Ga naar inhoud


yaVDR distributie ervaringen (vdr + xbmc pre-installed)


Gast digten

Aanbevolen berichten


  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Niels

Ga de volgende keer jouw methode proberen, ben alleen niet zeker of die vdr source van die test versie dan komt of maakt dat niet uit?

 

Heeft de hele avond stabiel gedraaid.

 

Kwam ook nog een firmware pakket tegen in Synaptic de Haupage laad zo 1.26.90 geloof ik, doet het prima.

 

Ga morgen kijken hoe het streamen naar de werkkamer is.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het uit de test-repo komt, dan zou het de laatste versie moeten zijn. De standaard repo is op basis van 1.7.10 geloof ik. Dus dan zou alleen het cd-commando gaan veranderen naar cd vdr-1.7.10.

 

Overigens moet je natuurlijk wel in de order.conf de sc plugin als eerste laden. Maar inderdaad, deze repo's zijn uitzonderlijk goed (veel plugins) en ook bij mij draait VDR (icm vdr-sxfe) enorm stabiel.

 

Ik ga binnenkort mijn Wiki nog maar even updaten. Deze repo's zijn een stuk beter dan alles met de hand compileren wink

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat laatste zou geweldig zijn, het was weer een hele zoektocht naar de actuele stand van zaken om CD. beeld te krijgen.

 

Ik gebruik nu de test repository van yavdr + XBMC voor Lucid, die gebruiken vdr 1.7.14, ik bedoelde werkt die sc plugin ook op yavdr als ik hem compileer met de source van de normale vdr?

 

Opvallend was verder dat ik na het installeren van de sc-plugin direct beeld had via de kaart in de smargo, dus zonder cccam Socam of zoiets, zonder order.conf en sc-plugin.conf aan te passen en zonder cardclient.conf.

Had de eerste keer wel aanpassingen gedaan aan de diverse .confs.

 

Zodra ik order.conf en/of sc-plugin.conf aangepast had, begon vdr de hele tijd te herstarten, heb het maar zo gelaten.

 

Nadeel van deze combi is wel dat xbmc bevriest, bij zappen naar een zender zonder signaal.

 

Ik heb de test xbmc ook op een client PC geïnstalleerd, ad-ons vnsi-server en live-tv ingesteld en op de vnsi-server het IP adres toegestaan, die server werd niet gezien moet hier nog over denken/lezen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap het belang van CD. niet om dat te doen.

 

Verse installatie gedaan, zat in de knoop na update.

 

Beeld op FTA geen beeld op CD.

 

Bovenstaande methode:

 

-desktop:~/src$ apt-get source vdr

E: Kon het bestand /var/lib/apt/lists/ppa.launchpad.net_the-vdr-team_vdr-ubuntu-lucid_ubuntu_dists_lucid_main_source_Sources niet openen - open (2: Bestand of map bestaat niet)

 

Andere vdr 1.7.14 gehaald,

-desktop:~/src/vdr-1.7.14$ sudo dpkg-buildpackage -rfakeroot -b

tail: kan `debian/changelog’ niet openen om te lezen: Bestand of map bestaat niet.

 

Ga nu weer de andere methode proberen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niels

Heb net nog even, met rode kaken, geprobeerd de source binnen te halen, die zit niet in die repository, krijg dan vdr-1.6.0.

Ook niet yavdr en vdr-1.7.14.

 

Ninjak

Ubuntu 10.04 All in one yavdr vnsi-server xbmc. die hebben een test repo, dus installatie met pakketten op Lucid.

CD. had er misschien toch wel een paar open, nu deed ie het niet.

 

Heb wel het streamen getest, LAN client, alle instellingen direct in xbmc-frontend, liep vloeiend (fta) ben erg onder de indruk.

 

Ga nu kijken of ik wat van oscam snap, eerst een goede howto zoeken.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oom van mijn vriendin wil dat ik een HTPC kast met TV van Ziggo in elkaar flans. Nu is dat in elkaar zetten en software erop zette niet echt een groot probleem maar tot nu toe heb ik zelf alleen maar DVB-S(2) ervaring. wink

 

Moet nog wat hardware bij elkaar zoeken/bedenken maar ik zat te denken aan 2 st. Mystique CaBiX-C2, DVB-C, HDTV kaartjes zodat er nog wat tegelijk bekeken of opgenomen kan worden.

 

Zijn er dingen waar ik mogelijk rekening moet houden of zijn er tips die handig kunnen zijn bij het in elkaar zetten? Ik zit dus aan een yaVDR installatie te denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Robbedoeske:

Dan moet je de repos van het the-vdr-team toevoegen, de deb-src niet vergeten, tot vdr-1.7.10-yavdr lukt dat wel.

 

Ninjak:

Heb ook alleen maar ervaring met dvb-s.

 

Niels:

Bij die test repo is geen deb-src.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@robbedoeske

even uit mijn hoofd: sudo apt-get install mercurial

 

@satire

 

Ik gebruik de volgende repo:

 

 

Let op! Alleen nog voor (K|X|Myth)ubuntu 9.10! Dus nog niet upgraden naar 10.04.

 

@NINjak

 

Denk ook even aan een smargo. In combinatie met OScam/NewCS verwacht ik geen problemen. Of je nu VDR kiest, yaVDR (VDR+XBMC) of TVHeadend icm XBMC.

 

Hou er wel rekening mee, dat je nu geen gebruik kan maken van een NVidia ION chipset (ik ken geen betaalbare moederbord met twee PCI-e sloten), dus je zal moeten gaan voor een Geforce 8400 (AMD) of Geforce 9400 (Intel) oplossing. Als ik een beetje klik, lijkt een Sempron icm een Geforce 8400 de beste combinatie te zijn op gebied van prijs/kwaliteit.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...