders aan de hand ?????? wink

DivX afspelen via USB1 kan absoluut op de RE-9000.
Vanmorgen voor alle zekerheid toch nog een DivX (.AVI) via USB1 afgespeeld en geen enkel probleem ondervonden.
Je moet er wel rekening mee houden dat DivX niet is gestandaardiseerd en er verschillende formaten (Codex) worden toegepast.
Voordat ik op mijn vorige TF7000HDPVR een DivX bestand kon afspelen heb ik ook heel wat met verschillende converters geëxperimenteerd totdat het werkte.
Natuurlijk zal het ook deels aan de RE-9000 liggen omdat dit apparaat nu eenmaal niet zo flexibel met de verschillende DivX codexen om zal gaan dan de meeste PC`s.




In de properties van die .avi bestandjes zie ik staan compression XVid wink
Ik heb hier niet zoveel verstand van maar wat heb ik nou aan een mogelijkheid voor het afspelen van DivX, als heel de wereld kennelijk
op een ander formaat zit frown

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je eerst eens verdiepen in de verschillen tussen DivX en XviD, zie <HIER>.

Dan zie je ook dat DivX verschillende versies kent en je kunt van een Satreceiver niet verwachten dat deze alle formaten afspeelt.

Waarom denk je dat ik voor dergelijke bestanden een PopcornHour Multimediaplayer in gebruik heb.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Misschien moet je eerst eens verdiepen in de verschillen tussen DivX en XviD, zie <HIER>.
Dan zie je ook dat DivX verschillende versies kent en je kunt van een Satreceiver niet verwachten dat deze alle formaten afspeelt.
Waarom denk je dat ik voor dergelijke bestanden een PopcornHour Multimediaplayer in gebruik heb.


Bedankt voor je antwoord.
Ik heb het gelezen idd.

shocked Wat is dat toch met die eeuwige strijd, waarom eens niet gezamelijk werken aan 1 standaard formaat, je wordt er als gebruiker iig moe van . . . . Zucht . . . . . sleep

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me overigens nog steeds af waarom ik zowel via USB 1 als de interne HDD DivX bestanden op mijn RE-9000 probleemloos kan afspelen terwijl menigeen dit niet kan of althans niet probleemloos.

In de bijlage staat het formaat van één van de DivX bestanden zoals ik die probleemloos afspeel.

Misschien is het raadzaam om eens de DivX bestanden met elkaar te vergelijken en kijken waar de verschillen zitten.

Om de gegevens van het DivX bestand weer te geven gebruik ik 'MediaInfo', gratis te gebruiken en te downloaden.

 

Overigens heb ik dit DivX bestand vanuit een DVD gewoon via een DivX converter aangemaakt.

post-21534-1318260693,7858_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even wat verschillende bestandje geprobeerd:

 

 

Deze kan ik afspelen op mn RE-9000

 

a01a.jpg

 

 

Deze kan ik ook afspelen op mn RE-9000

 

a02h.jpg

 

 

 

Deze kan ik ook afspelen op mn RE-9000

 

a03q.jpg

 

 

Deze kan ik afspelen maar er is niet naar te kijken omdat het beeld constant stilstaat, hapert, geluid hapert. (op pc doet deze het prima)

 

 

a04.jpg

 

 

 

Verder is het zo dat het voor geen enkel bestand van hierboven het mij lukt deze naar de harddsik te copieren.

Dat werkt/doet het gewoon niet wink

 

 

Btw die spec's van die schermpjes zeggen mij niets crazy misschien iemand hier die dit kan uitleggen ??

 

 

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieruit blijkt dat de RE-9000 in elk geval de videostream XviD en DivX 5 kan afspelen.

Naar mijn mening ontstaat het probleem als je een videostream wil afspelen waarbij het aantal beeldpunten te groot wordt.

Alles wat in de buurt van 640*352 zit wordt afgespeeld maar zodra het hoger wordt, zoals jouw laatste bestand met 1280*532, dan trekt de processor of wat dan ook het niet meer met het gevolg een haperende weergave.

Misschien moet je dit maar bij Rebox neerleggen.

 

Ik kan overigens dergelijke DivX bestanden gewoon via WLAN met FTP naar de interne HDD kopieeren.

Hoe heb de kopie gepoogd te maken?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom kan ik wel HD uitzendingen opnemen en goed afspelen

maar hogere resoluties via de DivX mogelijkheid niet.

Die HD opnames hebben toch ook veel beeldpunten ????

 

 

Om te kopieren heb ik:

 

1. de USB stick erin gedaan

2. naar het opname menu

3. gekozen voor USB1

4. Bestand kiezen

5. dan via bestandsoptie kiezen voor Copy to Device

6. Kiezen voor Harddisk

 

En dan doet ie niks bij mij ?????????

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Hieruit blijkt dat de RE-9000 in elk geval de videostream XviD en DivX 5 kan afspelen.
Naar mijn mening ontstaat het probleem als je een videostream wil afspelen waarbij het aantal beeldpunten te groot wordt.
Alles wat in de buurt van 640*352 zit wordt afgespeeld maar zodra het hoger wordt, zoals jouw laatste bestand met 1280*532, dan trekt de processor of wat dan ook het niet meer met het gevolg een haperende weergave.
Misschien moet je dit maar bij Rebox neerleggen.

Ik kan overigens dergelijke DivX bestanden gewoon via WLAN met FTP naar de interne HDD kopieeren.
Hoe heb de kopie gepoogd te maken?


De box speelt heel veel verschillende codecs af, er is bij mij heel weinig wat hij niet afpeelt! De hamvraag is: "Wat speelt de box correct af? Dus zonder lipsync problemen? Dan blijft er weer heel weinig over....... Xvid wordt namelijk wel afgespeeld, maar absoluut niet synchroon. Na 40 minuten is het niet meer om aan te zien / horen..

Kopieeren gaat gewoon via een mount in Windows, geen probleem. Jammer dan weer van de netwerksnelheid die blijft steken op 25 Mbit.

VU+ Duo

Dreambox 500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MyZ

De box speelt heel veel verschillende codecs af, er is bij mij heel weinig wat hij niet afpeelt! De hamvraag is: "Wat speelt de box correct af? Dus zonder lipsync problemen? Dan blijft er weer heel weinig over....... Xvid wordt namelijk wel afgespeeld, maar absoluut niet synchroon. Na 40 minuten is het niet meer om aan te zien / horen..

Kopieeren gaat gewoon via een mount in Windows, geen probleem. Jammer dan weer van de netwerksnelheid die blijft steken op 25 Mbit.


Dat niet synchroon lopen is dat iets wat je als een fout kunt zien of proberen we hier iets wat heb apparaat gewoon niet kan ??

Waarom kun je niet kopieeren vanaf USB naar harddisk ?

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatellietFreaky
Origineel bericht van: MyZ

De box speelt heel veel verschillende codecs af, er is bij mij heel weinig wat hij niet afpeelt! De hamvraag is: "Wat speelt de box correct af? Dus zonder lipsync problemen? Dan blijft er weer heel weinig over....... Xvid wordt namelijk wel afgespeeld, maar absoluut niet synchroon. Na 40 minuten is het niet meer om aan te zien / horen..

Kopieeren gaat gewoon via een mount in Windows, geen probleem. Jammer dan weer van de netwerksnelheid die blijft steken op 25 Mbit.


Dat niet synchroon lopen is dat iets wat je als een fout kunt zien of proberen we hier iets wat heb apparaat gewoon niet kan ??

Waarom kun je niet kopieeren vanaf USB naar harddisk ?


Goede vraag, als je een antwoord hebt let me know.

Vwb je tweede vraag; ik zou even contact opnemen met Rebox zelf. Alle specs eveen doormailen en wachten op een antwoord. Het is soms niet anders, op het Divx-Lipsync probleem wacht ik ook al maanden tot een oplossing...

VU+ Duo

Dreambox 500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatellietFreaky

Om te kopieren heb ik:

1. de USB stick erin gedaan
2. naar het opname menu
3. gekozen voor USB1
4. Bestand kiezen
5. dan via bestandsoptie kiezen voor Copy to Device
6. Kiezen voor Harddisk

En dan doet ie niks bij mij ?????????


Het wordt zo langzaam aan eentonig want bij mij functioneert de copy van een DivX (.avi bestand) wel van USB1 naar de interne HDD.
Uiteraard heb ik dezelfde procedure gevolgd zoals hierboven beschreven.

Hoe ziet de bestandsnaam van het te kopiëren bestand er uit?
Zitten daar soms vreemde tekens in de bestandsnaam?
Zelf heb ik ook een opname, genaamd '-2', vraag me niet hoe ik daaraan kom, die ik ook niet kan kopiëren dan wel verplaatsen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...